Skocz do zawartości

duze ubytki płynu chłodniczego


Gość grabek

Rekomendowane odpowiedzi

witam! posiadam opla astre H silnik diesel 1,9 cdti.

mam męczący problem, od pewnego czasu ubywa mi dosc sporo płynu chłodniczego około 100ml miesiecznie a nawet i wiecej. podjechałem do serwisu zrobili mi próbe ciśnieniową i nic dodatkowo sprawdzili czy koło nagrzewnicy nic nie widac. do żadnych sensownych wniosków w serwisie nie doszli. dodatkowo zauważyłem, że jak troche pojezdze to na wysokości chłodnicy czasami widac delikatny dymek po otworzeniu maski. jezeli ktos miał podobną sytuację lub wie co może byc przyczyna takiej rzeczy prosiłbym o rade thx

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 ml to bardzo niewiele, ja robię około 3000 miesięcznie i taki ubytek pewnie też powstaje, ale to zbyt mało, by się przejmować. Jak robisz duże przebiegi i często otwierasz zbiornik wyrównawczy przy ciepłym silniku to tyle może wyparować. Może być korek minimalnie nieszczelny, albo rozszczelnia się przy wysokiej temperaturze. Silnik czysty, nigdzie się nie poci to niech sobie będzie. Rozwiązanie może być bardzo prozaiczne. Jeżeli oleju nie przybywa to polecam jazdę:oops:. Może po roku mu się odwidzi i pół szklanki płynu przestanie brać. Jeżeli oleju przybywa, poci się to może uszczelka pod głowicą, ale pewnie nie. Może coś z pompą wody? Moja rada jeździć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio zaobserwowałem duże ubytki płynu. W zeszłym roku robiłem UPG, więc wiem czym to może grozić. Ale dziś się zorientowałem, że tym razem chyba jest to tylko wyciek "na zewnątrz" i może skończy się na uszczelnieniu/wymianie tego (patrz foto, zrobione "od spodu") węża. No właśnie - co to za wąż, widać, że z niego kapie, ale czy jest on dziurawy, czy po prostu płyn skapuje z innego miejsca gdzieś wyżej?

http:// http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f4d055d630b3ab8.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wysokości chłodnicy czasami widac delikatny dymek po otworzeniu maski. jezeli ktos miał podobną sytuację lub wie co może byc przyczyna takiej rzeczy prosiłbym o rade thx

chłodnice opla często przecierają się w miejscach przykręcenia obudowy wentylatora

pojutrze wymieniam swoją właśnie z tego powodu i jakieś podkładki zeby odsunąć obudowę

zaczynało się pd niewielkiego ubytku płynu.którego nie mogłem zlokalizować,dopiero jak zaczęło mocniej kapać i parować na chłodnicy wyszło gdzie przyczyna

przebieg 150 tyś

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności