Gość Gadom Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Witam. Zakładam nowy temat bo nie sądzę żeby ktoś jeszcze postąpił tak idiotycznie jak ja A więc zacznę od tego dziś rano chciałem podłączyć swój akumulator do ładowania i na jego miejsce włożyłem drugi który miał klemy po drugiej stronie i brakowało mi kabli więc odwróciłem go a nie popatrzyłem na oznaczanie biegunów i podłączyłem odwrotnie (plus z minusem a minus z plusem). Ale zaczęło strzelać więc odłączyłem. Teraz gdy podłącze swój stary akumulator to przy DOBRYM podłączeniu gdy dotykam klemami też strzela i dymi. Ale gdy już go podłącze na stałe jest wszystko ok. Tylko pojawił się problem. 1. Samochód odpala tylko jeden raz na sekundę i gaśnie chyba że trzyma nogę na gazie 2. Gdy podłącze akumulator pali się "kontrolka akumulatora" i bardzo słabo "kontrolka smarowania" 3. Gdy przekręcę kluczyk miga kontrolka "Check engine" i cały czas pali się kontrolka "ABS" 4. No i gdy już samochód zgaśnie to niemożna go ponownie uruchomić tak jakby wyładował się akumulator. PROSZĘ O POMOC! CO MAM TERAZ ZROBIĆ :beer:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35924-%C5%BAle-pod%C5%82aczy%C5%82em-klemy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Zakładam nowy temat bo nie sądzę żeby ktoś jeszcze postąpił tak idiotycznie jak jaa nie lepiej bylo sprawdzic wpierw na forum?? klania sie regulamin... jak podpinasz klemy, to rob to w odpowiedni sposob (nigdy nie pamietam co wpier, + czy -) ale zanim to zrobisz to odlacz akumulator na 30 min. a i wypadaloby uzupelnic profil... dokladnie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35924-%C5%BAle-pod%C5%82aczy%C5%82em-klemy/#findComment-25972 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gadom Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Uzupełniłem Ja też nigdy nie pamiętam co pierwsze podłączyć. Z tym że teraz podłączyłem bieguny odwrotnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35924-%C5%BAle-pod%C5%82aczy%C5%82em-klemy/#findComment-25964 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Gadom, w najgorszym razie poszla elektronika, w najlepszym tylko musisz porzadnie rozladowac ladunek (tylko nie zwieraj klem!) przegladnales wszystkie bezpieczniki? zwlaszcza te glowne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35924-%C5%BAle-pod%C5%82aczy%C5%82em-klemy/#findComment-25963 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gadom Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 A jak ten ładunek rozładować Bezpieczniku wydają się być ok tylko nie wiem jak sprawdzić te główne pod maską (sześciokątne).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35924-%C5%BAle-pod%C5%82aczy%C5%82em-klemy/#findComment-25960 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 nie wiem jak sprawdzić te główne pod maską (sześciokątne).a to nie sa przekazniki?Bezpieczniku wydają się być okmaja byc ok a nie wydawac sie czasem to wielka roznica A jak ten ładunek rozładowaćnajprosciej zostawic bez podpietego akku na co najmniej 30 min...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35924-%C5%BAle-pod%C5%82aczy%C5%82em-klemy/#findComment-25958 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gadom Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 No tak to są przekaźniki przepraszam Teraz się stary akumulator ładuje więc już ponad 30min stoi bez akumulatora. Boje się ze jednak to padł alternator i bez wymiany się nie obejdzie. A wiesz może której bezpieczniki za to odpowiadają Te w komorze silnika czy te wewnątrz bo sadzać po rozpisce bezpieczników to te z komory silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35924-%C5%BAle-pod%C5%82aczy%C5%82em-klemy/#findComment-25956 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 nie wiem, ale powinny byc te z komory co do iskrzenia to bardzo iskrzy czy troszke? bo jak bardzo to rzeczywoscie mozesz miec jakies zwarcie i wkladanie akku nie ma wielkiego sensu masz moze multimetr? sprawdz opornosc pomiedzy klemami...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35924-%C5%BAle-pod%C5%82aczy%C5%82em-klemy/#findComment-25930 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gadom Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Prawdopodobnie Diody w alternatorze albo cały alternator padł. Po podłączeniu naładowanego akumulatora silnik z wielkim trudem się uruchomił i z alternatora szedł dym. Ps. Już został zdemontowany i jedzie jutro do mechanika. Mam nadzieje że to to tylko wina alternatora i nic więcej się nie posypało. Aha gdy alternator jest odłączony silnik pracuje normalnie i diody już się nie świecą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35924-%C5%BAle-pod%C5%82aczy%C5%82em-klemy/#findComment-25921 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość głąbek Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Cześć, może uda wznowić mi się wątek. Popełniłem podobny błąd jak kolega zakładający wątek - akumulator się rozładował, chciałem podłączyć nowy (mogło sie zdarzyć, że stary też odpiąłem nie w tej kolejności, tzn pierw +, ale nie jestem pewny), ale on miała odwrotnie bieguny i nie starczyło mi kabli, a ża było ciemno to przkombinowąłem i podłączyłem plus na minus niestety. Poszły iskry. Nie próbowałem odpalać. Odpiąłem. Po podpięciu tego starego ( wcześniej światła, kontrolki, radio jeszcze miało siłę działać , tylko rozrusznik ledwo kręcił) samochód jest bez życia. Zero prądu! Zastosowałem sie do rady i zostawiłem samochód bez akku na jakiś czas, ale nic się nie zmieniło... Chciałem sprawdzić bezpieczniki, ale nie bardzo wiem jak to zidentyfikować. Wydają mi się na oko ok, ale jak ktoś wcześniej pisał, ma się nie wydawać tylko trzeba mieć pewność. Jak poznać przepalony bezpiecznik? Obejrzałem te w komorze silnika, koło aku, ale wszystkie wyglądały na nie tknięte. Jak to dokładnie sprawdzić? Czy jeszcze gdzieś indziej moga być te bezpieczniki? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35924-%C5%BAle-pod%C5%82aczy%C5%82em-klemy/#findComment-410627 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.