Skocz do zawartości

corsa b 1,4 1997r problem z chek engine


Gość bubu5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

jest to mój pierwszy post na forum :drunk:

A więc moja żona jest szczęśliwą posiadaczką opla corsa b 1997 rok 1,4 silnik x14sz wg. toleranc data

jakiś czas temu zaświeciła się lampka chek engine na początku zapalała się podczas jazdy a po zgaszeniu silnika gasła.

wykonałem samodiagnostykę kod 1405 - uszkodzony zawór egr - standart jeśli chodzi o ople czyszczenie nie pomogło nadal się świeci kontrolka + błąd 1405 już zamówiłem nowy zawór koszt 280 zł w Inter Cars z moją znizką ale nie o to chce zapytaać.

od chwili wystąpienia błędu zwiększyły się obroty na biegu jałowym od 1200 do 2000 obrotów znajomy elektronik powiedział mi, że jeśli sterownik wykryje błąd przechodzi w awaryjny tryb pracy i to może byc przyczyną większych obrotów a co za tym idzie większego spalania

czy to jest prawda :(?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos kreci

tryb awaryjny to blokada obrotow

silnik nie kreci powyzej 3500-4000

a nie ich zwiekszanie na luzie do 2000

przepustnica i krokowy do przeczyszczenia

to na poczatek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek i przepustnica już wyczyszczona i nadal wysokie obroty.

po wymianie egr na nowy przez 10 minut było ok i nadal występuję błąd 1405 czyli egr czyż by nowy egr był uszkodzony :urodziny:? napięcia na kostce są prawidłowe 12 v i 5 v oraz na jednym pinie przejście do masy a na dwóch pozostałych przejście do sterownika. mam takie pytanie czy po skasowaniu błędu tzn. odpięciu - od akumlatora powinienem wykonać naukę sterownika czyli pojeździć około 20 minut mieszając obrotami i biegami czy od razu nie powinien pokazywać błędu bo już nie mam siły do tego samochodu do sprawdzenia pozostał mi tylko czujnik płynu chłodzącego czy aby auto nie pracuje cały czas na ssaniu. a powiedzcie jeszcze od czego odpowiedzialny jest potencjometr przepustnicy czy jeśli on by był uszkodzony to były by takie obroty?:drunk:

 

dodano:

a czy po odpaleniu ten grzybek w egr nie powinien czasami się otworzyć na maxa bo u mnie nie ma żadnej reakcji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich

jest to mój pierwszy post na forum http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif

A więc moja żona jest szczęśliwą posiadaczką opla corsa b 1997 rok 1,4 silnik x14sz wg. toleranc data

jakiś czas temu zaświeciła się lampka chek engine na początku zapalała się podczas jazdy a po zgaszeniu silnika gasła.

wykonałem samodiagnostykę kod 1405 - uszkodzony zawór egr - standart jeśli chodzi o ople czyszczenie nie pomogło nadal się świeci kontrolka + błąd 1405 już zamówiłem nowy zawór koszt 280 zł w Inter Cars z moją znizką ale nie o to chce zapytaać.

od chwili wystąpienia błędu zwiększyły się obroty na biegu jałowym od 1200 do 2000 obrotów znajomy elektronik powiedział mi, że jeśli sterownik wykryje błąd przechodzi w awaryjny tryb pracy i to może byc przyczyną większych obrotów a co za tym idzie większego spalania

czy to jest prawda http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/question.gif?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności