Skocz do zawartości

sintra 2.2 głowica problem


Gość sokus1901

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sokus1901

Witam wszystkich mam problem z moją sintrą otóż pewnego dnia rano odpaliłem auto, niestety sie zakopałem w sniegu wiec trochę pogazowałem i nagle z głowicy zaczął sie wydobywać dziwny hałas "stuki" dosyć głośne, dodam że po chwili auto zgasło. Wymieniłem popychacze 3 były uszkodzone lecz to nie pomogło rozebrałem jeszcze raz i zwróćiłem uwagę że rozrząd jest przestawiony o jeden ząb złożyłem odpaliłem chwila ciszy i znów to samo może ktoś mi podpowiedzieć co jeszcze mogę zrobić??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam problem z moją sintrą otóż pewnego dnia rano odpaliłem auto, niestety sie zakopałem w sniegu wiec trochę pogazowałem i nagle z głowicy zaczął sie wydobywać dziwny hałas "stuki" dosyć głośne, dodam że po chwili auto zgasło. Wymieniłem popychacze 3 były uszkodzone lecz to nie pomogło rozebrałem jeszcze raz i zwróćiłem uwagę że rozrząd jest przestawiony o jeden ząb złożyłem odpaliłem chwila ciszy i znów to samo może ktoś mi podpowiedzieć co jeszcze mogę zrobić??

Rozbierz obudowę rozrządu i sprawdź napinacz, sprawdź też ciśnienie oleju.

Jak to nie pomoże to zwalaj głowicę i szukaj dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sokus1901

kolego obudowa rozrządu była sciągana ponieważ przy wymianie popychaczy sciagałem rozrząd i ustawiałem nie rozumiem tylko dlaczego podczas gdy drugi raz spojrzałem rozrzad był przestawiony??? w tym problem cisnienie oleju jest 100%

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ustawiłeś na nowo i się przestawił to ja osobiście sprawdziłbym:

1. Czy pasek ma wszystkie zęby.

2. W jakim stanie jest zębatka na wale i wałkach (czy nie są już okrągłe).

3. Czy nie puszcza napinacz.

Fizycznie musi być jakaś przyczyna.

Co do stuków i ciśnienia oleju. Sprawdzałeś pewnie w miejscu czujnika, czyli tuż za pompą. Może jeszcze być taka sytuacja, że zablokował się kanał olejowy do głowicy lub jeden z kanałów w głowicy...

Ciężko będzie to sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sokus1901

Jeżeli ustawiłeś na nowo i się przestawił to ja osobiście sprawdziłbym:

1. Czy pasek ma wszystkie zęby.

2. W jakim stanie jest zębatka na wale i wałkach (czy nie są już okrągłe).

3. Czy nie puszcza napinacz.

Fizycznie musi być jakaś przyczyna.

Co do stuków i ciśnienia oleju. Sprawdzałeś pewnie w miejscu czujnika, czyli tuż za pompą. Może jeszcze być taka sytuacja, że zablokował się kanał olejowy do głowicy lub jeden z kanałów w głowicy...

Ciężko będzie to sprawdzić.

1.zaminiłem na nowy

2.napinacz sprawdzę i myśle ze to moze byc przyczyna ponieważ rozrząd sie przestawił a jes możliwość ze kliny na wałkach rozrządu sa wyrobione??

dziękuje kolego za podpowedzi idę działać z tematem wieczorem napisze czy cos udało sie zrobic

edit:

już wiem co jest przyczyną hałasu, odkręciłem miskę olejową i pompę oleju i okazało się że panewka na drugim tłoku jest uszkodzona( korbowodem można sobie ruszać na czopie wału) panowie czy opłacalny jest remont tego silnika??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

już wiem co jest przyczyną hałasu, odkręciłem miskę olejową i pompę oleju i okazało się że panewka na drugim tłoku jest uszkodzona( korbowodem można sobie ruszać na czopie wału) panowie czy opłacalny jest remont tego silnika??

Jeżeli taki luz się zrobił to czeka Cię zrobienie:

1. Szlif wału (można tylko czopy korbowe jeśli główne są OK).

2. Naprawa korbowodu(ów) lub wymiana.

3. Nowe panewki (ja bym zmienił wszystkie).

4. Kupno nowej pompy oleju (chyba, że była inna przyczyna zużycia panewki niż brak oleju, ale ja obstawiam pompę).

Najlepiej daj cały dół silnika szlifierzowi i zleć szlif razem z pasowaniem. Będziesz miał spokój.

Można też kupić drugi dół tylko skąd wiesz na co trafisz??

Ja na twoim miejscu zrobiłbym remont tego co masz.

Mam namiar na dobrego szlifierza w Złotowie jakby co (nie wiem czy nie będzie za daleko).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności