Skocz do zawartości

Problem z rozruchem i dziwne dźwięki


Gość radek-h

Rekomendowane odpowiedzi

przy odpalaniu na zimnym silniku dochodzi z komory silnika taki metaliczny dźwięk, bez gazu nie załapuje a jednocześnie tak słychać jakby się coś przekręcało bezwładnie (koło masowe) albo automat rozrusznika, trzeba mu dać trochę gazu i odpali...

Nie wiem czy rozrusznik pada czy świece żarowe się kończą lub już padły. Na rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.

 

wczoraj jak mu na 4 biegu dałem ognie to koło 3000 obr włączyła mi się kontrolka silnika i go zmuliło, uspokoiłem jazdę i po ok kilometrze zgasła kontrolka i jechał normalnie - na ten temat oczytałem się tu na forum i zacznę od próby czyszczenie egr, jesze nie wiem dokładnie jak ale postaram się poszukac opisu (coś tam już mam na ten temat).

Za wszystkie porady dziękuję z góry :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mati8867

Jeżeli zapala się kontrolka silnika to pierwsze co zrób to odczytaj błędy ze sterownika - w innym razie możesz gdybać co tak naprawdę dolega silnikowi.

Bardzo ciekawym zjawiskiem jest, że jak tylko każdy zobaczy świecąca kontrolkę „check engine” to pierwsze co mu przychodzi na myśl to czyszczenie EGR – a jeszcze przed odczytaniem błędów i sprawdzeniem co tak naprawdę dzieje się z samochodem. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz każdy samochód jest inny i trzeba się go nauczyć.... tak myślę. Jeździłem ostatnio citroenem xarą picasso 2.0 hdi i na początku ta kontrolka mnie wnerwiała a wręcz przerażała, teraz wiem co się dzieje i jak się tego w niej pozbyć. Niestety xarę moja żona w zeszłym tygodniu zostawiła na drzewie i cóż w niedzielę kupiłem astrę (ciekawe czy będę zadowolony bo to mój pierwszy "Niemiec" :D

w sobotę jadę do mechanika żeby powymieniać olej, filtry i to co będzie trzeba i nie chcę żeby mi wymieniał wszystko po kolei aż trafi bo nie mam na to funduszy... Pewnie ta diagnostyka komputerowa jest konieczna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mati8867

Rozumiem Cię doskonale, że auta się trzeba nauczyć - natomiast opel ma bardzo ładnie rozbudowana samo diagnostykę komputerową. Jeżeli jakiś układ niedomaga to zostaniesz o tym poinformowany w postaci kodu błędu i łatwiej jest usunąć usterkę.

Pamiętaj tylko, że kod błędu nie do końca informuje jaka dokładnie część "padła" ale w jakim UKŁADZIE występuje usterka - jeżeli komputer poinformuje Cię np. o słabym ciśnieniu doładowania to nie daj sobie wmówić, że turbina jest do wymiany bo może to być problem czujnika, słabego podciśnienia, nieszczelności albo uszkodzonego zaworka sterującego

Najważniejsze to trafić na kumatego mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności