Skocz do zawartości

wymiana rozrządu w Astrze 1.7 cdti


Gość JPFB

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio wymieniłem cały rozrząd z pompą wodną. Po wymianie coś mi świszczy, jakby odgłos tarcia. Rolki i pasek wieloklinowy były sprawdzane i podobno są OK. Mechanik twierdzi, że po wymianie rozrządu taki odgłos będzie słyszalny przez 1000 - 2000 km, ponieważ jest to rezultat zbyt mocnego napięcia paska rozrządu, który po czasie sam się rozluźni, a nie da się go wyregulować manualnie. Przed wymianą było cicho. Mnie się wydaje , że to lipa i mechanik mnie nabiera. A może ma rację i mam czekać cierpliwie, aż świszczenie ucichnie? Proszę o opinie, może mieliście taki sam przypadek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniłem cały rozrząd z pompą wodną. Po wymianie coś mi świszczy, jakby odgłos tarcia. Rolki i pasek wieloklinowy były sprawdzane i podobno są OK. Mechanik twierdzi, że po wymianie rozrządu taki odgłos będzie słyszalny przez 1000 - 2000 km, ponieważ jest to rezultat zbyt mocnego napięcia paska rozrządu, który po czasie sam się rozluźni, a nie da się go wyregulować manualnie. Przed wymianą było cicho. Mnie się wydaje , że to lipa i mechanik mnie nabiera. A może ma rację i mam czekać cierpliwie, aż świszczenie uc ichnie? Proszę o opinie, może mieliście taki sam przypadek?

Instrukcja wymiany paska f-my gates kladzie szczególny nacisk na prawidłowe ustawienie napinacza gdyz zbyt mocne naciagniecie paska skutkuje zniszczeniem rolki posredniej ,a co to oznacza katastrofę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtek1982

Witaj. Jeśli chodzi o ww. objawy to i ja borykam się z czymś podobnym.

Zwróciłem na to uwagę dopiero ostatnio, chociaż astrą przejechałem już 18 tyś. km.

Problem w tym, że nie wymieniałem rozrządu, bo to jeszcze nie czas na to.

Moim zdaniem ten odgłos to szelest jakby jakiegoś wyschniętego łożyska , Brak smarowania, czy coś w tym stylu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką małą rozbieżność. Na moim silniku napisane jest Z19DT, a wczoraj podłączyłem go

do kompa i tam wyskoczyło Z19DTL. Powiedzcie komu, a raczej czemu, mam uwierzyć? Pytam bo w książce serwisowej wyczytałem, że w Z19DT rozrząd wymienia się przy 120000km a w Z19DTL przy 150000km a ja się właśnie zbliżam do 120000.

 

Zdrówko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności