Skocz do zawartości

Problem z ogrzewaniem w Oplu Sintra 3.0 V6 99r


Gość yaho76

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam!

Mój pierwszy post na forum opla.

Jestem od niedawna posiadaczem sintry 3,0 i też mam problem z grzaniem kabiny. Jak obroty są wyższe to jeszcze jakoś grzeje ledwo ledwo na niskich leci zimne. W ostatnim czasie płukałem układ dwa razy przy pomocy środków do czyszczenia. Wynik pierwszego płukania był zaskakujący dla mnie, że takie ogromne ilości syfu wyleciało. Drugie zrobiłem tydzień później bo nie zauważyłem efektu. Jeszcze mam jeden problem. Nie włącza się pierwszy bieg wentylatora na chłodnicy mechanicy nie wiedzą czemu. Na kablach prąd jest z ecu sygnał idzie do włączenia a się nie włączają. Jak włączę klimę to się pierwszy bieg wentylatorów załącza. pomóżcie.

Zamówiłem kabel diagnostyczny op-com może coś nim z działam znaczy się dowiem czemu.

pozdro!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie :beer:

Odnośnie ogrzewania zobacz post 15 i następny http://forum.opel24.com/topic/36752-problem-z-ogrzewaniem-w-oplu-sintra-30-v6-99r/?p=384706

I chyba jak masz źle wpięte LPG to też są kłopoty z ogrzewaniem.

 

Co do pierwszego biegu wentylatora to może przekaźnik nie łapie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mój pierwszy post na forum opla.

Jestem od niedawna posiadaczem sintry 3,0 i też mam problem z grzaniem kabiny. Jak obroty są wyższe to jeszcze jakoś grzeje ledwo ledwo na niskich leci zimne. W ostatnim czasie płukałem układ dwa razy przy pomocy środków do czyszczenia. Wynik pierwszego płukania był zaskakujący dla mnie, że takie ogromne ilości syfu wyleciało. Drugie zrobiłem tydzień później bo nie zauważyłem efektu. Jeszcze mam jeden problem. Nie włącza się pierwszy bieg wentylatora na chłodnicy mechanicy nie wiedzą czemu. Na kablach prąd jest z ecu sygnał idzie do włączenia a się nie włączają. Jak włączę klimę to się pierwszy bieg wentylatorów załącza. pomóżcie.

Zamówiłem kabel diagnostyczny op-com może coś nim z działam znaczy się dowiem czemu.

pozdro!

 

jaka masz temperature? u mnie powodem slabego grzania a nawet zakłóceń w grzaniu był wadliwy termostat. Wymieniałem, jak bedziesz potrzebaował instrukcji daj znac-pomogę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich. Odświerzam temat bo chcę opowiedzieć jak mój mechanik poradził sobie z brakiem ogrzewania w mojej Sintrze.

Oczywiście ogrzewania już prawie nie miałem. Na wolnych obrotach całkiem zimne a podczas jazdy letnie powietrze. W samochodzie zimno. Jazda nie przyjemna. Wszyscy to chyba znamy.
Chciałem wymieniać nagrzewnice i już szukałem nowej. Jednak mój mechanik doradził mi żeby przed wymianą spróbować jeszcze wyczyścić starą. Zrobił to tak:
Zdjął kolanko kolektora ssącego żeby dostac sie do przewodów łączących silnik z nagrzewnicą. Rozłączył je od silnika. Najpierw 'przegonił' nagrzewnicę wodą pod ciśnieniem a potem spręzonym powietrzem. Następnie zagotował w czajniku ocet spirytusowy i zalał do nagrzewnicy na godzinę. Następnie przedmuchał sprężonym powietrzem, wodą pod ciśnieniem i znowu powietrzem. Wyleciało sporo brudu. Potem następna porcja gorącego octu i tym razem 2 godziny czekania. I dopiero po tym czasie nagrzewnica wyrzuciła z siebie masę brudu. Woda pod ciśnieniem wypłukała taki brązowy szlam i nagrzewnica ewidentnie się przetkała bo woda szła już przez nią bez żadnych przeszkód. Potem juz tylko montaż wszystkiego.
Teraz mam normalne ogrzewanie nawet przy bardzo niskich temperaturach. Testowałem przy -16 i grzeje wspaniale. MAM CIEPŁĄ SINTERKĘ! :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Czytałem to wczoraj wieczorem.

I mało nie brakło aby się ubrać i iść to rozbierać.

 

Dzięki za naswietlenie tego problemu.

Od tego zacznę prace przy ogrzewaniu. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolejne potwierdzenie że słabe ogrzewanie = zawalona nagrzewnica.

tak

ale i tak uważam, że jest słabe przynajmniej dwutorowo!

bo oprócz zatkanej nagrzewnicy (o wiele za długo nie wymieniany płyn)

to jeszcze dochodzi słabe wymuszeni nawiewu (niepoprawne umieszczenie wiatraka)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam wrażenie ze po "bujnieciu" samochodem działa lepiej - w sensie skrecam na skrzyżowaniu i za skrzyżowaniem mam przez chwilę gorac . Czyli w sumie to by dowodzilo ze mam szlam w nagrzewnicy . Mówię o sytuacji kiedy ruszam ze świateł i skrecam albo szybko wchodzę w zakręt

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności