Gość wojtekw Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Witam , nowy jestem i juz potrzebuję pomocy : Mianowicie zmieniałem filtr paliwa w mojej astrze 2.o Diesel , w warsztacie . Po zmianie samochód przestał odpalać. Poczytałem odrobinke na forum i wyczytałem ze przyczyna prosta - zapowietrzenie. Pytalem pana w warsztacie czy zalewał filtr olejem , on na to że nie , bo mozna ale nie trzeba. Podpieliśmy komputer , wszystko ok. Zalał filter paliwem, dmuchał sprężonym powietrzem do baku, potem jakimś sprayem do filtra powietrza - zapalił. Pochodził , pojechałem na zakupy - juz po zakupach - trwało to jakieś 15 minut. juz był problem z odpaleniem , ale odpalił. Postał samochód pod domem kilka godzin - i juz niestety nie udało sie. Szukałem przyczyny , bo może jakaś nieszczelność lub coś , i kiedy wlałem paliwo do węźyka wchodzącego do filtra paliwa , znalazłem nieszczelność. Wywnioskowałem że zgadzałoby sie wszystko , bo dziura była na łączeniu weza gumowego z rurka metalowa , przerdzewiało i jak gość ściągal pokrywe filtra , rdza sie wykruszyla i dziura gotowa. zmieniliśmy ten wężyk , znów procedura z psikaniem sprayu do filtra powietrza - zapalił. Myslalem ze juz wszystko ok , ale znow po kilkugodzinnym postoju auto nie chce zapalić. POMOCY   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 poczytaj o zapowietrzaniu sie ukl. paliwowego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-4829 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karpiu Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 mi zawsze po wymianie filtra zapalal. filtr zawsze wymieniam sam ,ale ZAWSZE zalewam paliwo do filtra az wycieknie gora wtedy zakrecam pokrywe i zapalam. Dlugo troche krece ale zapala . co mozesz zrobic to niech jeden kreci rozrusznikiem a drugi luzuje wtryski klucz chyba 17" po kolei i napewno zapalisz:D   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-4755 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aqua Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Super by było jakby ktoś zrobił manuala z tą całą procedurą odpowietrzania. znalazłem takie coś http://rg-narzedzia.com.pl/asta-pompa-odpowietrzania-ukladow-paliwowych-diesela-p-6349.html czy miałoby to zastosowanie w astrze? jeśli tak to gdzie się z tym wpiąć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-4647 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karpiu Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 takie pompki to do dupy sa ... niby mechanicy je polecaja ale bez tej pompki tez sobie poradzisz!! tak jak napisalem wyzej --- jeden kreci kluczykiem w stacyjce a drugi luzuje wtryski kluczem plaskim 17nascie odkreca w lewo, leci paliwo 3-4 sekundy i zakrecasz i przechodzisz do nastepnego a jest ich 4 .przy przed ostatnim silnik powinien zagadywac przy ostatnim bedzie gral jak zegareczek!! nie jest trudne. PS--- odpalaj tak na kable przez jakies inne auto , najlepiej o zblizonym wielkoscia silniku chyba ,ze masz porzadny akumulator - potrzebujesz duzo pradu bo CALY CZAS TRZEBA KRECIC AZ DO 4TEGO WTRYSKU !   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-4533 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 15 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 Ta pompka jest lepsza niż takie męczenie silnika. Przy sposobie opisanym powyżej po kilku wymianach filtra fundujemy sobie także wymianę trawersów - pisałem już dlaczego. Jedyny słuszny sposób to: - korek z baku - wypiąć przewód out z filtra - wypiąć przewód in z filtra - wymienić wkład - zalać filtr ropą - złożyć wszystko do kupy, skręcić 8Nm (nie za mocno) - uruchomić silnik na 2 tys obr - poczekać 5 sek i wszystko Odpowietrzanie pompka trwa dłuuugo (ok 30 min) ale jest bezpieczniejsze od kręcenia przewodami wysokociśnieniowymi - para kosztuje 160 zł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-4043 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aqua Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 korek z baku a w jakim celu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-3915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Żeby podciśnienie nie opróżniło węża doprowadzającego paliwo do filtra.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-3780 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aqua Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Ok to teraz wiem a co myślisz o takich wynalazkach? http://moto.allegro.pl/pompa-wysysarka-oleju-paliwa-12v-pompka-zasysarka-i1449745033.html http://moto.allegro.pl/pompka-do-spuszczania-paliwa-jakosc-10l-min-gw-fv-i1438606291.html http://moto.allegro.pl/pompa-pompka-transferowa-reczna-do-oleju-500ml-i1465933543.html oczywiście po zastosowaniu odpowiednich końcówek nada się coś? mam na myśli zastąpienie urządzenia do odpowietrzania KM-948   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-3599 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Ta z ostatniego linku się nie nadaje - mam taką i już wolę "gruszkę". Szczerze - to wątpię żeby, którakolwiek miała na tyle siły by odpowietrzyć układ. To pompki transferowe czyli przetłaczające ciecze - Lepsza była by już pompa paliwowa od benzyniaka z wielopunktowym wtryskiem (7 bar) zamontowana za filtrem i przed pompą wtryskową. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-3561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.