Skocz do zawartości

hamulce corsa c


Gość Andrzejek001

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzejek001

Witam wszystkich na forum :D

 

Potrzebuję pomocy wspr. hamulców w mojej corsie c z 2005r. Zacznę od początku: W ubiegłą zimę (jak mi się błędnie wydawało) zamarzł mi hamulec ręczny. Szybko puścił więc nie wracałem zbytnio do tematu. Na badaniu technicznym wyszło że ręczny w ogóle nie działa choć linka była sztywna. Jako powód wskazaliśmy spalone szczęki, że niby przez ten zamarznięty ręczny. Zleciłem więc wymianę szczęk i przy okazji płynu hamulcowego bo już w poprzednim aucie zagotowałem i nie chciałem żeby się to powtórzyło. Gdy przyjechałem po odbiór mechanik powiedział że pedał hamulca wpada w podłogę. I faktycznie, na wyłączonym silniku wszystko ok, ale gdy tylko serwo zacznie pracować pedał wpada do samej podłogi. Płyn był wymieniany za pomocą pompki a nie grawitacyjnie. W dodatku zrobiliśmy diagnostykę ABS i przepompowaliśmy na zwykły dot4. Po konsultacjach z tymi i innymi mechanikami uznaliśmy że to wina pompy. Znajomy powiedział mi że był zalany zbyt dobry płyn (dot4HP) i "wyżarło" mi uszczelniacze. Więc kupiłem nową pompę i tym razem sam ją wymieniłem, zalewając zwykłym dot4. Nie pomogło. Pedał jak wpadał tak wpada. Dołożyłem tylko 500 zł na pompę. Zamarznięty ręczny z poprzedniej zimy okazał się zapieczony cylinderek. Podejrzewam jeszcze elektroniczny korektor siły hamowania tylnej osi, ale nie wiem, jak go zdiagnozować. Proszę o pomoc.

 

Trochę się rozpisałem, ale chciałem rzetelnie przedstawić sytuację. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było gdybyś podał jaki motor masz w tej corsie.

 

Może być zaworek taki: http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.php?ax=F&towkod=302021161818&pic=0&moto=0

 

Jesli masz disla 1,3 cdti to może być to pompa ciśnienia: http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.php?ax=F&towkod=303335153020&pic=0&moto=0

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzejek001

Dzięki za podpowiedź. No właśnie mam silnik 1,3 cdti... Słyszałem także, że uszkodzenie takiej pompki może objawiać się nierówną pracą silnika na biegu jałowym. U mnie obroty troszeczkę falują jak na luzie dojeżdżam do skrzyżowania. Droga taka pompka? Jak ją sprawdzić? Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno można jakoś zmierzyć jakie ciśnienie ona generuje. Ja bym zaczął od posprawdzania przewodów z serwa do pompy hamulcowej. jeden przechodzi przez ścianę grodziowa, powinien być w takim gumowym kapturu, może tam się przetarł.

 

Cena 100 z Intercarsu, jak masz jakieś zniżki u nich lub znasz kogoś kto może to wziąć to będzie taniej.

 

Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego

PIERBURG

7.29024.04.0 7.29024.04.0 565,36 zł

 

P.S a może są tylko zapowietrzone. Sprawdź tak, jadąc naciśnij parę razy lekko na hamulec i powinien być wtedy twardy. Instrukcja odpowietrzania hamulcy z układem ABS jest na forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzejek001

Hamulce są odpowietrzone, zmiana płynu odbyła się bez zapowietrzania układu (zbiorniczek został zalany nowym płynem, który został przeciągnięty przez układ) - może to zaszkodziło??? Pedał podczas pompowania nie rośnie. Przy delikatnym wciskaniu pedał wpada coraz bardziej i słychać jak się szczęki ściągają. Dzieje się tak aż do podłogi i wtedy hamulców nie ma. Przy ostrym hamowaniu pedał jest twardy. Podobnie jak przy hamowaniu z użyciem ABS. Gdy działa w 100% jest wszystko ok. Ale jak tylko puszcza jedno z kół, pedał też wpada. Co do pompy podciśnienia to działa, bo jak pompę wymieniałem to podciśnienie w serwie było... Nie wiem co może być, będę próbował dalej. Proszę o kolejne sugestie, wszystkie sprawdzę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Andrzejek001

Piszę, żeby zamknąć posta. Na początek dziękuję wszystkim, którzy udzielali mi odpowiedzi na mój problem - DZIĘKI :hyhy:

 

Ostatnio odpowietrzyłem moje autko jeszcze raz. Okazało się że jednak były zapowietrzone! Prawdopodobnie przez to, że wcześniej przy odpowietrzaniu zapłon nie był włączony. Tym razem postąpiłem wg instrukcji zamieszczonej na forum. Finał historii jest więc szczęśliwy. Jestem bogatszy o nowe doświadczenia i mam pompę hamulcową BOSCH - sprawną i zbędną. Jeśli więc komuś byłaby potrzebna, to wiecie gdzie szukać... :wink:

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności