Skocz do zawartości

Problem braku łączności z ECU


Gość zwkrz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z uwagi na to, że chciałem odczytać błędy z komputera ( świeci się auto z kluczykiem ) podłączyłem dzisiaj interfejs do łącza pomiędzy fotelami. Nie znam się dokładnie i nie spisałem symbolu ale to jest łącze do kompa poprzez USB. I nasze zaskoczenie, program diagnostyczny znajduje interfejs na com4 ale nie łączy się z ECU ! Gdzie szukać przyczyny ? Wtyczka ? kable ? zaznaczam, że astra G pracuje normalnie, odpala itp.

 

proszę o pomoc,

 

Krzysiek

 

P.S

dodam, że 2 miesiące temu demontowałem zestaw głośnomówiący nokii. Kłopot miałem z odłaczeniem od radia. Czy za radiem albo od strony pasażera idą przewody z łącza diag. do komputera ? Może jakiś bezpiecznik ? chociaż jak sprawdzałem napięcie na styku chyba 16 jest prąd, na 7 jakiś niewielki a na 4 i 5 też coś było

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy interface łączy się z innymi modułami obecnymi w aucie - ABS, Airbag, Chłodzenie silnika itp. Jeżeli nie to problemu szukaj w sterownikach - interface na USB lubią miewać pod tym kątem problemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o jakim interfejsie mowa?

... przeprasza, że tak długo

 

jeden intrefejs to jest pod RS232 VAG OPEL-BMW z wtyczką OBD2 a druga wtyczka jest 4 przewodami do złącza Opla - tu jest problem bo po podłączeniu jest komunikat zby podłączyć pin chyba 7,

 

drugi to MultiScan chyba 3.5 albo 4.0 pod USB i tu jest ten brak łączności z ECU

 

Jakieś sugestie ? opisałem swoimi słowami, bo nie znam się bardzo na interfejsach

 

pozdrawiam,

zwkrz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem ze sterownikami, lub interfejs uszkodzony

ale na "starszych" oplach ten interfesfs działa. Co proponujesz, najnowsze oprogramowanie ? Bo tak jak pisałem on widzi i znajduje interfejs na com3 lu 4 ale nie może podłączyć się do ECU

 

Odnośnik do komentarza