Gość robertnet Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 krótki manual wymiany uszczelki pod pokrywą zaworową Z20LET/Z20LEH, Z20LER, Z20LEL, Potrzebujemy: - kpl kluczy torx (wewn i zewn) - klucze nasadowe (7 i 10mm) - śrubokręty płaskie, - szczypce do zdejmowania opasek zaciskowych oplowskich - 2 kpl uszczelek, nr kat Opla- 0607647- 1 szt, oraz 0607648- 10 sztuk - klucz dynamometryczny - benzyna do przemywania pokrywy, czyste szmatki, Demontaż: Zaczynamy od zdemontowania obudowy filtra powietrza, rury od przepływomierza, oraz „naleśnika” , odpinamy przepływomierz. W moim przypadku dolotu dbilas, nie ma potrzeby demontażu go- demontujemy tylko „naleśnik", rurę od przepływomierza. Ważne: po zdjęciu naleśnika należy zabezpieczyć dolot do turbo alby nie dostało się tam żadne ciało obce (owinąć czystą suchą szmatką) Odpinamy wężyki, które znajdują się koło obudowy rozrządu, pokrywę z napisem „ecotec”, czujnik , który jest wkręcony w głowicę, wężyk od zaworku zwrotnego, gumę odmy, oraz odkręcamy cewkę zapłonową, i odpinamy wtyczkę od niej. Następnie demontujemy obudowę rozrządu: następnie przystępujemy do odkręcania 10 śrub, którymi jest przykręcona pokrywa (warto sprawdzić przed odkręceniem pokrywy, czy w okolicach świec nie znajduje się olej, jeśli jest to usunąć go- można to zrobić owijając kawałek szmatki na śrubokręt i czyszcząc otwory, w których jest świeca, ewentualnie sprężonym powietrzem): zdejmujemy pokrywę (p.s. nie trzeba zdejmować pokrywy od wiązki przewodów- zdjęta była w innym celu): pokrywę zabieramy na warsztat, zdejmujemy starą uszczelkę główną, oraz 10 o-rignów. następnie czyścimy pokrywę dokładnie z resztek oleju, oraz z resztek gumy od starej uszczelki. Należy dokładnie wyczyścić rowki, w których będzie umieszczona nowa uszczelka. Na koniec można przedmuchać wszystko sprężonym powietrzem (uwaga: pokrywa jest plastikowa, należy uważać aby nie spadła na twarde podłoeże nam bo może się uszkodzić). Jak już to zrobimy przystępujemy do założenia nowych uszczelek, najpierw 10 o-ringów, potem uszczelka główna. Niektórzy zalecają aby przed włożeniem nowej uszczelki posmarować rowki pokrywie uszczelniaczem do uszczelek (ja użyłem środka o nazwie hermetyk). Następnie musimy wyczyścić dokładnie głowicę z resztek oleju i starej uszczelki niektórzy także używają uszczelniacza bezpośrednio na głowicę, ja tego nie robiłem. Zakładamy pokrywę na głowicę, lekko dociskamy ręka całość, i załapujemy ręcznie lekko wszystkie śruby (10). poniżej kolejność dokręcania śrub, ja dokręcałem pokrywę stopniowo, w kolejności (na foto)ale ręcznie nasadką bez użycia klucza, klucza dynamometr. użyłem na końcu. montujemy obudowę rozrządu: pozostaje nam montować wężyki przy obudowie rozrządu, wężyk od zaworka zwrotnego, czujnik w głowicy, cewkę zapłonową, gumę odmy, pokrywa z napisem „ecotec” . Następnie przykręcamy obudowę filtra powietrza, „naleśnik”, przepływomierz z rurą gumową, należy odczekać jakiś czas aby uszczelka (i uszczelnienie) się „ułożyła” i odpalamy autko sprawdzając czy olej nie cieknie . czas pracy ok. 2 godzin -1 osoba, podobnie wymienia się uszczelki w innych silnikach big block. tam gdzie nie ma turbospręzarki kilka czynności nam odchodzi, opracował- robertnet   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37054-wymiana-uszczelki-pokrywy-zawor%C3%B3w-benzynaturbo/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi