Skocz do zawartości

omega jeżdzi jak transatlantyk


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z omegą b samochód prowadzi się jak transatlantyk

wielkie to i ciężkie przednie zawieszenie robi co chce zwłaszcza w koleinach

zbieżność była robiona potem poprawiana bo było słychać pisk opon jak np

skręcałem i jednocześnie przyhamowywałem po korekcie trochę się poprawiło ale

dalej jeździł po całej drodze pojechałem do innego fachowca i ten sprawdził i

poprawił jeszcze kąt jednego koła poprawiło się na jakiś czas ale to nie było

jeszcze to. wcześniej mogłem wdepnąć hamulec w podłogę i puścić kierownicę i

jechał prosto teraz nawet lekkie dotknięcie hamulca powoduje zmianę kierunku

jazdy a po odpuszczeniu czuć jak koła przestawiają się w inne położenie .

Wszystko było by ok ale rok temu wymieniałem tuleje na wahaczach a nawet na

tych kompletnie zużytych jeździło się ok tylko że pukały ale nic nie uciekało

ostatnio byłem na przegladzie i i zawieszenie jest ok sam nie wiem co za

licho mechanicy mają różne zdania na ten temat aja nie mam zamiaru płacić za

ich naprawy metodą prób i błedów bo to tania zabawa nie jest może wiecie

gdzie w wawie znają się na omegach

 

!!!

 

Poprawione błędy gramatyczne, ortograficzne i literówki. Na przyszłość polecam też używać znaków interpunkcyjnych, żeby dało się to czytać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć rację bo jeden z tych co mi zbieżność ustawiał podejżewał że zostały założone odwrotnie tuleje tylko jak sprawdzić jak maja być dobrze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że bez ich ściągnięcia nic nie zobaczysz. A jak ściągniesz to już trzeba założyć nowe... Jeśli to nie błędne założenie to ryzykujesz utratę kasy - informuję, żeby nie było na mnie !!!!!!:lol:

 

Poczytaj o tym TUTAJ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

miałem identyczny problem. Po wymianie tulei wahaczy oma zachowywała się jak pijana. W czasie jazdy, szczególnie po nierównościach "pływała" od lewej do prawej a najgorzej było przy hamowaniu, gdy gwałtownie uciekała na boki do tego stopnia, że ciężko było utrzymać kierownicę, bo tak ją wyrywało na boki.

Zbieżność ustawiałem chyba z 5 razy, w międzyczasie wymieniłem na drugi też nowy kpl tulei (w ramach gwarancji mechanik mi zrobił gratis, na szczęscie).

Pomimo tych zabiegów dalej zbieżność się przestawiała i dalej ją bujało.

 

Rozwiązanie wyszło samo w "praniu". Bowiem po wymianie tulei trzeba nie tylko ustawiać zbieżność, ale poza tym dwa inne parametry przedniego zawieszenia (o czym niżej), o których zazwyczaj diagności "zapominają" bo to dodatkowa robota. Do tego omega ma bardzo małą tolerancję parametrów nastawów.

Dane podam w stopniach * i sekundach ' dla wersji sedan (dane z Etzolda, gdzie odsyłam do lektury. Gdybym poczytał wcześniej, to uniknął bym wszystkich niespodzianek po wymianie tulei...):

 

A więc, po kolei:

 

1. ZBIEŻNOŚĆ, czyli różnica rozstawu kół względem siebie, mierzoną na krawędziach obręczy. Zbieżność kół wpływa na przenoszenie drgan na układ kierowniczy oraz na zwiększone zużycie opon przy jeździe w zakrętach.

Parametry regulacyjne zbieżności kół osi przedniej:

 

0*00'-0*10' dopuszczalna różnica +/- 10' przy niedopuszczalnej(!) róznicy między prawą a lewą stroną

TAK TAK tu jest bardzo czułe nastawienie. Ja w swojej omie kazałem ustawić idealnie na 0 i dopiero sie poprawiło. Przy czym urządzenie diagnostyczne to przynajmniej laser, musi być bardzo dokładne.

 

 

2. POCHYLENIE KOłA to kąt mierzony w stopniach pomiędzy płaszczyzna koła a pionem przy ustawieniu kół do jazdy na wprost. To ustawienie jest ważne dla stabilnosci auta, szczególnie w zakrętach.

Parametry regulacyjne pochylenia koła:

 

-1*40' +/- 45' przy róznicy między prawą a lewą stroną 1*

 

 

3. WYPRZEDZENIE SWORZNIA ZWROTNICY (to chyba najważniejsze), to kąt między osią zwrotnicy i linią pionową przechodzącą przez punkt styku opony z podłożem, patrząc z boku samochodu. Wyprzedzenie sworznia zwrtonicy ma wpływ na prowadzenie kół przednich. Zbyt małe wyprzedzenie wpływa na zbaczanie z kierunku jazdy szczególnie na nierównościach i przy bocznym wietrze. Utrudnia także przy wychodzeniu z zakrętu powrót układu kierowniczego do jazdy na wprost.

Nadmierny kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zmusza kierowcę do użycia większej siły podczas kierownia.

Parametry regulacyjne wyprzedzenia sworznia zwrotnicy:

 

5*40' +/- 1* przy róznicy między prawą a lewą stroną 1*

 

 

 

Moja długa walka zakonczyła się sukcesem. Nawymieniałem sporo elementów, łącznie z łożyskami McPersona i dwukrotnąś zmianą tulei i ich odwrotnym zakładaniu. Niestety, pomogło dopiero właściwe ustawienie powyższych parametrów.

 

Pozdrawiam

pp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miej złych przeczuć, dobrze będzie. Tylko dopilnuj mechanika/diagnostę, żeby dobrze wszystko poustawiał a nie zbywał Cię pod byle powodem albo próbował kit wcisnąć, że się tylko zbieżność ustawia. Zresztą od razu pojechać do dobrej stacji diagnostycznej. Koszty i tak są jednakowe za to ustawienie 40-50 zeta zapłacisz wszędzie. No oprócz serwisu Opla. U nas życzą sobie za tę przyjemność 150zeta!! Normalna stacja diagnostyczna z dobrym urządzeniem i będzie git.

pozdrawiam

pp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to będzie to bo objawy są identyczne jak te co opisałeś ale pewnie i tak mnie nie minie wymiana tulei a potem nastawy . A jakiej firmy tuleje polecacie ? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności