Skocz do zawartości

Długo trwały barak oleju astra g 1,7 dti


Gość elmatador

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem spowodowany moją nieuwagą od pewnego momentu podczas gwałtownego hamowania zaczeła mi się zapalać olejarka, czytałe na jakimś forum że to może być zaduży stan oleju bo taki był jak miesiąc wcześniej sprawdzałem, i z miesiąc tak jeździłem z różną prędkością jak i rónież długie trase, powiem na obrone że stan oleju utrzymywał się zawsze taki sam po między max min, po ostatniej wymianie ponad max i dzisiaj jak już miałem po przez otwór do bagnetu odciągnąć olej wężykiem i szczykawką, wpierw sprawdziłem stan oleju to suchy bagnet ręce mi opadły, dolałem 0,5 oleju bo tyle miałem i ledwo co końcóweczka bgnetu była ubrudzona w oleju potem dolałem jeszcze trzy litry i stan wrócił wiem że przegjołe proszę o pomoc śilnik pracuje jak zawsze żadnych stuków pukówni, nie kopci czy mogłem w jakimś stopniu uszkodzić silnik nigdy olej mi nie znikał więc żadko sprawdzałem, jakieś pare dni temu stukneło 200tyś ma nadzieje że przeżyje proszę o jakię podpowiedzi pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zaszalałeś

tym bardziej że zapalającą kontrolkę widziałeś już wcześniej.

Przy braku smarowania szybko doprowadzisz

do przytarcia/zatarcia elementów które smarowania wymagają.

 

Dolej do wł. poziomu i badaj systematycznie zachowanie silnika i ubytki

poza tym dokładnie go obejrzyj - być może masz jakiś poważniejszy wyciek

 

temat przenoszę do działu Astra/silnik Diesel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dolaniu oleju mam stan jak wczoraj pomiędzy max a mini, może po nocy troszke wzrósł troszeczke, bo wszystko ściekło ale od dzisiaj będe tego pilnował chyba codzienie, kontrola bagnetu co rano, przyznam że trochę silnik mi się poci na uszczelce byłem u mechanika powiedział że niema co jeszcze tego zaczepiać bo niema wycieku a rosa to nic poważnego, zaproponował żę troszkę dokręci śruby na głowicy żeby docisnąć uszczelke ale to dopiero jak pojawi się wyciek, silnik wczoraj dokładnie obejrzałem nic nigdzie nie kapie ani nie kopci dzisiaj przegnał trochę autko również nie kopci, stan oleju sprawdze za pare godzin, turbo również suche, zresztą jakiś czas temu wymieniałem interkuler i mechanik sprawdzał wałek w turbo szczywny i przewody nieposiadają zabrudzeń w oleju, dziękuje za wszelkom pomoc i podpowiedzi pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności