Skocz do zawartości

corsa c 1.3 dci przykapca na zimnym silniku


Gość gromoslaw_1

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gromoslaw_1

Witam mam jeszcze jeden problem z moją corsiną mianowicie jak rano odpalę na zimnym silniku to przykapca na niebiesko jak przejadę jakieś 2 km aż się zagrzeje to nie puszcza już ani dymka. Jak się zagrzeje to nawet jak go przegzauję to nie przykapca nic natomiast na zimnym przykapca(dodam że odpala bez problemu).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

mam jeszcze jeden problem z moją corsiną mianowicie jak rano odpalę na zimnym silniku to przykapca na niebiesko jak przejadę jakieś 2 km aż się zagrzeje to nie puszcza już ani dymka.

Nie ma takiego oznaczenia ten silnik dci-to oznaczenie z grupy renaulta. Opel ma CDTI :shock: a co do problemu kopcenia na niebiesko jak odpalisz silnik to po dodaniu lekko gazu ten dymek się pokazuje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gromoslaw_1

generalnie jest tak ze jak odpale i zostawie silnik na wolnych obrotach (zimny) to odrazu przykapca czy przegazuje czy na wolnych obrotach to przykapca dopiero jak sie zagrzeje to nie pusza ani dymka nawet jak go przegzuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość pitthegreat

W moim 1.3 CDTI na zimnym silniku po lekkim dodaniu gazu, ale tylko na biegu jałowym, tak w okolice 1200 obrotów wyraźnie czuć nierówną pracę silnika i wydobywa się niebiesko-biały mocno śmierdzący dym w sporych ilościach. Nie ma żadnych negatywnych objawów przy normalnej pracy na biegu jałowym (1000 obr na początku, po chwili ~800obr) czy podczas jazdy. W czasie jazdy w dowolnym zakresie obrotów, zarówno na ciepło jak i na zimno pracuje równo, nie dymi.

Na codzień garażuję więc odpalam auto z temperatury nie mniejszej niż ok 5stopni. Zauważyłem natomiast, że czasem (nie zawsze) podobne efekty są po odpaleniu auta po postoju pod chmurką. Tylko, że tutaj od razu pójdzie obłok dymu i natychmiast samoczynnie zniknie.

 

Jakieś pomysły co może być przyczyną?

 

Płynu chłodniczego nie bierze, oleju tyle, że wymieniając co 15tyś km ubywa max 1/5 skali więc nie ma potrzeby dolewać. Mechanik twierzi, że wtryskiwacze są dość zużyte i dlatego nierówna praca. Ale skąd dym? Czemu tylko w tak specyficznych sytuacjach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności