Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem po zmianie filtra


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , nowy jestem i juz potrzebuję pomocy :

Mianowicie zmieniałem filtr paliwa w mojej astrze 2.o Diesel , w warsztacie .

Po zmianie samochód przestał odpalać.

Poczytałem odrobinke na forum i wyczytałem ze przyczyna prosta - zapowietrzenie.

Pytalem pana w warsztacie czy zalewał filtr olejem , on na to że nie , bo mozna ale nie trzeba.

Podpieliśmy komputer , wszystko ok.

Zalał filter paliwem, dmuchał sprężonym powietrzem do baku, potem jakimś sprayem do filtra powietrza - zapalił.

Pochodził , pojechałem na zakupy - juz po zakupach - trwało to jakieś 15 minut. juz był problem z odpaleniem , ale odpalił.

Postał samochód pod domem kilka godzin - i juz niestety nie udało sie.

Szukałem przyczyny , bo może jakaś nieszczelność lub coś , i kiedy wlałem paliwo do węźyka wchodzącego do filtra paliwa , znalazłem nieszczelność.

Wywnioskowałem że zgadzałoby sie wszystko , bo dziura była na łączeniu weza gumowego z rurka metalowa , przerdzewiało i jak gość ściągal pokrywe filtra , rdza sie wykruszyla i dziura gotowa.

zmieniliśmy ten wężyk , znów procedura z psikaniem sprayu do filtra powietrza - zapalił.

Myslalem ze juz wszystko ok , ale znow po kilkugodzinnym postoju auto nie chce zapalić.

POMOCY :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/
Udostępnij na innych stronach

mi zawsze po wymianie filtra zapalal. filtr zawsze wymieniam sam ,ale ZAWSZE zalewam paliwo do filtra az wycieknie gora wtedy zakrecam pokrywe i zapalam. Dlugo troche krece ale zapala .

co mozesz zrobic to niech jeden kreci rozrusznikiem a drugi luzuje wtryski klucz chyba 17" po kolei i napewno zapalisz:D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-4755
Udostępnij na innych stronach

Super by było jakby ktoś zrobił manuala z tą całą procedurą odpowietrzania.

 

znalazłem takie coś http://rg-narzedzia.com.pl/asta-pompa-odpowietrzania-ukladow-paliwowych-diesela-p-6349.html czy miałoby to zastosowanie w astrze? jeśli tak to gdzie się z tym wpiąć?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-4647
Udostępnij na innych stronach

takie pompki to do dupy sa ... niby mechanicy je polecaja ale bez tej pompki tez sobie poradzisz!! tak jak napisalem wyzej --- jeden kreci kluczykiem w stacyjce a drugi luzuje wtryski kluczem plaskim 17nascie odkreca w lewo, leci paliwo 3-4 sekundy i zakrecasz i przechodzisz do nastepnego a jest ich 4 .przy przed ostatnim silnik powinien zagadywac przy ostatnim bedzie gral jak zegareczek!! nie jest trudne.

PS--- odpalaj tak na kable przez jakies inne auto , najlepiej o zblizonym wielkoscia silniku chyba ,ze masz porzadny akumulator - potrzebujesz duzo pradu bo CALY CZAS TRZEBA KRECIC AZ DO 4TEGO WTRYSKU :beer:!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-4533
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Ta pompka jest lepsza niż takie męczenie silnika.

 

Przy sposobie opisanym powyżej po kilku wymianach filtra fundujemy sobie także wymianę trawersów - pisałem już dlaczego.

Jedyny słuszny sposób to:

- korek z baku

- wypiąć przewód out z filtra

- wypiąć przewód in z filtra

- wymienić wkład

- zalać filtr ropą

- złożyć wszystko do kupy, skręcić 8Nm (nie za mocno)

- uruchomić silnik na 2 tys obr - poczekać 5 sek i wszystko

 

Odpowietrzanie pompka trwa dłuuugo (ok 30 min) ale jest bezpieczniejsze od kręcenia przewodami wysokociśnieniowymi - para kosztuje 160 zł

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-4043
Udostępnij na innych stronach

Ok to teraz wiem a co myślisz o takich wynalazkach?

 

http://moto.allegro.pl/pompa-wysysarka-oleju-paliwa-12v-pompka-zasysarka-i1449745033.html

 

http://moto.allegro.pl/pompka-do-spuszczania-paliwa-jakosc-10l-min-gw-fv-i1438606291.html

 

http://moto.allegro.pl/pompa-pompka-transferowa-reczna-do-oleju-500ml-i1465933543.html

 

oczywiście po zastosowaniu odpowiednich końcówek nada się coś? mam na myśli zastąpienie urządzenia do odpowietrzania KM-948

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-3599
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Ta z ostatniego linku się nie nadaje - mam taką i już wolę "gruszkę".

Szczerze - to wątpię żeby, którakolwiek miała na tyle siły by odpowietrzyć układ. To pompki transferowe czyli przetłaczające ciecze -

Lepsza była by już pompa paliwowa od benzyniaka z wielopunktowym wtryskiem (7 bar) zamontowana za filtrem i przed pompą wtryskową.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38395-problem-z-odpaleniem-po-zmianie-filtra/#findComment-3561
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności