Skocz do zawartości

Elektrozawory, cięgno turbiny.


Gość kaniucha

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kaniucha

Ja dolewałem różnych uszlachetniaczy, bo też myślałem że to wtryskiwacze, nic to nie pomogło. Zauważyłem, że silnik głośniej pracuje jak jest ujemna temp powietrza. Jak jest na plusie to też głośniej pracuje ale jakby trochę ciszej. To może być EGR nie domyka się i wpuszcza zimne powietrze i to powoduje ten dźwięk i szarpnięcie. Żadnych błędów. W weekend zdemontuję zawór EGR i go wyczyszczę, zobaczę czy to coś pomoże.

znowu ja,

dziś czyściłem przepływkę benzyną ekstarkcyjną. I co :?: d...a po zamontowaniu i odpaleniu check silnik ledwo odpalił, zamula. Prawdopodobnie uszkodziłem przepływkę :?:

 

scaliłem posty,reg.&5.4./zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Adam1984

Witam,

Mam pytanko i jednocześnie problem, chodzi o elektrozawory podciśnień i cięgno turbiny.

Mianowicie:

Idąc od pompy vacu, siłownik klap zawirowań sprawny, sprawdzony trzyma powietrze, dalej elektrozawór odpowiadający za pracę tego siłownika nie terkocze na odpalonym silniku a siłownik klap zawirowań podczas przegazowywania ani drgnie, sprawdzam palcem leciutko chodzi da się go ruszyć na odpalonym jak i zgaszonym silniku, dalej elektrozawór sterujący ciśnieniem doładowania terkocze i w końcu cięgno turbiny na zgaszonym silnik ani drgnie przy uruchomionym i przegazowywaniu leciutko się porusza przesuw ok 0,5cm. Silnik trochę gorzej przyspiesza i głośniej pracuje. Jak odepnę któryś wężyk od podciśnienia i wepne spowrotem w trakcie pracy silnika wtedy samochód ciszej pracuje i lepiej się zbiera ale to trwa chwile po przejechaniu kilkuset metrów znowu zaczyna głośniej pracować i słabiej przyspieszać, do tego nie wyświetla żadnych czeków i innych błędów. Dodam że Viki pali ok 8 l/100km przy spokojnej jeździe. Co to może być ?? Gdzie szukać awarii ?? Pomóżcie

witam mam taką samą sytuacje tylko że u mnie nie otwiera się ani egr ani cięgno doładowania turbiny ani klap wirowych doszłem do tego że Vacum pompa nie daje mi podciśnienia tylko na zawory jest wykończona i miała z 10mil oleju w środku a chamulce miałem dobre więc proponuje zmierzyć jej parametry wakumetrem lub sprawdzić omijając elektrozawory podpinając bezpośredni z vacum pod egr potem doładowanie turbiny i klap wirowych w tedy wiesz na bank że vacum ma wine jeżeli żaden się nie otwiera jeżeli egr albo klapki wirowe lub cięgno się rusza jeżeli kturyś nie drgnie to on ma wine pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaniucha

Witam,

Mam pytanko i jednocześnie problem, chodzi o elektrozawory podciśnień i cięgno turbiny.

Mianowicie:

Idąc od pompy vacu, siłownik klap zawirowań sprawny, sprawdzony trzyma powietrze, dalej elektrozawór odpowiadający za pracę tego siłownika nie terkocze na odpalonym silniku a siłownik klap zawirowań podczas przegazowywania ani drgnie, sprawdzam palcem leciutko chodzi da się go ruszyć na odpalonym jak i zgaszonym silniku, dalej elektrozawór sterujący ciśnieniem doładowania terkocze i w końcu cięgno turbiny na zgaszonym silnik ani drgnie przy uruchomionym i przegazowywaniu leciutko się porusza przesuw ok 0,5cm. Silnik trochę gorzej przyspiesza i głośniej pracuje. Jak odepnę któryś wężyk od podciśnienia i wepne spowrotem w trakcie pracy silnika wtedy samochód ciszej pracuje i lepiej się zbiera ale to trwa chwile po przejechaniu kilkuset metrów znowu zaczyna głośniej pracować i słabiej przyspieszać, do tego nie wyświetla żadnych czeków i innych błędów. Dodam że Viki pali ok 8 l/100km przy spokojnej jeździe. Co to może być ?? Gdzie szukać awarii ?? Pomóżcie

witam mam taką samą sytuacje tylko że u mnie nie otwiera się ani egr ani cięgno doładowania turbiny ani klap wirowych doszłem do tego że Vacum pompa nie daje mi podciśnienia tylko na zawory jest wykończona i miała z 10mil oleju w środku a chamulce miałem dobre więc proponuje zmierzyć jej parametry wakumetrem lub sprawdzić omijając elektrozawory podpinając bezpośredni z vacum pod egr potem doładowanie turbiny i klap wirowych w tedy wiesz na bank że vacum ma wine jeżeli żaden się nie otwiera jeżeli egr albo klapki wirowe lub cięgno się rusza jeżeli kturyś nie drgnie to on ma wine pozdrawiam

U mnie cięgno turbiny po odłączeniu elektrozaworu opada czyli chyba działa. Siłownik klap zawirowań sprawny, ale nie wiem czy się otwiera , bo to działa pod obciążeniem chodzi lekko. Sprawdzę EGR czy się porusza w trakcie gazowania i jego czystość czy nie jest zasyfiony i czy się domyka. Padła mi przepływka, dziś montaż. To też ma chyba jakiś wpływ. Elektrozawór od turbiny ciągle terkocze nie wiem czy to dobrze, a ten od klap zawirowań nie, też nie wiem czy tak ma być. Muszę w końcu sprawdzić tą pompę vacum trochę się poci przy połączeniu z silnikiem. Jedyny błąd jaki mi wywala to ten od przepływki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adam1984

to napisz po wymianie przepływki co i jak jak nic się nie zmieni to pozamieniaj elektrozawory pomiędzy sobą i je przeczyść popatrz na forum to jest opisane jak to robić oraz przeczyść egr to też masz opisane w jednym z tematów lub zobacz czy wężyki podciśnieniowe trójniki są całe mi tak polecano pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaniucha

Co myślicie o tym???

 

http://allegro.pl/wynn-s-wynns-egr-3-diesel-czysci-uklad-dolotowy-i1472272985.html

 

Dam znać z tą przepływką. Raz już zamieniałem elektrozawory miejscami i nic to nie dało. Trochę są sparciałe gumki łączące elektrozawory z wężykami podciśnienia, wymienię je razem wężykami. Jak już zrobię te wszystkie zabiegi "uzdrawiające" to dam znać,aha, elektrozawory już czyściłem zgodnie z instrukcją z forum i nic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaniucha

Dzis zamontowałem nową przepływkę check zgasł wszystko wróciło do normy, ale szarpnięcie i głośna praca silnika po przekroczeniu 1500-1800 obr/min dalej występuje, jednak zauważyłem, że jak mocno depnę do oporu to wtedy tego szarpnięcia praktycznie nie czuć i silnik znacznie ciszej pracuje. Według mnie może to być wina podciśnienia. W przyszłym tygodniu sprawdzę i dam znać

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności