Skocz do zawartości

Piszczenie w lewym tylnym kole


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak jak w temacie. Rozkręciłem i to raczej nie hamulce (klocki wyjęte, a koło przy obracaniu dalej w pewnym momencie piszczy, a przy jeździe piszczy głośniej przy większych prędkościach). Myślę, że to łożysko. Czyli do kupienia cała piasta + łożysko... Ale mam kilka pytań: czy jeśli wymieniam piastę i łożysko z jednej strony osi, to z drugiej też muszę czy nie jest to konieczne? Trzeba (należy) od razu wymieniać klocki i zaciski czy mogą zostać? Którego producenta piast polecacie (cena nie gra za dużej roli jeśli chodzi o jakość)? I ostatnie: za cholerę nie mogę odkręcić dwóch tylnych śrub (14) trzymających zacisk hamulca. Jedną nawet dość mocno zdarłem. Czym to teraz odkręcić i czy można kupić nowe śruby?

Wiem że sporo pytań, mam nadzieję że pomożecie :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pan Kadett

To nie są żadne łożyska,masz do wymiany przegub przy lewym kole,jak będziesz wymieniał przegub przy lewym kole to od razu wymień przy prawym.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny że to przegub? Jak mogę to sprawdzić fizycznie? Bo dziś ruszając piastą (bez hamulców) ten dźwięk słyszałem jakby dobiegał ze środka piasty, z łożyska. Ale mogę się mylić...

Jak wymienić ten przegub jeśli to jego wina?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

czy jeśli wymieniam piastę i łożysko z jednej strony osi, to z drugiej też muszę

Nie musisz.

od razu wymieniać klocki i zaciski czy mogą zostać?

Zależy jak wyglądają. Klocki nie są drogie więc to możesz zrobić by za jakiś czas tego nie robić znów.

Czym to teraz odkręcić i czy można kupić nowe śruby?

Na pewno można kupić. Jeśli nie daje się odkręcić, Spryskaj jakimś preparatem, przyłóż jeden młotek a drugim uderz(mocno).

Zanim bym te piasty wymieniał to bym sprawdził czy jest luz. Jeśli nie to bym wyczyścił zaciski bo może blokują. Czasem jest wina samych klocków. Zły materiał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pan Kadett

Tak wygląda przegub prawy przy Oplu Astrze G

Dołączona grafika

 

Jak skręcisz kołami będziesz go widział, jak go sie wymienia nie wiem bo nie wymieniałem,a skąd wiem z własnego doświadczenia tez mi piszczał przegub przy mojej Astrze F

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pan Kadett, zaraz zaraz, jaki przegub. Ja mam napęd na przód, a piszę o tylnym kole. :beer: Sam się wkopałem :beer: :-)

 

@Andrzej_m55, dzięki za rady. Z tą śrubą to próbowałem walić młotkiem w klucz i dlatego się zjechała. WD40 nie pomogło. Trzeba użyć jakiejś armaty żeby to ruszyć, ale tak zrobię...

A jeśli chodzi o tarcze i klocki, to może od razu kupić komplet żeby za rok się w to nie bawić? Sam nie wiem. Trochę to drogie, ale z drugiej strony - trzeba kiedyś zmienić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności