Skocz do zawartości

Spadek mocy, nie słychać turbiny, bład 1125


Gość marcinoff

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Posiadam Opla Astre H 1.9CDTI (74KW) kombi z 2005r. od około 3 miesiecy. W samochodzie zrobiłem rozrzad oraz wymieniłem termostat i wszystko bylo by ok jakby nie jeden problem. Od pewnego czasu zauwazyłem spadek mocy i klekot powyzej 2000obr.

tzn. jak wczesniej kreciłem autko powyzej 2000 to odczuwałem wyraźne przyspieszenie, samochod szedł jak burza, a teraz jakby cos sie stalo. Auto sie rozpedza w miare ok ale wczesniej było znacznie odczuwalne przyspieszenie(miało wiekszego kopa).

Teraz tak jakby nie właczało turbiny.

Nigdy nie jezdziłem wczesniej dieslami i nie wiem czy cos jest nie tak.

 

Prosze o jakies sugestie, z góry dziekuje za zainteresowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sorki za poprzednie tematy ale myślałem ze je usunąłem.

 

Wracajac to błaedu to pogrzebałem troche na forum i duzo osob pisze ze to zawór podciśnienia turbiny, ale nie jest to jednoznacznie sprecyzowane.

Jak opisywałem wczesniej samochód jedzie spoko na każdym biegu do 2000obr. po przekroczeniu tego progu słychać silnik jak klekocze a nie czuć wciskania w fotel jak bylo to wczesniej( tak jakby sie turbina nie włączała). Nie wyświetla mi sie kontrolka check engine ani kontrolka samochód z kluczykiem. Czy moze to coś mieć wspolnego z ładowaniem akumulatora ?? Albo z tym ze jak wymieniany byl u mechanika termostat to zdejmowali EGR-a ??

 

 

Marcin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Czy moze to coś mieć wspolnego z ładowaniem akumulatora ?? Albo z tym ze jak wymieniany byl u mechanika termostat to zdejmowali EGR-a ??

Jak by coś było z EGR-m to powinna się zapalić kontrolka auto z kluczykiem a TY pisałeś:

Nie wyświetla mi sie kontrolka check engine ani kontrolka samochód z kluczykiem.

no nic widze że nikt nie ma pomyslu na to..

A w sprawie silnika diesla trudno cokolwiek tak strzelić ?

Jak opisywałem wczesniej samochód jedzie spoko na każdym biegu do 2000obr. po przekroczeniu tego progu słychać silnik jak klekocze a nie czuć wciskania w fotel jak bylo to wczesniej( tak jakby sie turbina nie włączała).

A napisz jeszcze czy masz u siebie filtr DPF :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

tak mam ostatnio mi sie wypalal, a mianowicie w czasie stania w korku zaczelo sie dymic z pod maski a zużycie paliwa wynosiło miedzy 4-5l/h i po jakis 20min samo ustało ( wyczytałem na forum ze to wypalanie DPF, wszyscy opisywali tak ten przypadek ). Ciekawi mnie ten bład 1125, na forum opisuja go jako bład zaworu podcisnienia turbiny, moze on sie cos zawiesza albo jest zabrudzony i nie daje odpowiedniego ładowania turbinie ?? Jak ktoś wie gdzie sie znajduja ten zawór w silniku 1.9CDTI, silnik jest tak zabudowanu że mi sie trudno polapać co gdzie jest.

Mam również pytanie czy przyczyną tego może byc nieszczelny któryż z przewodów od turbiny?? oraz czy nie wymieniony filt powietrza oraz filtr paliwa też moga mieć wplyw na to ??

 

Z góry dziekuje za odpowiedzi :(

 

pozdrawiam Marcin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Mam również pytanie czy przyczyną tego może byc nieszczelny któryż z przewodów od turbiny??

Może tak być i kontrolka się nie zaświeci, objawem tego jest wtedy spadek mocy i kopcenie na czarno i dlatego pytałem się czy masz DPF.

oraz czy nie wymieniony filt powietrza oraz filtr paliwa też moga mieć wplyw na to ??

Jak na zimę nie wymieniałeś to możesz to zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinoff

No własnie na czarno mi nie kopci, jedynie ten spadek mocy, nie mam również jakiegoś wiekszego spalania. Ale najpierw zajme sie filtrami i sprawdzeniem tych przewodów, mam nadzieje ze to coś pomoże, bo nie chce jechać do mechanika który skasuje mnie za jakąs pierdołe albo nie da rady wogule tego zrobic...

 

Dzieki za podpowiedzi Marcin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donkiszop

posłuchaj ciśnienie w turbinie jest uzyskiwane dzięki łopatkom (kierowniczkom) w niej zamontowanym które zwężają lub powiększają otwór do przepływu gazów. łopatki te są sterowane taka małą pompka na podciśnienie. jeżeli któryś z małych wężyków dochodzących do tej malej pompki jest nieszczelny albo spadł to objawy będziesz miał takie ze auto nie będzie miało wystarczającego doładowania a w efekcie silnik chodzi w trybie awaryjnym i słabo przyspiesza po przekroczeniu 2000RPM. pod maska masz cały układ tych wężyków, niektóre są gumowe inne plastikowe, zacznij od przejrzenia dokładnie wszystkich czy jakiś nie spadł, nie pękł lub się nie przetarł. możliwe jest też że padła któraś z pompek, albo zapiekły się kierownice w turbinie. podczas sprawdzania wężyków możesz np odczepić jakiś na danym obwodzie, zaciągnąć płucami powietrze i sprawdzać czy możesz ciągnąć cały czas czy w pewnym momencie dopływ powietrza się blokuje, eliminując poszczególne wężyki. jeśli powietrze daje się ciągnąć cały czas to znaczy że dostaje gdzieś lewego i pompka nie uzyska odpowiedniego podciśnienia aby sterować łopatkami w turbinie. Najlepiej było by zrobić loga dynamicznego i zobaczyć czy silnik jest przeładowany przez turbo czy niedoładowany.

ale tak jak pisałem wyżej zacznij od gumowych i plastikowych wężyków. potem daj znać co z tego wyszło, jeśli znajdziesz usterkę pamiętaj o wykasowaniu błędów po usunięciu jej.

good luck!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bartek-szczecin

Witam wczoraj zdarzyła mi się podobna sytuacja

Mój samochód to opel astra III 1.7 CDTI 82 KM wymieniany rozrząd i olej jakieś 13 tyś km temu

Opiszę wczorajszą sytuację:

 

na zwenątrz -8 stopni (jakieś 10 minut jazdy - wiec silnik powien się nagrzać)

wszystko było ok do czasu kiedy zdecydowałem się wyprzedzić inne auto

 

przy prędkości 70-80 km/h i obrotach 2000 docisnąłem gaz a on zamiast przyspieszyć jechał z taką samą prędkością i zapaliła się kontrolka z kluczykiem zwolniłem natychmiast i po kilkunastu sekundach kluczyk zgasł.

Chciałem przetestować auto i znowu docisnąłem gaz i już nie było żadnych dziwnych sytuacji auto przyspieszało tak jak powinno.

 

Dzisiaj samochód znowu nie miał mocy co prawda przyśpieszał ale nie tak jak powinien (żadna kontrolka się nie pokazała).

 

Jaki kabel i jaki program sciągnąć muszę aby sprawdzić samemu czy samochód nie ma żadnych błędów.

 

Czy mrozy mogą mieć wpływ na pracę silnika.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności