Gość 8860 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Chłopaki a czy jest sposób na sprawdzenie poprawności działania czujnika od strony elektrycznej? czy jak wymontuję czujnik to wyleje się woda? Czy on jest zlokalizowany nad górą paska rozrządu? Nad termostatem? silnik C14NZ Astra F.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36710-jak%C4%85-temp-osi%C4%85ga-tw%C3%B3j-silnik-podczas-jazdy/page/4/#findComment-8281 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Astra Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 po której stronie wąż? Po stronie akumulatora czy filtra powietrza tam gdzie termostat lewej tzn po stronie filtra powietrza w którą stronę idzie woda?woda płynie Przez otwarty termostat do węża a przez waz do chłodnicy Najprościej, jak stoisz przez otwarta maska, i patrzysz na chłodnice, to przez waz po lewej stronie woda wpływa do chłodnicy. A przez wąż po prawej stronie woda wypływa z chłodnicy i termostat za 22zl mógł się popsuć Wąż którym dopływa woda do chłodnicy ma być zimny do czasu aż woda w układzie nie osiągnie temp około 92c(temp początkowego otwarcie termostatu) jeśli odpalisz auto i chwycisz ręka tego węża to on ma być zimny. Nie może się nagrzewać równo z silnikiem. Termostat się otwiera przy 92c dopiero wtedy wąż i chłodnica robią się nagle cieple   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36710-jak%C4%85-temp-osi%C4%85ga-tw%C3%B3j-silnik-podczas-jazdy/page/4/#findComment-8271 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 8860 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Dzięki kolego Astra92 za wyjaśnienie, zabieram się jutro do macania węży i sprawdzenia czujnika temp.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36710-jak%C4%85-temp-osi%C4%85ga-tw%C3%B3j-silnik-podczas-jazdy/page/4/#findComment-8256 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 8860 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Mija następny dzień. Rozwiązałem problem. Dziękuję Wam za wszystkie sugestie, dzięki temu wiem jakie są możliwości i co się psuło. Sprawdziłem i obmacałem wszystkie węże wodne i są OK, połączenia w liczniku na zegarach - OK, sprawdziłem czujnik temp. od zegarów i okazało się że kabelek od niego luźno goni a styk od czujnika jest zaśniedziały. Wyczyściłem papierem ściernym drobnoziarnistym powierzchnię czujnika temp. wody oraz szybkosłącze kabelka. Wskaźnik temp. od razu zaczał elegancko działać i podnosić się do goy Temp. powietrza 0 stopni C, 5 km jazdy i temp. wody 90 stopni, grill wozu przysłonięty w 80% - a 20% miejsce na wciąganie zimnego powietrza dolotu. Tak ma być! Podczas jazdy zimowej utrzymuje mi temp. ok. 95 stopni, przy ciągłych zatrzymywaniach ok. 100 st. C. I dokładniejsza informacja: czujnik temp. wody jest zlokalizowany w silniku C14NZ Opel Astra I F benzyna przy czarnej obudowie paska rozrządu na górze silnika nad termostatem i ma kształt hmm.. zbliżony do świecy zapłonowej, idzie do niego pojedyńczy cieniutki niebieski kabelek wystający z wiązki kabli biegnącej nad górą silnikiem . Kabelek kończy się standardowym szybkozłączem, sam czujnik nie ma szybkozłacza, po prostu końcówę kabelka zakłada się "główkę" czujnika dlatego bardzo łatwo aby kabelek spadł z czujnika lub zaśniedział od wilgoci. Sądzę że ten kabelek przenosi + prądu, minusem jest blok silnika. Drobnoziarnistym papierem ściernym jedziemy głowkę czujnika i szybkozłacze kabelka. Potwierdzam że ten silnik Astry na LPG bardziej grzeje się od np. silnika FSO Polonez 1.5 LPG przy takiej samej technice jazdy i takim samym przysłonięciu grilla. Ale dzieki temu Astra pali dużo mniej od Poloneza, obecnie Astra 1.4 wypija mi 7 litrów LPG/100km w jeździe dłuższej i litr więcej jako średnia przy jeżdżeniu po zadupiach i przy wykorzystaniu zasad Ecodrive na nowej II generacji LPG na sterowniku Leonardo XL oraz mikserze Vega wraz z ustawioną opcją cute-off (odcinanie gazu na biegu bez wcisniętego pedału przyspieszenia i powyżej 1300 obr/min.). W lecie spalanie powinno mi spaść spokojnie o litr-dwa - wykorzystuję ponad 100 własnych zasad jazdy i przygotowania auta opierając się na wyżyłowanej odmianie wersji ecodrive dla maniaków tego brutalnego sportu . Uffff.. jak fajnie że nie muszę rozgrzebywać rozrząd aby dostać się do termostatu i wymieniać nowy na nowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36710-jak%C4%85-temp-osi%C4%85ga-tw%C3%B3j-silnik-podczas-jazdy/page/4/#findComment-8016 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukas715 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Zakrywając chłodnicę przy sprawnym obiegu to błąd. Ojciec w takim silniku co Twój przegrzał takim sposobem moduł zapłonowy pod cewką i 100zł w plecy. Ale jak piszesz, że tak musi być to ok, szanuje to.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36710-jak%C4%85-temp-osi%C4%85ga-tw%C3%B3j-silnik-podczas-jazdy/page/4/#findComment-7990 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 8860 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Standardowa praca silników to 90 st. C, jeśli jest 10 st. C wyższa to nie powinno być problemów tym bardziej że dopiero od 100 C włacza się wentylator chłodnicy. Biorę pod uwagę to, że jeżdżę głownie trasy krótkie do 10 km więc nawet nie ma czasu aby wóz się zagrzał jeśli będzie grill odsłonięty. Bardzo sporadycznie trasy dłuższe 50 km potem przerwa i znów powrót, poza tym pilnuje temperatury przez odprowadzanie ciepła do kabiny przez drugą chłodniczkę i ewentualnie otwieranie okien podczas jazdy teraz w zimie. Gdybym jeździł dalej napewno bym nie zasłaniał grilla w taki sposób. Odwdzięcza się to niskim spalaniem i szybkim nagrzewaniem ciał pasażerów w środku . pewno do czasu....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36710-jak%C4%85-temp-osi%C4%85ga-tw%C3%B3j-silnik-podczas-jazdy/page/4/#findComment-7865 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Astra Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Biorę pod uwagę to, że jeżdżę głownie trasy krótkie do 10 km więc nawet nie ma czasu aby wóz się zagrzał jeśli będzie grill odsłonięty twoje rozumowanie jest w błędne. A przynajmniej trochę bo do 92c woda przez chłodnice nie płynie jeśli termostat jest sprawny. Piszesz ze masz sprawny termostat wiec czy masz zasłonięta chłodnice czy nie to czas nagrzewania silnika będzie taki sam. nawet przy -20c taki karton nie przyspieszy w żaden sposób czasu w którym silnik chwyci te 90c aaa i nie wierz tak bardzo wskazania temp z liczników bo liczniki w astrze f nie sa zbyt dokładne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36710-jak%C4%85-temp-osi%C4%85ga-tw%C3%B3j-silnik-podczas-jazdy/page/4/#findComment-7844 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 8860 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Astra92: być może masz rację muszę sprawdzić z tym ociepleniem grilla w Astrze. W zasadzie nie chodzi dokładnie tylko o chłodnicę lecz o silnik,który jest owiewany tym wpadającym powietrzem. Nie raz w zimie otworzyłem okno i wychyliłem pysk przy prędkości 50 km/h i już nie mogłem oddychać z zimna i mocnego pędu. W Polonezie napewno silnik grzeje się szybciej jeśli jest wlot zasłonięty. Poza tym też zastanawiam się dlaczego producenci mają w swojej ofercie takie maty ocieplające nie tylko na grila ale również pod silnik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36710-jak%C4%85-temp-osi%C4%85ga-tw%C3%B3j-silnik-podczas-jazdy/page/4/#findComment-7721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasqqq Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 (edytowane) Moja temp to 108 stC Czy to prawidłowa wartość w momencie włączenia wentylatora? Wentylator ma tylko 1 bieg w tym aucie Edytowane 30 Kwietnia 2017 przez lukasqqq   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36710-jak%C4%85-temp-osi%C4%85ga-tw%C3%B3j-silnik-podczas-jazdy/page/4/#findComment-667775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.