Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z omegą b samochód prowadzi się jak transatlantyk

wielkie to i ciężkie przednie zawieszenie robi co chce zwłaszcza w koleinach

zbieżność była robiona potem poprawiana bo było słychać pisk opon jak np

skręcałem i jednocześnie przyhamowywałem po korekcie trochę się poprawiło ale

dalej jeździł po całej drodze pojechałem do innego fachowca i ten sprawdził i

poprawił jeszcze kąt jednego koła poprawiło się na jakiś czas ale to nie było

jeszcze to. wcześniej mogłem wdepnąć hamulec w podłogę i puścić kierownicę i

jechał prosto teraz nawet lekkie dotknięcie hamulca powoduje zmianę kierunku

jazdy a po odpuszczeniu czuć jak koła przestawiają się w inne położenie .

Wszystko było by ok ale rok temu wymieniałem tuleje na wahaczach a nawet na

tych kompletnie zużytych jeździło się ok tylko że pukały ale nic nie uciekało

ostatnio byłem na przegladzie i i zawieszenie jest ok sam nie wiem co za

licho mechanicy mają różne zdania na ten temat aja nie mam zamiaru płacić za

ich naprawy metodą prób i błedów bo to tania zabawa nie jest może wiecie

gdzie w wawie znają się na omegach

 

!!!

 

Poprawione błędy gramatyczne, ortograficzne i literówki. Na przyszłość polecam też używać znaków interpunkcyjnych, żeby dało się to czytać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć rację bo jeden z tych co mi zbieżność ustawiał podejżewał że zostały założone odwrotnie tuleje tylko jak sprawdzić jak maja być dobrze

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-364095
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że bez ich ściągnięcia nic nie zobaczysz. A jak ściągniesz to już trzeba założyć nowe... Jeśli to nie błędne założenie to ryzykujesz utratę kasy - informuję, żeby nie było na mnie !!!!!!:lol:

 

Poczytaj o tym TUTAJ

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-364093
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

miałem identyczny problem. Po wymianie tulei wahaczy oma zachowywała się jak pijana. W czasie jazdy, szczególnie po nierównościach "pływała" od lewej do prawej a najgorzej było przy hamowaniu, gdy gwałtownie uciekała na boki do tego stopnia, że ciężko było utrzymać kierownicę, bo tak ją wyrywało na boki.

Zbieżność ustawiałem chyba z 5 razy, w międzyczasie wymieniłem na drugi też nowy kpl tulei (w ramach gwarancji mechanik mi zrobił gratis, na szczęscie).

Pomimo tych zabiegów dalej zbieżność się przestawiała i dalej ją bujało.

 

Rozwiązanie wyszło samo w "praniu". Bowiem po wymianie tulei trzeba nie tylko ustawiać zbieżność, ale poza tym dwa inne parametry przedniego zawieszenia (o czym niżej), o których zazwyczaj diagności "zapominają" bo to dodatkowa robota. Do tego omega ma bardzo małą tolerancję parametrów nastawów.

Dane podam w stopniach * i sekundach ' dla wersji sedan (dane z Etzolda, gdzie odsyłam do lektury. Gdybym poczytał wcześniej, to uniknął bym wszystkich niespodzianek po wymianie tulei...):

 

A więc, po kolei:

 

1. ZBIEŻNOŚĆ, czyli różnica rozstawu kół względem siebie, mierzoną na krawędziach obręczy. Zbieżność kół wpływa na przenoszenie drgan na układ kierowniczy oraz na zwiększone zużycie opon przy jeździe w zakrętach.

Parametry regulacyjne zbieżności kół osi przedniej:

 

0*00'-0*10' dopuszczalna różnica +/- 10' przy niedopuszczalnej(!) róznicy między prawą a lewą stroną

TAK TAK tu jest bardzo czułe nastawienie. Ja w swojej omie kazałem ustawić idealnie na 0 i dopiero sie poprawiło. Przy czym urządzenie diagnostyczne to przynajmniej laser, musi być bardzo dokładne.

 

 

2. POCHYLENIE KOłA to kąt mierzony w stopniach pomiędzy płaszczyzna koła a pionem przy ustawieniu kół do jazdy na wprost. To ustawienie jest ważne dla stabilnosci auta, szczególnie w zakrętach.

Parametry regulacyjne pochylenia koła:

 

-1*40' +/- 45' przy róznicy między prawą a lewą stroną 1*

 

 

3. WYPRZEDZENIE SWORZNIA ZWROTNICY (to chyba najważniejsze), to kąt między osią zwrotnicy i linią pionową przechodzącą przez punkt styku opony z podłożem, patrząc z boku samochodu. Wyprzedzenie sworznia zwrtonicy ma wpływ na prowadzenie kół przednich. Zbyt małe wyprzedzenie wpływa na zbaczanie z kierunku jazdy szczególnie na nierównościach i przy bocznym wietrze. Utrudnia także przy wychodzeniu z zakrętu powrót układu kierowniczego do jazdy na wprost.

Nadmierny kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zmusza kierowcę do użycia większej siły podczas kierownia.

Parametry regulacyjne wyprzedzenia sworznia zwrotnicy:

 

5*40' +/- 1* przy róznicy między prawą a lewą stroną 1*

 

 

 

Moja długa walka zakonczyła się sukcesem. Nawymieniałem sporo elementów, łącznie z łożyskami McPersona i dwukrotnąś zmianą tulei i ich odwrotnym zakładaniu. Niestety, pomogło dopiero właściwe ustawienie powyższych parametrów.

 

Pozdrawiam

pp

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-363946
Udostępnij na innych stronach

Nie miej złych przeczuć, dobrze będzie. Tylko dopilnuj mechanika/diagnostę, żeby dobrze wszystko poustawiał a nie zbywał Cię pod byle powodem albo próbował kit wcisnąć, że się tylko zbieżność ustawia. Zresztą od razu pojechać do dobrej stacji diagnostycznej. Koszty i tak są jednakowe za to ustawienie 40-50 zeta zapłacisz wszędzie. No oprócz serwisu Opla. U nas życzą sobie za tę przyjemność 150zeta!! Normalna stacja diagnostyczna z dobrym urządzeniem i będzie git.

pozdrawiam

pp

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-363917
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to będzie to bo objawy są identyczne jak te co opisałeś ale pewnie i tak mnie nie minie wymiana tulei a potem nastawy . A jakiej firmy tuleje polecacie ? :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/381-omega-je%C5%BCdzi-jak-transatlantyk/#findComment-363909
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności