Gość Anonymous Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Mam problem z omegą b samochód prowadzi się jak transatlantyk wielkie to i ciężkie przednie zawieszenie robi co chce zwłaszcza w koleinach zbieżność była robiona potem poprawiana bo było słychać pisk opon jak np skręcałem i jednocześnie przyhamowywałem po korekcie trochę się poprawiło ale dalej jeździł po całej drodze pojechałem do innego fachowca i ten sprawdził i poprawił jeszcze kąt jednego koła poprawiło się na jakiś czas ale to nie było jeszcze to. wcześniej mogłem wdepnąć hamulec w podłogę i puścić kierownicę i jechał prosto teraz nawet lekkie dotknięcie hamulca powoduje zmianę kierunku jazdy a po odpuszczeniu czuć jak koła przestawiają się w inne położenie . Wszystko było by ok ale rok temu wymieniałem tuleje na wahaczach a nawet na tych kompletnie zużytych jeździło się ok tylko że pukały ale nic nie uciekało ostatnio byłem na przegladzie i i zawieszenie jest ok sam nie wiem co za licho mechanicy mają różne zdania na ten temat aja nie mam zamiaru płacić za ich naprawy metodą prób i błedów bo to tania zabawa nie jest może wiecie gdzie w wawie znają się na omegach Poprawione błędy gramatyczne, ortograficzne i literówki. Na przyszłość polecam też używać znaków interpunkcyjnych, żeby dało się to czytać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Jedna z tulei na wachaczu jest, jeśli dobrze pamiętam, kierunkowa. Może źle została założona?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-364097 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Możesz mieć rację bo jeden z tych co mi zbieżność ustawiał podejżewał że zostały założone odwrotnie tuleje tylko jak sprawdzić jak maja być dobrze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-364095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Wydaje mi się, że bez ich ściągnięcia nic nie zobaczysz. A jak ściągniesz to już trzeba założyć nowe... Jeśli to nie błędne założenie to ryzykujesz utratę kasy - informuję, żeby nie było na mnie Poczytaj o tym TUTAJ   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-364093 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 a moze sprezynka puscila boka i jeden zwoik uciekl i teraz bedzie sciogac pozdrowionka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-364046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Witaj, miałem identyczny problem. Po wymianie tulei wahaczy oma zachowywała się jak pijana. W czasie jazdy, szczególnie po nierównościach "pływała" od lewej do prawej a najgorzej było przy hamowaniu, gdy gwałtownie uciekała na boki do tego stopnia, że ciężko było utrzymać kierownicę, bo tak ją wyrywało na boki. Zbieżność ustawiałem chyba z 5 razy, w międzyczasie wymieniłem na drugi też nowy kpl tulei (w ramach gwarancji mechanik mi zrobił gratis, na szczęscie). Pomimo tych zabiegów dalej zbieżność się przestawiała i dalej ją bujało. Rozwiązanie wyszło samo w "praniu". Bowiem po wymianie tulei trzeba nie tylko ustawiać zbieżność, ale poza tym dwa inne parametry przedniego zawieszenia (o czym niżej), o których zazwyczaj diagności "zapominają" bo to dodatkowa robota. Do tego omega ma bardzo małą tolerancję parametrów nastawów. Dane podam w stopniach * i sekundach ' dla wersji sedan (dane z Etzolda, gdzie odsyłam do lektury. Gdybym poczytał wcześniej, to uniknął bym wszystkich niespodzianek po wymianie tulei...): A więc, po kolei: 1. ZBIEŻNOŚĆ, czyli różnica rozstawu kół względem siebie, mierzoną na krawędziach obręczy. Zbieżność kół wpływa na przenoszenie drgan na układ kierowniczy oraz na zwiększone zużycie opon przy jeździe w zakrętach. Parametry regulacyjne zbieżności kół osi przedniej: 0*00'-0*10' dopuszczalna różnica +/- 10' przy niedopuszczalnej(!) róznicy między prawą a lewą stroną TAK TAK tu jest bardzo czułe nastawienie. Ja w swojej omie kazałem ustawić idealnie na 0 i dopiero sie poprawiło. Przy czym urządzenie diagnostyczne to przynajmniej laser, musi być bardzo dokładne. 2. POCHYLENIE KOłA to kąt mierzony w stopniach pomiędzy płaszczyzna koła a pionem przy ustawieniu kół do jazdy na wprost. To ustawienie jest ważne dla stabilnosci auta, szczególnie w zakrętach. Parametry regulacyjne pochylenia koła: -1*40' +/- 45' przy róznicy między prawą a lewą stroną 1* 3. WYPRZEDZENIE SWORZNIA ZWROTNICY (to chyba najważniejsze), to kąt między osią zwrotnicy i linią pionową przechodzącą przez punkt styku opony z podłożem, patrząc z boku samochodu. Wyprzedzenie sworznia zwrtonicy ma wpływ na prowadzenie kół przednich. Zbyt małe wyprzedzenie wpływa na zbaczanie z kierunku jazdy szczególnie na nierównościach i przy bocznym wietrze. Utrudnia także przy wychodzeniu z zakrętu powrót układu kierowniczego do jazdy na wprost. Nadmierny kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zmusza kierowcę do użycia większej siły podczas kierownia. Parametry regulacyjne wyprzedzenia sworznia zwrotnicy: 5*40' +/- 1* przy róznicy między prawą a lewą stroną 1* Moja długa walka zakonczyła się sukcesem. Nawymieniałem sporo elementów, łącznie z łożyskami McPersona i dwukrotnąś zmianą tulei i ich odwrotnym zakładaniu. Niestety, pomogło dopiero właściwe ustawienie powyższych parametrów. Pozdrawiam pp   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-363946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 ... Fajnie bo ja własnie w tym tygodniu musze tuleje zrobić. Nie wiem czemu ale mam złe przeczucia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-363943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Nie miej złych przeczuć, dobrze będzie. Tylko dopilnuj mechanika/diagnostę, żeby dobrze wszystko poustawiał a nie zbywał Cię pod byle powodem albo próbował kit wcisnąć, że się tylko zbieżność ustawia. Zresztą od razu pojechać do dobrej stacji diagnostycznej. Koszty i tak są jednakowe za to ustawienie 40-50 zeta zapłacisz wszędzie. No oprócz serwisu Opla. U nas życzą sobie za tę przyjemność 150zeta!! Normalna stacja diagnostyczna z dobrym urządzeniem i będzie git. pozdrawiam pp   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-363917 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Pewnie to będzie to bo objawy są identyczne jak te co opisałeś ale pewnie i tak mnie nie minie wymiana tulei a potem nastawy . A jakiej firmy tuleje polecacie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-363909 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 FEBI są dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-363848 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.