Gość lord1972 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Witam.Jestem tu pierwszy raz a mój problem polega na tym że ma do wymiany silniczek ze wspomagania i mam wyrąbaną kolumne kierownicy a raczej to co mieści sie w w napędzie kolumny.Zakupiłem wspomaganie tzn silnik z tym całym napędem bez tej górnej części tj kolumny kierowniczej na której nabija sie kierownice .Mechanik powiedział mi że bez tej górnej części tj kolumny nie zamontuje mi ponieważ powinno sie zakładać calość razem z kolumną.Mało tego chciałem dokupić kolumnę z tego wspomagania bo gość od którego to kupiłem mial ją ale mechanik powiedział mi że jak to zostalo już rozebrane to już jest "musztarda po obiedzie"Ponieważ w tym momencie jest zerwane jakieś zabezpieczenie .Mówiłem mu że przecież jest tam tylko wieloklin .On sie zgodził ale dodał że już bez zabezpieczenia.Niewiem o co chodzi.Wiem natomiast że to miejsce jest bardzo ważne wrazie wypadku ponieważ wtedy sklada sie kierownica wtym miejscu.Więc jak to jest z tym można bez tego wymieniać czy nie.Wkońcu oddałem tą część i jestem znów w punkcie wyjścia.Proszę o fachową informacje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37777-wymiana-wspomagania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysgier Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Witam. niezła zagrycha. proponuje zadzwonić do serwisu Opla i zapytać fachowców. Daj znać co ustaliłeś.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37777-wymiana-wspomagania/#findComment-10033 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord1972 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 problem w tym że w serwisie nie mają pojęcia bo oni wymieniają w całości.A jak już to może być ciężko zpasować itp ale ogólnie nic niewiedzą a dzwoniłem chyba do 5 różnych serwisów i nic dalej niewiem czeski film.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37777-wymiana-wspomagania/#findComment-9992 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysgier Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 hmmm. nie wiem, ale czy przypadkiem ten wielowpust to nie jest ten sam co jest o nim mowa w przypadku smarowania EPS. jesli to jest to samo to przeciez na forum juz pisali o tym. sam poruszalem ten watek smarowania. Mi w serwsie powiedzieli ,że ten specjalny smar do EPS to wlasnie jakies zabezpieczenie aby wałek nie mial luzów. ale nie wiem czy dobrze mysle i czy tu mowa o tym samym wałku-wielowpuscie . Całe to elektryczne wspomaganie to dla większości mechaników i także serwisów ASO to jedna wielka niewiadoma, wychodzi na to że mało kto się na tym zna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37777-wymiana-wspomagania/#findComment-9970 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawon Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 bardzie wydaję mi się że chodzi o jakąś strefę która się łamie lub gniecie w czasie wypadku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37777-wymiana-wspomagania/#findComment-9855 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord1972 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 No niestety to nie jest EPS akurat ten temat znam bo to też dotkneło mój samochód.Mechanik mi pokazał gdzie rozbierają ten mechanizm.Polega to na odkręceniu silniczka przesunięciu go w lewo i przesmarowaniu tego .Kiedyś w serwisie to wymieniali ale doszli do tego że wystarczy to tylko przesmarować .Mało kto wie że ten środek tego mechanizmu gdzie to smarują jest gumowy dlatego tak to pada. A to o czym ja mówie to miejsce gdzie łaczy sie kolumna z napędem kolumny (rura wchodzi w rure najprościej ujmując i tam jest łączenie poprzez wieloklin) .Może ktoś wie czy to wspomaganie z tą kolumna pasuje z różnych wersji silnika czy to musi być z konkretnego rodzaju silnika. Chodż na chłopski rozum, na tym etapie tego układu który mieści sie w kabinie zaraz pod kierownicą rodzaj silnika chyba niepowinien mieć jakieś znaczenie chyba że się myle.Pytam bo w internecie spotkałem ale nie z mojego silnika(1.4 16v)Jedni mówia tak inni nie i byc tu mądry i pisz tu wiersze.Jeżeli o chodzi o wypowiedz mojego przedmówcy Gawon dokładnie, to jest to właśnie miejsce gdzie składa sie kierownica wczasie wypadku, pobokach sa dwie blaszki to jest rodzaj chamulca tylko niewiem dokładnie jak to działa, niechce głupot pisać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37777-wymiana-wspomagania/#findComment-9850 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.