Skocz do zawartości

Problem braku łączności z ECU


Gość zwkrz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z uwagi na to, że chciałem odczytać błędy z komputera ( świeci się auto z kluczykiem ) podłączyłem dzisiaj interfejs do łącza pomiędzy fotelami. Nie znam się dokładnie i nie spisałem symbolu ale to jest łącze do kompa poprzez USB. I nasze zaskoczenie, program diagnostyczny znajduje interfejs na com4 ale nie łączy się z ECU ! Gdzie szukać przyczyny ? Wtyczka ? kable ? zaznaczam, że astra G pracuje normalnie, odpala itp.

 

proszę o pomoc,

 

Krzysiek

 

P.S

dodam, że 2 miesiące temu demontowałem zestaw głośnomówiący nokii. Kłopot miałem z odłaczeniem od radia. Czy za radiem albo od strony pasażera idą przewody z łącza diag. do komputera ? Może jakiś bezpiecznik ? chociaż jak sprawdzałem napięcie na styku chyba 16 jest prąd, na 7 jakiś niewielki a na 4 i 5 też coś było

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy interface łączy się z innymi modułami obecnymi w aucie - ABS, Airbag, Chłodzenie silnika itp. Jeżeli nie to problemu szukaj w sterownikach - interface na USB lubią miewać pod tym kątem problemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o jakim interfejsie mowa?

... przeprasza, że tak długo

 

jeden intrefejs to jest pod RS232 VAG OPEL-BMW z wtyczką OBD2 a druga wtyczka jest 4 przewodami do złącza Opla - tu jest problem bo po podłączeniu jest komunikat zby podłączyć pin chyba 7,

 

drugi to MultiScan chyba 3.5 albo 4.0 pod USB i tu jest ten brak łączności z ECU

 

Jakieś sugestie ? opisałem swoimi słowami, bo nie znam się bardzo na interfejsach

 

pozdrawiam,

zwkrz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem ze sterownikami, lub interfejs uszkodzony

ale na "starszych" oplach ten interfesfs działa. Co proponujesz, najnowsze oprogramowanie ? Bo tak jak pisałem on widzi i znajduje interfejs na com3 lu 4 ale nie może podłączyć się do ECU

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michał64

!.7 dti to isuzu. Z tego co czytam na necie to są problemy z obsługą tych silników przez interfejsy, przynajmniej te tańsze. Sam zrobiłem taki na max 232 z tej strony.

http://slacklist.olek.waw.pl/smietnik/OBD2/. U mnie astra G y17dt isuzu czyta i kasuje błędy.łączy się z abs, klimatyzacją niestety z silnikiem nie. Sprawdzałem go u kolegi na astrze F 1.6 benzyna, u niego łączył się z silnikiem i innymi układami. Tak przy okazji może ktoś z was posiada interfejs sprawdzony na astrze G silnik y17dt isuzu. Chodzi mi o interfejs w granicach 300 zł, taki którym będzie można połączyć się z tym silnikiem, podejrzeć parametry na żywo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności