Gość JPFB Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Ostatnio wymieniłem cały rozrząd z pompą wodną. Po wymianie coś mi świszczy, jakby odgłos tarcia. Rolki i pasek wieloklinowy były sprawdzane i podobno są OK. Mechanik twierdzi, że po wymianie rozrządu taki odgłos będzie słyszalny przez 1000 - 2000 km, ponieważ jest to rezultat zbyt mocnego napięcia paska rozrządu, który po czasie sam się rozluźni, a nie da się go wyregulować manualnie. Przed wymianą było cicho. Mnie się wydaje , że to lipa i mechanik mnie nabiera. A może ma rację i mam czekać cierpliwie, aż świszczenie ucichnie? Proszę o opinie, może mieliście taki sam przypadek?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miesud Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Ostatnio wymieniłem cały rozrząd z pompą wodną. Po wymianie coś mi świszczy, jakby odgłos tarcia. Rolki i pasek wieloklinowy były sprawdzane i podobno są OK. Mechanik twierdzi, że po wymianie rozrządu taki odgłos będzie słyszalny przez 1000 - 2000 km, ponieważ jest to rezultat zbyt mocnego napięcia paska rozrządu, który po czasie sam się rozluźni, a nie da się go wyregulować manualnie. Przed wymianą było cicho. Mnie się wydaje , że to lipa i mechanik mnie nabiera. A może ma rację i mam czekać cierpliwie, aż świszczenie uc ichnie? Proszę o opinie, może mieliście taki sam przypadek? Instrukcja wymiany paska f-my gates kladzie szczególny nacisk na prawidłowe ustawienie napinacza gdyz zbyt mocne naciagniecie paska skutkuje zniszczeniem rolki posredniej ,a co to oznacza katastrofę.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek1982 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witaj. Jeśli chodzi o ww. objawy to i ja borykam się z czymś podobnym. Zwróciłem na to uwagę dopiero ostatnio, chociaż astrą przejechałem już 18 tyś. km. Problem w tym, że nie wymieniałem rozrządu, bo to jeszcze nie czas na to. Moim zdaniem ten odgłos to szelest jakby jakiegoś wyschniętego łożyska , Brak smarowania, czy coś w tym stylu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raulq7 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Jezlei chodzi o wymianę rozrządu to proces ten został opisany tutaj na przykładzie modelu Opla Vectry B   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczykus Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Mam taką małą rozbieżność. Na moim silniku napisane jest Z19DT, a wczoraj podłączyłem go do kompa i tam wyskoczyło Z19DTL. Powiedzcie komu, a raczej czemu, mam uwierzyć? Pytam bo w książce serwisowej wyczytałem, że w Z19DT rozrząd wymienia się przy 120000km a w Z19DTL przy 150000km a ja się właśnie zbliżam do 120000. Zdrówko   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.