Gość kaniucha Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Witam, Mam pytanko i jednocześnie problem, chodzi o elektrozawory podciśnień i cięgno turbiny. Mianowicie: Idąc od pompy vacu, siłownik klap zawirowań sprawny, sprawdzony trzyma powietrze, dalej elektrozawór odpowiadający za pracę tego siłownika nie terkocze na odpalonym silniku a siłownik klap zawirowań podczas przegazowywania ani drgnie, sprawdzam palcem leciutko chodzi da się go ruszyć na odpalonym jak i zgaszonym silniku, dalej elektrozawór sterujący ciśnieniem doładowania terkocze i w końcu cięgno turbiny na zgaszonym silnik ani drgnie przy uruchomionym i przegazowywaniu leciutko się porusza przesuw ok 0,5cm. Silnik trochę gorzej przyspiesza i głośniej pracuje. Jak odepnę któryś wężyk od podciśnienia i wepne spowrotem w trakcie pracy silnika wtedy samochód ciszej pracuje i lepiej się zbiera ale to trwa chwile po przejechaniu kilkuset metrów znowu zaczyna głośniej pracować i słabiej przyspieszać, do tego nie wyświetla żadnych czeków i innych błędów. Dodam że Viki pali ok 8 l/100km przy spokojnej jeździe. Co to może być ?? Gdzie szukać awarii ?? Pomóżcie usunąłem zbędne słowo z tytułu/zbyszek670   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38306-elektrozawory-ci%C4%99gno-turbiny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Klapy wirowe zamykają się przy obciążeniu silnika. Jedziesz ze stałą prędkością i wciskasz pedał gazu aby szybko przyspieszyć wówczas przymykają się i otwierają w celu lepszego wymieszania mieszanki paliwowej. Sprawdź dźwignię przy turbinie wydaje mi się że przyciął się zawór w turbinie, dźwignia powinna przesuwać się dość lekko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38306-elektrozawory-ci%C4%99gno-turbiny/#findComment-5544 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Sprawdzałem dźwignię na zgaszonym silniku ani drgnie, może trzeba ją rozruszać, boję się użyć znacznej siły żeby nic nie uszkodzić. Dziś rozruszałem dźwignie siłownika chodzi lekko w czasie jazdy żadnych zmian. W momencie poruszania dźwignią oba elektrozawory terkoczą. Czyt to dobry objaw?? Muszę sprawdzić wartości podciśnienia, może pompa vacu daje za małe podciśnienie i to nie uruchamia poszczególnych podzespołów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38306-elektrozawory-ci%C4%99gno-turbiny/#findComment-5542 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarekkowik Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Witam kolegów. mam problem z zafira 2.0 101 km z 2003r Na zimnym silniku przy 1600 1800 obrotach na 4 i 5 biegu słychać dziwny terkot jakby zawory grały gdy popuszczę gaz cichnie gdy przekręcę do 2000 obrotów tez cichnie jakby coś się załączało Gdy silnik jest ciepły jest OK Bym był wdzięczny za podpowiedzi co się dzieje Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38306-elektrozawory-ci%C4%99gno-turbiny/#findComment-5434 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Sprawdziłem jeszcze elektrozawory na palec, ten przy turbinie zasysa dość mocno ten od klap zawirowań słabiej pewnie jest walnięty?? Witam kolegów. mam problem z zafira 2.0 101 km z 2003r Na zimnym silniku przy 1600 1800 obrotach na 4 i 5 biegu słychać dziwny terkot jakby zawory grały gdy popuszczę gaz cichnie gdy przekręcę do 2000 obrotów tez cichnie jakby coś się załączało Gdy silnik jest ciepły jest OK Bym był wdzięczny za podpowiedzi co się dzieje Pozdrawiam Może być wiele przyczyn takie stanu rzeczy, tak jak u mnie raz silnik jest głośny raz nie, raz lepiej ciągnie raz nie. Ja bym zaczął od oleju silnikowego jeżeli jest stary lub małej lepkości to może powodować stukanie popychaczy zaworów, może też być pompa oleju lub tak jak u mnie problemy z podciśnieniem... Wczoraj przeczyściłem elektrozawory metodą opisaną na forum. Nic to nie dało, EGR jest ok chodzi leciutko. Gdy rozebrałem elektrozawór od klap zawirowań i sprawdziłem go zatykają końcówkę out palcem i ciągnąć powietrze przez końcówkę vac terkocze czyli rzekomo jest ok, ale idzie to dość ciężko w porównaniu z elektrozaworem przy turbinie który terkocze i leciutko przez niego powietrze przechodzi. Pytam się raz jeszcze czy to może być objaw uszkodzonego elektrozaworu sterującego klapami zawirowań ?:) scaliłem posty,reg.&5.4./zbyszek670   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38306-elektrozawory-ci%C4%99gno-turbiny/#findComment-5425 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarekkowik Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Olej mam nowy oplowski 10w 40 polsyntetyk tez myslalem ze to pomoze .Jezeli przyspieszam na 4 biegu a obroty ida rowniutko od 1500 do 2000 obrotow to jest moment gdzies na 1800 1900 ze w silniku zagra przez sekunde jakby cos sie przesterowalo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38306-elektrozawory-ci%C4%99gno-turbiny/#findComment-4745 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 u mnie właśnie jest tak samo, idzie gładko między 1500 a 1800 obr/min nagłe szarpnięcie, silnik zaczyna klekotać i tak cały czas, lekki spadek mocy, pogrzebałem trochę na naszym forum i się doczytałem (wydedukowałem) biorąc pod uwagę moje objawy, że to może się turbina kończyć, że to szarpnięcie to coś przycina turbinę. Jakie są objawy padu turbiny ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38306-elektrozawory-ci%C4%99gno-turbiny/#findComment-4459 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mikruss Opublikowano 15 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 Jak by padala turbona to by w ogole auto nie szlo i by dymiło raczej. Elektrozawór od turbiny pewnie siada bo urbia ma zmienną geometrie i wlasnie przy 1500-1800 obr lopatki inaczej są polozone niz w przypadku gdy auto ma wyzsze obroty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38306-elektrozawory-ci%C4%99gno-turbiny/#findComment-4026 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Będe nudny, Zamieniłem miejscami elektrozawory ten od turbiny z tym od kllap zawirowań - nic, połączyłem podciśnienie na krótko omijając elektrozawory - nic, dalej szarpnięcie, dalej głośna pracuje silnik podczas przyspieszania. Doczytałem na forum, że te szarpnięcia i głośniejsza praca silnika może też być spowodowana zaworem EGR jego nie domknięciem. Czy to możliwe???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38306-elektrozawory-ci%C4%99gno-turbiny/#findComment-3966 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarekkowik Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 U mnie fachowcy stwierdzili ze to wtryskiwacze , spróbuje dolac czegos do czyszczenia Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38306-elektrozawory-ci%C4%99gno-turbiny/#findComment-3662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.