Skocz do zawartości

wymiana rozrządu w Astrze 1.7 cdti


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio wymieniłem cały rozrząd z pompą wodną. Po wymianie coś mi świszczy, jakby odgłos tarcia. Rolki i pasek wieloklinowy były sprawdzane i podobno są OK. Mechanik twierdzi, że po wymianie rozrządu taki odgłos będzie słyszalny przez 1000 - 2000 km, ponieważ jest to rezultat zbyt mocnego napięcia paska rozrządu, który po czasie sam się rozluźni, a nie da się go wyregulować manualnie. Przed wymianą było cicho. Mnie się wydaje , że to lipa i mechanik mnie nabiera. A może ma rację i mam czekać cierpliwie, aż świszczenie ucichnie? Proszę o opinie, może mieliście taki sam przypadek?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37509-wymiana-rozrz%C4%85du-w-astrze-17-cdti/
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniłem cały rozrząd z pompą wodną. Po wymianie coś mi świszczy, jakby odgłos tarcia. Rolki i pasek wieloklinowy były sprawdzane i podobno są OK. Mechanik twierdzi, że po wymianie rozrządu taki odgłos będzie słyszalny przez 1000 - 2000 km, ponieważ jest to rezultat zbyt mocnego napięcia paska rozrządu, który po czasie sam się rozluźni, a nie da się go wyregulować manualnie. Przed wymianą było cicho. Mnie się wydaje , że to lipa i mechanik mnie nabiera. A może ma rację i mam czekać cierpliwie, aż świszczenie uc ichnie? Proszę o opinie, może mieliście taki sam przypadek?

Instrukcja wymiany paska f-my gates kladzie szczególny nacisk na prawidłowe ustawienie napinacza gdyz zbyt mocne naciagniecie paska skutkuje zniszczeniem rolki posredniej ,a co to oznacza katastrofę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37509-wymiana-rozrz%C4%85du-w-astrze-17-cdti/#findComment-12204
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtek1982

Witaj. Jeśli chodzi o ww. objawy to i ja borykam się z czymś podobnym.

Zwróciłem na to uwagę dopiero ostatnio, chociaż astrą przejechałem już 18 tyś. km.

Problem w tym, że nie wymieniałem rozrządu, bo to jeszcze nie czas na to.

Moim zdaniem ten odgłos to szelest jakby jakiegoś wyschniętego łożyska , Brak smarowania, czy coś w tym stylu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37509-wymiana-rozrz%C4%85du-w-astrze-17-cdti/#findComment-11931
Udostępnij na innych stronach

Mam taką małą rozbieżność. Na moim silniku napisane jest Z19DT, a wczoraj podłączyłem go

do kompa i tam wyskoczyło Z19DTL. Powiedzcie komu, a raczej czemu, mam uwierzyć? Pytam bo w książce serwisowej wyczytałem, że w Z19DT rozrząd wymienia się przy 120000km a w Z19DTL przy 150000km a ja się właśnie zbliżam do 120000.

 

Zdrówko

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37509-wymiana-rozrz%C4%85du-w-astrze-17-cdti/#findComment-9304
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności