Gość AstraFannnn Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Witam wszystkich serdecznie, Niedawno niestety mialem dosc powazny problem z moja Astra G 1,7 DTI Zawor TCV na pompie popuscil i rozpuscil komputer silnika Komputer kupilem nowy w stanie surowym zaprogramowali mi go w Oplu w Dąbrowie, zawor TCV tez juz wymieniony ale mam 2 problemy 1 - zauwazylem juz dzien po tym jak zaprogramowali, jeszcze TCV bylo stare mianowicie jak zmieniam biegi - przyspieszam i puszcze gaz i wciskam sprzeglo, gaz reaguje jakby z opoznieniem czyli ja juz puszczam a on dalej kreci 2 - silnik sie nie dogrzewa, temperatura nie dochodzi do 80 nawet w dlugiej trasie, teraz wsadzilem tekture miedzy wiatrak a zderzak to bylo jakies 87 ale zlapal po jakis 30km, a wczesniej ladnie trzymal 90, teraz jak przejechalem 90 km i otworzylem maske to silnik naprawde byl duzo chlodniejszy od tego co kiedys no mimo ze pokazywalo kolo 87. Z gory dziekuje za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36339-problem-po-programowaniu-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Pierwszy "problem" to przesiadka na nowy, sprawny komputer. Myślę, że to normalny objaw, by pompa wtryskowa nie szarpała silnikiem. Czy dynamika silnika - przyspieszenie osłabło? Drugi problem to nie domykający się termostat. Trzeba go wymienić. Jest już kilka tematów o nim. Poza tym myślę, (własne doświadczenie) że silnik po wymianie sterownika pompy, sprawniej pracuje, a co za tym idzie mniej się grzeje. U mnie po wymianie sterownika spalanie silnika spadło.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36339-problem-po-programowaniu-silnika/#findComment-22119 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AstraFannnn Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Dynamika silnika jest idealna, co do spalania to wydaje mi sie ze moglo wzrosnac przez to ze jest silnik niedogrzany ale jeszcze tego nie sprawdzilam Ja wymienialem komputer silnika ten za silnikiem z 2 wtyczkami a nie ten na pompie A z tym termostatem to zepsul sie teraz? bo przed programowaniem jakos szybciej sie zagrzewal ale tez nie odrazu jakies 7-10 km trzeba bylo przejechac, zeby mial 90 stopni a cieple powietrze lecialo juz po 2-3 km   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36339-problem-po-programowaniu-silnika/#findComment-22088 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Usterki termostatu (drobne niedomykanie) stają się uciążliwe wraz z nastaniem mrozów. To normalne, że jak silnik się nie dogrzewa to spala więcej ON, dlatego trzeba wymienić termostat (koszty paliwa i zła eksploatacja silnika)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36339-problem-po-programowaniu-silnika/#findComment-22071 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AstraFannnn Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 ok sprawdze ten termostat a co z tym opoznieniem pedalu gazu??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36339-problem-po-programowaniu-silnika/#findComment-21903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Jeśli chodzi o przytrzymanie obr silnika podczas zmiany biegów - to, jak pisałem, normalne. dzieje się tak by pompa nie szarpała silnikiem. Taki sam "mechanizm" jest wbudowany gdy dodajesz i odejmujesz gazu - pompa działa z "opóźnieniem" nie szarpiąc silnikiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36339-problem-po-programowaniu-silnika/#findComment-21706 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AstraFannnn Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Teraz rozumie, ale mimo to wydaje mi sie ze wczesniej ta bezwladnosc(czas opoznienia) byla mniejsza, da sie to jakos zmniejszyc?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36339-problem-po-programowaniu-silnika/#findComment-21685 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Raczej nie - to standardowe wartości zapisane w programie sterownika silnika. Można je tuningować ale to już znaczny koszt i chyba nie o to Ci chodzi. Masz jakieś papiery z tego programowania? - może coś nie tak z wersją programu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36339-problem-po-programowaniu-silnika/#findComment-21654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.