Skocz do zawartości

Problemy z odpaleniem


Gość krywo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Zafirę” A” 2.0 DTI z 2005 roku przebieg ok. 180 tyś. Kiedy próbuje zapalić samochód po dłuższym czasie postoju tj. powyżej 10 godzin i temperaturze ok. - 1̊C trzeba kręcić rozrusznikiem ok. 20 – 30 sekund po zapaleniu silnika z rury wydechowej wydobywają się duże ilości białego dymu przez 1 sekundę. Gdy zaraz po odpaleniu zgaszę auto to drugi raz zapala bez problemu i dymu. Podczas gdy temperatura jest ok. 5̊C auto pali od zaraz bez dymu. W aucie jest webasto nawet jak włączę to auto zapala bez zmian na zimnym. Poza porannymi kłopotami z zapaleniem auto zachowuje się całkiem normalnie podczas jazdy. Wymieniłem wszystkie świece i filtry biały dym tak jak by ustał, nie ma go już tak dużo ale jest. Byłem z autem na kompie i pokazał błąd czujnika położenia wału gdy silnik nie pracuje. Podczas pracy silnika błędu nie ma. Wyczytałem na forum że ten błąd może się pojawiać i nic on nie robi. Dodam że olej bez zmian a płynu chłodniczego dolałem jakieś 200 ml ale może już wtedy było mało.

 

Co może być przyczyną złego zapalania auta po dłuższym postoju a im zimniej to gorzej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marian83

witam wszystkich na forum!

mam taki problem kopiłem uszkodzona zafirę z zagranicy i dziś próbowałem ja zapalić uzupełniłem wszystkie płyny itd. włożyłem akumulator... zapalam... zapalil w sumie od razu ale chodził 15 sekund i zgasł zapaliła sie rezerwa paliwa tzn migała pomyślałem ze nie ma paliwa dolałem zapalam i nic sprawdziłem filtr paliwa było tam paliwo wiec pomocy co morze być przyczyna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopiłem uszkodzona zafirę

na czym polega uszkodzenie

zapalil w sumie od razu ale chodził 15 sekund i zgasł

poszukaj nieszczelności w układzie paliwowym np. obudowie filtra paliwa - wygląda na zapowietrzenie się

zapaliła sie rezerwa paliwa tzn migała

jeśli miga to masz bardzo mało paliwa w baku, lub już się skończyło i dlatego zgasł silnik. Dolej minimum 10l paliwa powinna przestać migać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli paliwo Ci się skończyło (migająca lampka może na to wskazywać) to zalanie baku niewiele da bo się układ zapowietrzył . Trzeba go odpowietrzyć. Rada: w dieslu nigdy nie jeździ się do końca baku bo potem pozostaje tylko laweta i odpowietrzanie układu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marian83

uszkodzenie polegało na wyminie błotnika i drzwi ale tam nie moglem go odpalić i nie sprawdzałem czy silnik chodzi...

teraz w garażu sprawdzilem i rzeczywiście mogło nie być paliwa ale dlaczego zgasł skoro w filtrze paliwo jeszcze jest...dolałem paliwo tzn ok 3 litry a on kreci ale nie może zapalić. ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marian83

dziś odpaliłem zafirke kopiłem nowe ako i Plak...zalałem filtr zdjelem pokrywe filtra powietrza szwagier psiknął tam Plakiem a ja kręciłem rozrusznikiem i po 5 sekundach zapalil troszkę przegazowałem i sam się odpowietrzył to najprostsza metoda:)))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności