Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki pokrywy zaworów benzyna+turbo


Gość robertnet

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robertnet

krótki manual wymiany uszczelki pod pokrywą zaworową Z20LET/Z20LEH, Z20LER, Z20LEL,

 

Potrzebujemy:

- kpl kluczy torx (wewn i zewn)

- klucze nasadowe (7 i 10mm)

- śrubokręty płaskie,

- szczypce do zdejmowania opasek zaciskowych oplowskich

- 2 kpl uszczelek, nr kat Opla- 0607647- 1 szt, oraz 0607648- 10 sztuk

- klucz dynamometryczny

- benzyna do przemywania pokrywy, czyste szmatki,

 

Demontaż:

Zaczynamy od zdemontowania obudowy filtra powietrza, rury od przepływomierza, oraz „naleśnika” , odpinamy przepływomierz.

Dołączona grafika

W moim przypadku dolotu dbilas, nie ma potrzeby demontażu go- demontujemy tylko „naleśnik", rurę od przepływomierza.

Ważne: po zdjęciu naleśnika należy zabezpieczyć dolot do turbo alby nie dostało się tam żadne ciało obce (owinąć czystą suchą szmatką)

Odpinamy wężyki, które znajdują się koło obudowy rozrządu, pokrywę z napisem „ecotec”, czujnik , który jest wkręcony w głowicę, wężyk od zaworku zwrotnego, gumę odmy, oraz odkręcamy cewkę zapłonową, i odpinamy wtyczkę od niej.

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Następnie demontujemy obudowę rozrządu:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

następnie przystępujemy do odkręcania 10 śrub, którymi jest przykręcona pokrywa (warto sprawdzić przed odkręceniem pokrywy, czy w okolicach świec nie znajduje się olej, jeśli jest to usunąć go- można to zrobić owijając kawałek szmatki na śrubokręt i czyszcząc otwory, w których jest świeca, ewentualnie sprężonym powietrzem):

 

Dołączona grafika

 

zdejmujemy pokrywę (p.s. nie trzeba zdejmować pokrywy od wiązki przewodów- zdjęta była w innym celu):

Dołączona grafika

 

pokrywę zabieramy na warsztat, zdejmujemy starą uszczelkę główną, oraz 10 o-rignów.

Dołączona grafika

 

 

następnie czyścimy pokrywę dokładnie z resztek oleju, oraz z resztek gumy od starej uszczelki. Należy dokładnie wyczyścić rowki, w których będzie umieszczona nowa uszczelka. Na koniec można przedmuchać wszystko sprężonym powietrzem (uwaga: pokrywa jest plastikowa, należy uważać aby nie spadła na twarde podłoeże nam bo może się uszkodzić).

Dołączona grafika

 

Jak już to zrobimy przystępujemy do założenia nowych uszczelek, najpierw 10 o-ringów, potem uszczelka główna. Niektórzy zalecają aby przed włożeniem nowej uszczelki posmarować rowki pokrywie uszczelniaczem do uszczelek (ja użyłem środka o nazwie hermetyk).

Następnie musimy wyczyścić dokładnie głowicę z resztek oleju i starej uszczelki

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

niektórzy także używają uszczelniacza bezpośrednio na głowicę, ja tego nie robiłem. Zakładamy pokrywę na głowicę, lekko dociskamy ręka całość, i załapujemy ręcznie lekko wszystkie śruby (10).

 

Dołączona grafika

 

poniżej kolejność dokręcania śrub, ja dokręcałem pokrywę stopniowo, w kolejności (na foto)ale ręcznie nasadką bez użycia klucza, klucza dynamometr. użyłem na końcu.

 

Dołączona grafika

 

montujemy obudowę rozrządu:

Dołączona grafika

 

pozostaje nam montować wężyki przy obudowie rozrządu, wężyk od zaworka zwrotnego, czujnik w głowicy, cewkę zapłonową, gumę odmy, pokrywa z napisem „ecotec” .

Dołączona grafika

 

Następnie przykręcamy obudowę filtra powietrza, „naleśnik”, przepływomierz z rurą gumową,

Dołączona grafika

 

należy odczekać jakiś czas aby uszczelka (i uszczelnienie) się „ułożyła” i odpalamy autko sprawdzając czy olej nie cieknie .

czas pracy ok. 2 godzin -1 osoba,

 

podobnie wymienia się uszczelki w innych silnikach big block. tam gdzie nie ma turbospręzarki kilka czynności nam odchodzi,

 

 

opracował- robertnet

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności