Skocz do zawartości

dane techniczne silnika 1,7 cdti 100KM


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam sedecznie wszystkich forumowiczów..mam takie pytanko może ktoś będzie w stanie mi pomóc...od ponad dwóch miesięcy jestem póki co szcześliwym posiadaczem i uzytkownikiem opelka asterki trójki z silnikiem 1,7cdti o mocy 100KM z pięciobiegową skrzynią biegów...mam takie pytanko bo już starałem się zainteresować problemem i szukałem ale nie mogłem znaleść..gość z salonu miał mi załatwić ale do tej pory nic mi nie odpowiedział...ale do brzegu..chodzi mi o dane techniczne tego silnika takie jak np...kiedy przy jakich obrotach, na jakiej predkości jest najekonomiczniejsze zuzycie paliwa...i jeszcze coś na temat turbiny..kiedy ona wchodzi do pracy i jak należy jeździć, używać silnika żeby zachować jak najdłuższą żywotność turbiny...to tak z takich technicznych rzeczy...a inna sprawa to- tak sobie jeżdżąc zauważyłem że jak bezpośrednio po skończonej jeździe zatrzymując samochód wskazówka obrotomierza zatrzymuje sie tak na około 1000 obrotów-trochę poniżej- i potem przy pracy na luzie wskazówka obrotomierza spada-znaczy sie obroty spadają i w końcu zatrzymują się na wartości obrotów biegu jałowego...tak sie zastanawaia czym to jest spowodowane...moze ktoś wie..?serdecznie dziękuję za pomoc...pozdrawiam wszystkich...:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Na naszym forum a propos twojego silnika znalazłem to http://forum.opel24.com/astra-13-cdti-vt7030.htm?sid=717d5e15d23a9c70d2e14096a7e78438#74065

 

Spróbuj wpisać hasła kojarzące Ci się z twoim pytaniem w okienko "szukaj', u góry, po prawej stronie strony , którą czytasz, a następnie przeczytaj wyświetlone tematy postów i posty( ja szukając dla ciebie wpisałem "cdti" ). Czasem gdzieś dalej w postach można trafić na odpowiedź na nurtujące pytania.

Miłego czytania, pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HArtur1

1,7 CDTI najekonomiczniej pracuje przy obrotach momentu maksymalnego tzn. przy 2300 obr/min.

Turbina jest ze zmienną geometrią więc praktycznie pracuje w całym zakresie obrotów i nie ma jakiś obrotów przy których wyraźnie widać przyrost mocy.

Zasady jej użytkowania są takie same jak każdej innej turbiny tj.:

- nie kręcić mocno zimnego silnika, pozwolić mu się rozgrzać

- po szybkiej jeździe pozwolić jej się schłodzić (na niskich obrotach) i nie wyłączać od razu silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dokładnie tak jak przedmówcy piszą: Rozgrzewać przed jazdą i schłodzić po jeździe.

Nie przyśpieszać z wysokiego biegu i małych obrotów. Co do spalania to stwierdziłem że tak do 110 km/h najlepsza jest 4 bo na 5 komputer wskazuje większe spalanie przy tej prędkości. Najwięcej na jednym baku przejechałem w trasie utrzymując stałą prędkość obrotową tj właśnie w zakresie 2300-2400 obr.

 

Co do turbiny to lepiej wymieniać olej i filtr powietrza co 15 000 km oraz zrezygnować z castrola. No i jak wóz na dotarciu to nie kręcić wysoko i zmienić olej po 5000.

 

Obroty po zatrzymaniu mogą zależeć od wielu rzeczy np może być włączona klima lub wiatrak chłodnicy. Ja mam tak samo. Mogą też falować na jałowym /zawór egr/.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności