Skocz do zawartości

Kontrolka silnika przy hamowaniu..


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Dzisiaj,jak ruszyłem rano w trase to po kilku kilometrach jak zahamowałem to pedał zrobił sie troche twardy,potem było ok.Ale po jakimś czasie na parkingu gdy silnik chodził ponaciskałem kilka krotnie mocno pedał hamulca i zaświeciła mi sie kontrolka pomarańczowa silnika ,po chwili zgasła.Samochód hamuje normalnie ,mocy nie stracił.Gdzie szukać przyczyny,kolega mi mówił,żebym poszukał gdzieś od serwa,ale tam jest jeden przewód co wchodzi do głowicy(chyba) przez jakąś pompke.Jak by ktoś miał jakąś porade co robić bede wdzieczny. Tak w nawiasie nigdy w sumie tak kilka krotnie mocno nie naciskałem hamulca wiec morze tak było wcześniej z tą kontrolką .Pozdrawiam.

 

 

 

poprawiłem tytuł/zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,że podstawa to jechać na kompa,ale kumpel,który ma zakład wyjechał za granice na 2 tyg.i przez to sie pytam co to może być:mg: Jeszcze jedno:czytałem troche teraz o pompce vacum i tak myśle czy to nie ona? Druga sprawa to,że z EGR-A cieknie mi lekko olej,ale to już dawno...Jak sprawdzić tą pomkę vacum? dzieki za podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno:czytałem troche teraz o pompce vacum i tak myśle czy to nie ona? Druga sprawa to,że z EGR-A cieknie mi lekko olej,ale to już dawno...Jak sprawdzić tą pomkę vacum? dzieki za podpowiedzi.

A to ciekawe! Jeśli masz olej w zaworze egr to z pewnością w całym układzie podciśnieniowym (przewody, elektrozawory, siłowniki) a zazwyczaj winowajcą jest waku pompa. Tu masz podobny temat http://forum.opel24.com/kontrolka-check-engine-podczas-hamowania-p0400-vt50821.htm

Tu masz dobry temat o układzie podciśnieniowym (EGR) http://forum.opel24.com/problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel-vt8639.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jeszcze raz.Dzisiaj jeżdzilem cały dzień i hamulec ok,moze troche miekkawy(sam już nie wiem) :lol: Kontrolka zapalila mi sie dopiero jak zrobiłem gwałtowne hamowanie i kilka razy na luzie podeptałem po hamulcu i zaraz po 2 sek. zgasła (nigdy tak nie robiłem i nie wiem czy może tak być gdy mu braknie ciśnienia z vacum pompy?)Byłem na szybko u mechanika ,sprawdził mi ręką czy pompka ciągnie (ciągnie mocno).Pedał hamulca jak podpompuje i odpale schodzi.Już nie wiem gdzie szukać,bo jak nie naciskam 5 razy z rzędu hampla to nic nie świeci...Chciałbym sie zabrać za czyszczenie dolotu i wymiane wężyków przelewowych,ale funduszy troche brakło.Jak macie jakieś sugestie poczytam z chęcią.Acha ,czy i jak mogę wyczyścić EGR-a ? Dzieki i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdził mi ręką czy pompka ciągnie (ciągnie mocno)

Do tego służy wakuometr, ręką to można się podrapać. Proponuję wyczyścić cały układ podciśnieniowy łącznie z elektrozaworami, ja używam środka do czyszczenia gaźników. Czyszczenie dolotu z wymianą przelewów to koszt ok 50 zł jeśli zrobisz samemu. Ja robię to tak http://forum.opel24.com/czyszczenie-kolektora-dolotowego-w-silnikach-dti-vt44042.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hadzii123 wyczyścić układ ciśnieniowy to znaczy, co masz na myśli: wszystkie wężyki zaworki i co jeszcze? Zaworki sie rozbiera? egr też? jestem w dieslu troche zielony ,zawsze miałem bęzyne :hyhy: A co do dolotu oddam do mechanika ,bo jak ognia boje sie o pompe ,ze ją żle odpowietrze .A te podciśnienie to może sobie poradze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugim temacie na 2 stronie masz pokazane gdzie są filtry elektrozaworów (zaznaczone i opisane czerwonym kolorem). Zdemontuj elektrozawór przeczyść te filtry, do środka zaworu (w miejscu gdzie podłączone są plastikowe przewody) "pryśnij" środkiem do czyszczenia gaźników lub zacisków aby usunąć zalegający w środku olej a następnie przedmuchaj aby wysuszyć. Tak zrób ze wszstkimi elektrozaworami. Sprawdź miernikiem cewkę elektrozaworu - ok 7 om. (jak sprawdzić elektrozawory to znajdziesz w wspomnianym temacie). Przewody też możesz przeczyścić wspomnianymi środkami oraz zawór egr. Po przeczyszczeniu należy sprawdzić wakuometrem wartość podciśnienia sama pompa powinna mieć ok -0,9 bara, cały układ ok -0,8 bara, minimum to -0,6 bara. Przy okazji zerknij na przewody, złączki i trójniki czy są całe. Ważna jest też szczelność serwa i przewodu do serwa jak również sprawność zaworu zwrotnego do serwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności