Jump to content
marcinwa

kadett 1.3 wymiana podstawowych elemntów po zakupie

Recommended Posts

Przejdę od razu do rzeczy. Jak pisałem w dziale powitań kupiłem kadetta 1.3 na gaźniku, związku z tym mam pare pytań, ponieważ z oplem mam do czynienia pierwszy raz.

Po pierwsze silnik, jak rozpoznać jaki mam model wiem tyle, że 1.3 ohc gaźnik na ręcznym ssaniu. Autko ma przejechane 73 tys podejrzewam, że rozrząd nie był nigdy wymieniany a wyczytałem, że powinno się co 60 tys wymieniać tu kolejne pytanie co w tym silniku trzeba wymienić pasek, napinacz pompę czy tez nie ma napinacza?

Następne pytanie to jakię powinno być wskazanie temperatury na desce rozdzielczej? mniej wiecej w połowie? podczas jazdy po mieście mam mniej więcej w środku, na trasie delikatnie się obniża. I ostatnie pytanko o olej aktualnie jest zalany 10w40 mobila zmianiać na taki sam?

Sorka, że tak dużo na jeden post ale pytań tyle a odpowiedzi nie znalazłem większość na forum to silniki 1.4 na wtryskach.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek wymień wszystkie filtry i oleje.

Tak pasek się wymienia co 60tys km.

. Autko ma przejechane 73 tys

Na pewno auto ma tyle przejechane ?

Temperatura musi mieć 90C.

Olej możesz zostawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autko ma przejechane 73 tys

Ciekawe ile razy licznik już kręci od początku.

To nie jest przebieg tylko wskazanie licznika.

 

podczas jazdy po mieście mam mniej więcej w środku, na trasie delikatnie się obniża.

To jest prawidłowe działanie układu chłodzenia.

Temperatura na trasie po właściwym nagrzaniu powinna wynosić ok. 90*C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przebieg auta jest pewny, bo auto zostało kupione z pewnej ręki, poza tym widać to po stanie technicznym auta, zużycie lewarka, kierownicy, zachowała się folia w bagażniku i na tylnych siedzeniach, blacha zdrowa. Auto stało przez ostatnie 4 lata w garażu. Normalnie szkoda nim jeździć, pozostaję go tylko dobrze zakonserwować

Dzięki za odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andrzej_m55

Auto stało przez ostatnie 4 lata w garażu.

Więc jeśli teraz go postawisz na dworze to konserwacja jak najszybciej. Chodzi o to że po takiej zmianie szybko ruda łapie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam tylko aż zima ustąpi i nadejdą cieplejsze dni. Konserwowanie w takich warunkach do przyjemnych nie należy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejne pytanie co w tym silniku trzeba wymienić pasek, napinacz pompę czy tez nie ma napinacza?

 

W silnikach 1,3 masz do wymiany tylko pompę wody i pasek rozrządu. Ja te dwie części kupiłem za 125 złotych. Możeszi kupić taniej, lub drożej jeśli jest wybór w sklepie :drunk: Za wymianę rozrządu, termostatu, cieczy chłodzącej zapłaciłem 7 dych. Po znajomości. W konkretnym serwisie za wymianę rozrządu chcieli 170 złotych rok temu.

 

 

Jeśli chodzi o przebieg to prawdopodobnie tak samo jak ja masz na desce na górze licznik pokazujący 5 cyfr. Czyli maksymalnie pokaże Ci 99999 kilometrów. Po przejechaniu stu tysięcy zacznie kręcić od nowa :drunk: Czyli jak pokazuje Ci na desce 70 tysięcy może mieć przejechane 170 tysięcy, 270 tysięcy ale i 970 tysięcy :drunk:

 

Wymień przede wszystkim filtr powietrza, paliwa, olej - wlej ten sam. Ja jeżdżę na mineralnym lotosu, poprzedni właściciel też na nim jeździł.

 

Jeśli chodzi o ręczne ssanie trzeba umieć z tym jeździć :drunk: Poznasz swój samochód to będziesz wiedział co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do przebiegu to wiem ile jest cyferek itp Znam sprawę bo sam w poldku przekręciłem 3 razy licznik zrobiłem 320 tys bez remontu aktualnie licznik w nim pokazuję 22 tys.

Natomiast wracając do mojego kadetta przebieg jest pewny wiem, że ciężko w to uwierzyć, bo sam nie wierzyłem.

W autku powymieniałem już filtry oleje jutro pasek idzie do wymiany. Na weekendzie zrobiłem nim 500 km bez przygód więc myślę, że się zaprzyjaźnimy. Spalanie mi wyszło na 100 km 5.3 litra nie przekraczając 90 km/h więc wynik chyba dobry.

Pozdrawiam i dzięki za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o ręczne ssanie trzeba umieć z tym jeździć

 

Mam pytanie do ciebie, bo nie daje mi to świętego spokoju, mam również Opla Kadetta na gaźniku z automatyczną skrzynią biegów, i u mnie nie ma ręcznego ssania, tzn., że co auto było przerabiane, czy ma automatyczne ssanie?, i gdzie jest umieszczone te automatyczne ssanie w gaźniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.