Gość JPFB Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Ostatnio wymieniłem cały rozrząd z pompą wodną. Po wymianie coś mi świszczy, jakby odgłos tarcia. Rolki i pasek wieloklinowy były sprawdzane i podobno są OK. Mechanik twierdzi, że po wymianie rozrządu taki odgłos będzie słyszalny przez 1000 - 2000 km, ponieważ jest to rezultat zbyt mocnego napięcia paska rozrządu, który po czasie sam się rozluźni, a nie da się go wyregulować manualnie. Przed wymianą było cicho. Mnie się wydaje , że to lipa i mechanik mnie nabiera. A może ma rację i mam czekać cierpliwie, aż świszczenie ucichnie? Proszę o opinie, może mieliście taki sam przypadek?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37509-wymiana-rozrz%C4%85du-w-astrze-17-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miesud Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Ostatnio wymieniłem cały rozrząd z pompą wodną. Po wymianie coś mi świszczy, jakby odgłos tarcia. Rolki i pasek wieloklinowy były sprawdzane i podobno są OK. Mechanik twierdzi, że po wymianie rozrządu taki odgłos będzie słyszalny przez 1000 - 2000 km, ponieważ jest to rezultat zbyt mocnego napięcia paska rozrządu, który po czasie sam się rozluźni, a nie da się go wyregulować manualnie. Przed wymianą było cicho. Mnie się wydaje , że to lipa i mechanik mnie nabiera. A może ma rację i mam czekać cierpliwie, aż świszczenie uc ichnie? Proszę o opinie, może mieliście taki sam przypadek? Instrukcja wymiany paska f-my gates kladzie szczególny nacisk na prawidłowe ustawienie napinacza gdyz zbyt mocne naciagniecie paska skutkuje zniszczeniem rolki posredniej ,a co to oznacza katastrofę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37509-wymiana-rozrz%C4%85du-w-astrze-17-cdti/#findComment-12204 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek1982 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witaj. Jeśli chodzi o ww. objawy to i ja borykam się z czymś podobnym. Zwróciłem na to uwagę dopiero ostatnio, chociaż astrą przejechałem już 18 tyś. km. Problem w tym, że nie wymieniałem rozrządu, bo to jeszcze nie czas na to. Moim zdaniem ten odgłos to szelest jakby jakiegoś wyschniętego łożyska , Brak smarowania, czy coś w tym stylu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37509-wymiana-rozrz%C4%85du-w-astrze-17-cdti/#findComment-11931 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raulq7 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Jezlei chodzi o wymianę rozrządu to proces ten został opisany tutaj na przykładzie modelu Opla Vectry B   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37509-wymiana-rozrz%C4%85du-w-astrze-17-cdti/#findComment-11623 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczykus Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Mam taką małą rozbieżność. Na moim silniku napisane jest Z19DT, a wczoraj podłączyłem go do kompa i tam wyskoczyło Z19DTL. Powiedzcie komu, a raczej czemu, mam uwierzyć? Pytam bo w książce serwisowej wyczytałem, że w Z19DT rozrząd wymienia się przy 120000km a w Z19DTL przy 150000km a ja się właśnie zbliżam do 120000. Zdrówko   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37509-wymiana-rozrz%C4%85du-w-astrze-17-cdti/#findComment-9304 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.