Skocz do zawartości

Jaką temp. osiąga Twój silnik podczas jazdy?


Rekomendowane odpowiedzi

Nagrzewnicy czy chłodnicy ?

Przy chłodnicy włącza się przy 99st. według wskazań czujnika na kompa, a nagrzewnicy jak włączę klimę i mam dmuchawę na 0 to wskakuje samoczynnie na 1 bieg.

 

Tak, oczywiście, chodzi mi o to przy jakiej temp. włacza się wentylator chłodnicy, bo auto mam niedługo i nigdy się nie właczył wiatrak za grilem, no ale teraz zrobiłem termostat i temp. jest od wczoraj 90 stopni podczas jazdy (zasłonięty grill z dziurą na zimne powietrze), ale akurat nie mam możliwości teraz wydoić i wychłostać silnik na powyżej 100 stopni. Kolega pisze o 99 stopniach C, ale jesteś pewny że chodzi o Astrę I F, bo widzę że masz Astrę II.

 

teraz zrobiłem termostat i temp. jest od wczoraj 90 stopni podczas jazdy (zasłonięty grill z dziurą na zimne powietrze)

Jak zrobiles termostat i auto sie ladnie grzeje to odslon wlot powietrza. Jesli termostat jest sprawny to auto bedzie sie normalnei nagrzewalo, a jak zaslonisz ten wlot to pozniej w korku sie mozesz zdziwić.

 

Co do wentylatora, Jak juz wczesniej pisał kolega silnik benzynowy pracuje w temp. 87-95stopni wiec podczas normalnej jazdy w tym zakresie temperatur wentylator ci sie nie wlaczy. U mnie zalacza sie w okolicach 100, ale nie cale 100, wiec zapewne jest to 98-99.

 

Jesli chodzi o jazde na gazie to w lato mam temperature miedzy 90 a 100, czasem dochodzi do 100. W zime trzyma 90

 

Pozdrawiam

 

U mnie wentylator włącza się przy 99-100 stopniach, zdarza się to bardzo rzadko (ostatni raz chyba z 3 miesiące temu w korku). Temperatura podczas jazdy przy ujemnych temperaturach utrzymuję się przy 90 stopniach, podczas upałów i wciskając pedał gazu dość głęboko dochodzi do 95 stopni.

 

Ok, dzieki za odpowiedzi, punkty też poszły.

Teraz przy temp. 0 stopni mam zasłonięty grill z szczeliną na zimne. Jeżdżę w terenie międzymiastowym i wiejskim na trasy do 10 km stąd nadal tak pozostanie. Gdybym jeździł po mieście pewno ściągnąłbym ocieplenie.

 

Ok, dzieki za odpowiedzi, punkty też poszły.

Teraz przy temp. 0 stopni mam zasłonięty grill z szczeliną na zimne. Jeżdżę w terenie międzymiastowym i wiejskim na trasy

do 10 km stąd nadal tak pozostanie. Gdybym jeździł po mieście pewno ściągnąłbym ocieplenie.

jeśli zrobiłeś termostat to wywal ten karton,

przecież i tak czy siak do 92c płyn chłodniczy nie dostaje się do chłodnicy,

jeśli masz sprawny termostat to silnik bez kartonu nagrzeje się tak samo szybko :)

 

a wentylator na chłodnicy

dla c14nz

 

- temperatura włączenia 100 °C

- temperatura wyłączenia 95°C

 

Gość zlotyorzech

A ja mam zwykle teraz w połowie między 90 a niebieskim, czasem bliżej 90 dochodzi, nawet na 50 km trasie tak jest ale pęd powietrza chłodzi też, ogrzewanie działa dobrze, płyn nie ucieka [uciekał mi przez ten ślimak przy chłodnicy, kilka ml na tydzień, dokręciłem opaskę i ustało], parownik ogrzewa, w środku grzeje ładnie, więc się nie przejmuję. Chłodnica, gdy wskazówka podnosi się na niebieskim polu jest zimna na dole czyli termostat prawidłowo trzyma. Wentylator włącza się na chłodnicy przy ok. 97 stopniach.

 

Temperatura powinna być 90.

Nie wiemy ile dokładnie wynosi wartość pomiędzy niebieskim a 90-tką.

Co do węża to ten gruby na górze (wlot) chłodnicy i jak temp przekroczy 90 na to dopiero powinien się otworzyć i wąż zrobić się gorący. Jeżeli wcześniej ci się to zrobi to znaczy, że termostat już nie jest 100% sprawny.

 

moja asterka f z silnikiem c16nz srednia temp 60-70 stopni z maskownicą na chłodnicy. Nawet po przejechaniu 200km po A4 silnik jest nie dogrzany.

Zaznaczam że termostat jest wymieniony miesiąc temu i jest sprawny. Cieple powietrze leci do kabiny juz po 5-7 minutach od odpalenia.

Jak stoi w miejscu temp czasami podskoczy do 90, a jak rusze to znowu spada do 70. Plyn chlodniczy dolany pod korek.

 

Gość zlotyorzech

Jak jest cieplej na dworze to ma 90 stopni. Teraz przy otwartym na full ogrzewaniu wnętrza ma ok. 85 - 87, po zamknięciu obiegu na nagrzewnicę wzrasta temperatura. W tym silniku z termostatem jest taki problem, że do jego wymiany trzeba rozłożyć cały rozrząd na łopatki, zatem wymiana samego termostatu jest zwyczajnie nieopłacalna, bo kosztuje on 40 zł a robocizna 200.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności