Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maciekk77

Zauważyłem dzisiaj ze przy rozgrzanym silniku na jałowym biegu

zaczynają falować obroty,tzn.: utrzymują sie poniżej 1000 według zegarów ale co kilka sekund spadają nawet do 500 az zatrzęsie autem

i momentalnie wracają do normy,dzieje sie tak co chwilkę.Pojawiły sie tez kłopoty z odpaleniem,czasami bez najmniejszego kłopotu, a czasem za 2,3 razem.Nie zapala sie CHECK.Poradzicie coś na to?Dodam ze nówka swiece,kable,cewka,filtr paliwa

przy zbiorniku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35994-szalej%C4%85ce-obroty/
Udostępnij na innych stronach

Gość maciekk77

Dzisiaj jest jeszcze gorzej bo obrotów nie idzie utrzymac nawet w czasie jazdy w przedziale od 1000 d0 2000 obrotów,gaśnie po 2,3 szarpnieciach na wolnych obrotach. dopatrzyłem sie dzisiaj pękniętego węzyka który idzie do jakiegoś okrągłego plastiku mocowanego na scianie grodziowej i od razu przyciąłem i założyłem.nie zmieniło sie nic.masakra jakaś,pali kiepsko i chyba duzo.popatrze na pozostałe wezyki i resztę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35994-szalej%C4%85ce-obroty/#findComment-25204
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Witam.

Dokładnie sprawdź wężyki podciśnieniowe szczególnie od map sensora.

Zdejm kopułkę i wyczyść styki no i palec rozdzielacza.

Może też być wina czujnika Halla

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35994-szalej%C4%85ce-obroty/#findComment-25199
Udostępnij na innych stronach

Gość maciekk77

sprawdziłem wszystkie wężyki i są OK, kopułka i palec również ( przeczyściłem ), został mi jeszcze krokowy do czyszczenia.Słyszałem wczoraj od "mechanika" ze często w takich przypadkach winę ponosi czujnik temperatury cieczy chłodzącej,mam już w PDF książkę z tabelką jaka rezystancję powinien mieć i będę badał,dziwi mnie fakt ze jakiś czas temu kiedy jechałem na 3 biegu przez około 1,5-2 km z niewielka prędkością zapalał cie CHECK, auto co prawda nie szarpało,nie szalało,jechało normalnie.Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko gasło i nie było kłopotu z odpalaniem i jazdą.Dziwi mnie ze jak jest zimny to pali bez kłopotu,nie szarpie a jak tylko temperatura podskoczy to zaczynają się cyrki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35994-szalej%C4%85ce-obroty/#findComment-24726
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Witam.

Nie masz LPG bo bym zwalił winę kontrolki silnika na sondę bo potrafi się zapalać i nic się nie dzieje z silnikiem, a tak do jeśli byś wymienił czujnik temp. i nadal będzie to samo to stawiam na czujnik Halla

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35994-szalej%C4%85ce-obroty/#findComment-24713
Udostępnij na innych stronach

Gość maciekk77

Zamontowałem EGR-sprawny( ładnie pracuje g/d),wyczyściłem krokowy,wyczyściłem też wtrysk,wymieniłem czujnik temperatury,raz jeszcze wyczyściłem kopułkę i palec.O dziwo odpalił ale chodził tylko na wolnych obrotach strasznie zamulał przy wcisnieciu gazu i zgasł,po usilnych próbach nie odpalił. Zdjąłem wężyk który wchodzi do modułu zamontowanego na scianie grodziowej taki prostokątny z wtyczką i na chwile zaskoczył po czym zgasł ale wywalił mi błąd 33 i 42. Wie ktoś jakie parametry powinien miec czujnik HALLA ?

 

42-Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL)

lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)

33-Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie (przewód podciśnienia może być odłączony lub przerwany) Z tego co doczytałem mógł pojawić się błąd 33 bo odłączyłem wężyk a co z BYKIEM 42? rece juz mi opadają. :?:

 

scaliłem do jednego postu/Kacper

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35994-szalej%C4%85ce-obroty/#findComment-24392
Udostępnij na innych stronach

Gość maciekk77

zalałem paliwa w zbiornik,dla pewności ze jest,ponownie odpaliłem auto,o dziwo za pierwszym razem odpaliło,na wolnych obrotach i z widocznym załączonym ssaniem silniczek latał bez kłopotu ale gdy wcisnąłem gaz zaczął szarpać i wrażenie jakby nierówno palił,zauważyłem ze na posadzce w garażu pod wydechem plama.Wziąłem na palec by powąchać i okazało sie ze woda.Nie ubywa mi wody w układzie chłodzenia jak i oleju.Sprawdze jeszcze swiece i podmienie kable,Wyskoczył błąd 33 i 42,poprzednie skasowałem.Nie wiem czy to dobry pomysł ale chce podmienic modul i zobaczyc czy po nagrzaniu bedzie to samo,jak nie pomoze to zobacze z HALLA.Ręce juz mi opadają,Chyba wezme siekiere i na złom .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35994-szalej%C4%85ce-obroty/#findComment-24033
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności