Skocz do zawartości

Problem z mocą Vectra B 2.2 DTI


Gość michal20

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michal20

Witam od jakiegoś czasu mam małe problemy z moją Vectrą, ale nie poddaje się:) otóż chodzi o moc samochodu, mam wrażenie że jakby uciekło mi gdzieś parę koni, wykluczam od razu przepływomierz bo jest sprawny, zauważyłem jedną rzecz po przekroczeniu prędkości 160km/h zapala się check... gaszę samochód, zapalam i jest ok, samochód nie kopci, ma normalne spalanie...macie jakieś uwagi??? Stawiam na turbo, a może zawór EGR który trzeba przeczyścić:drunk: Jakie mogą być tego koszta??? Samochód mam już 6 lat i wcześniej na 100% lepiej jeździł...bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam.

 

Dodam że problemy z porannym odpalaniem jakie były takie są dalej choć zrobiłem dużo w tym kierunku, ale dzieje się tak jak są niskie temperatury jak jest ciepło rano nie ma problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapala się check to podłącz pod kompa i odczytaj błędy. Tu masz temat popatrz http://forum.opel24.com/egr-elektroniczny-moj-sposob-na-niego-vt22304.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal20

spróbuje z tym WD40 na początek ale to nie jest tak że auto nie ma mocy i że turbo nie działa tylko mam takie wrażenie że czasami jak 125 PS trochę słabo się zbiera, ale Turbo działa na 100%, wczoraj jechałem po obwodnicy 180km/h i czek się nie zapalił, może faktycznie czasami EGR szwankuje...

ok więc tak...wracałem dziś z pracy i znowu chciałem sprawdzić co jest z to mocą...samochód był rozgrzany i na 5 biegu 3200 obrotów i koniec auto ustało. Gaz do dechy a obroty nie rosną, zapalił się check, zwolniłem zredukowałem do 4 i znów przycisnąłem auto ciągneło ( check się dalej palił ) wrzuciłem 5 bieg 3200 obrotów i ani więcej. Turbo działa itp. Czy to może być wina EGR?? Auto od 1 do 4 biegu kręci się normalnie wysoko tylko na 5 biegu nie daje rady. Ma ktoś jakieś pomysły???

Mam takie pytanie co do EGR-a. Mam silinik 2.2DTI i ten grzybek jest u mnie plastikowy, to nie jest to elektroniczny EGR??? tam nie trzeba żadnego półksiężyca poruszać, czy smarować go wd40 tak jak w tym temacie : http://forum.opel24.com/egr-elektroniczny-moj-sposob-na-niego-vt22304.htm,

 

tylko poprostu go wyjąc i przeczyścić:?:

 

scaliłem posty/zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal20

tak tak czytałem ten ale już wiem jaki jest EGR, poprostu jest grzybek. Ale ciągle mnie zastanawia czemu tylko osiąga 3200 obrotów na 5 biegu i nie chce dalej iść:beer: Redukuje do 4 i ciągnie normalnie wysoko. Dziś jak samochód się rozgrzał dodawałem gazu w miejscu to tylko delikatnie dymek puszcza czarny, nie mam pojęcia o co chodzi zczytam błedy i zobaczymy ale jak ktoś miał taki problem to proszę o odpowiedź bo forum już przejrzałem od deski do deski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności