Skocz do zawartości

Problem po programowaniu silnika


Gość AstraFannnn

Rekomendowane odpowiedzi

Gość AstraFannnn

Witam wszystkich serdecznie,

Niedawno niestety mialem dosc powazny problem z moja Astra G 1,7 DTI

Zawor TCV na pompie popuscil i rozpuscil komputer silnika

Komputer kupilem nowy w stanie surowym zaprogramowali mi go w Oplu w Dąbrowie, zawor TCV tez juz wymieniony ale mam 2 problemy

1 - zauwazylem juz dzien po tym jak zaprogramowali, jeszcze TCV bylo stare mianowicie jak zmieniam biegi - przyspieszam i puszcze gaz i wciskam sprzeglo, gaz reaguje jakby z opoznieniem czyli ja juz puszczam a on dalej kreci

2 - silnik sie nie dogrzewa, temperatura nie dochodzi do 80 nawet w dlugiej trasie, teraz wsadzilem tekture miedzy wiatrak a zderzak to bylo jakies 87 ale zlapal po jakis 30km, a wczesniej ladnie trzymal 90, teraz jak przejechalem 90 km i otworzylem maske to silnik naprawde byl duzo chlodniejszy od tego co kiedys no mimo ze pokazywalo kolo 87.

Z gory dziekuje za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Pierwszy "problem" to przesiadka na nowy, sprawny komputer. Myślę, że to normalny objaw, by pompa wtryskowa nie szarpała silnikiem. Czy dynamika silnika - przyspieszenie osłabło?

 

Drugi problem to nie domykający się termostat. Trzeba go wymienić. Jest już kilka tematów o nim.

Poza tym myślę, (własne doświadczenie) że silnik po wymianie sterownika pompy, sprawniej pracuje, a co za tym idzie mniej się grzeje. U mnie po wymianie sterownika spalanie silnika spadło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AstraFannnn

Dynamika silnika jest idealna, co do spalania to wydaje mi sie ze moglo wzrosnac przez to ze jest silnik niedogrzany ale jeszcze tego nie sprawdzilam

Ja wymienialem komputer silnika ten za silnikiem z 2 wtyczkami a nie ten na pompie

A z tym termostatem to zepsul sie teraz? bo przed programowaniem jakos szybciej sie zagrzewal ale tez nie odrazu jakies 7-10 km trzeba bylo przejechac, zeby mial 90 stopni

a cieple powietrze lecialo juz po 2-3 km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Usterki termostatu (drobne niedomykanie) stają się uciążliwe wraz z nastaniem mrozów.

To normalne, że jak silnik się nie dogrzewa to spala więcej ON, dlatego trzeba wymienić termostat (koszty paliwa i zła eksploatacja silnika)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Jeśli chodzi o przytrzymanie obr silnika podczas zmiany biegów - to, jak pisałem, normalne.

dzieje się tak by pompa nie szarpała silnikiem. Taki sam "mechanizm" jest wbudowany gdy dodajesz i odejmujesz gazu - pompa działa z "opóźnieniem" nie szarpiąc silnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AstraFannnn

Teraz rozumie, ale mimo to wydaje mi sie ze wczesniej ta bezwladnosc(czas opoznienia) byla mniejsza, da sie to jakos zmniejszyc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Raczej nie - to standardowe wartości zapisane w programie sterownika silnika. Można je tuningować ale to już znaczny koszt i chyba nie o to Ci chodzi.

Masz jakieś papiery z tego programowania? - może coś nie tak z wersją programu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności