Skocz do zawartości

Astra bierze olej(dużo) - czy stabilizator oleju pomoże?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

Jako że opla mam od neidawna - jestem tu nowy.

Niestety po zakupie i pierwszych jazdach zauważyłem problem z którym chciałbym się z forumowiczami podzielić.

Problem znany, poruszany na tym forum, ale chciałem popatrzeć na niego z innej strony.

Zatem do rzeczy.

Mam Astrę - 97/98 rok - przebieg wmiarę udkumentowany 120tyskm. Silnik 1,6 16V.

Po zakupie wymieniłem rozrząd, filtry, olej (wcześniej bł synteryk, wlałem Mobil S półsyntetyk).

No właśnie olej...

Samochód zeżarł cały zapas po 600km, wtedy zauważyłem, że mam problem.

Obecnie jestem na etapach, dolewania cały czas oleju i zasięgania opinii wielu mechaników.

Auto cały czas jedzie bardzo dobrze, chodzi płynnie, jedyne niepokojące sygnały to dym z rury przy 4-5 tys. obrotów.

Ale do rzeczy.

 

To że najprawdopodobniej są to uszczelniacze i/lub pierścienie, to wiem, zdążyłęm już doczytać na forum.

Niestety mechanicy przestrzegają mnie przed wymianą samych uszczelniaczy i radzą wymienić wszystko. Niestety koszt to 1,5-2 tys za wymiane uszczelniaczy/pierscieni + ewentualnie co bedzie trzeba + uszczelka pod głowice + planowanie głowicy i tyle wychodzi.

 

(I teraz dochodzimy do sedna sprawy:)

Jeden z mechaników poradził mi aby najpierw spróbować wlać do oleju tak zwany stabilizator oleju firmy lucas (www.lucasoil.pl - wersja mineralna za 47zł - 1 litr naraz do silnika), który ma niby zwiększyć lepkość oleju a przy tym zmniejszyć zużycie go o 60-100%.

 

Ponieważ bardzo mało opinii na ten temat znalazłem w internecie, mam pytanie do forumowiczów:

Czy ktoś stosował już takie rozwiązanie, na ile ono będzi trwałe (chciałbym tym samochodem pojeżdzić kilka lat).

Jakie mogą być ewentualne skutki uboczne.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

Jakie mogą być ewentualne skutki uboczne.

Takie że szybciej zrobisz to co odkładasz :)

A tak naprawdę do 16V to lejemy syntetyka ewentualnie półsyntetyka jeżeli nie wiemy co wcześniej było zalane i nie mamy pewności co do przebiegu (rzeczywistego).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś z tym przebiegiem jest nie tak, albo silnik był eksploatowany prze marnego kierowcy który zajeździł silnik. Ja w swoim Kadecie na silniku C14NZ zrobiłem 350 kkm jeździłem na oleju Castrol Magnatec 10W40 i pod koniec brał mi 1 l na 1000 km. Wiec coś tu jest nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jogi1982

nic nie wlewaj takie specyfiki to do poloneza :) proponuje wymiane uszczelniaczy i pierscieni +uszczelki miska głowica blok dekiel i niech luknie na panewki czy sš oki jedyna rada

 

a jeszcze coś kupiłeś samochód nie wiedząc o tej nie małej usterce zgodnie z prawem konsumenta masz 12 albo24miesiace na reklamacje w twoim przypadku zwrot kasy za samochód nawet jeżeli jest to używany towar

proponuje zadzwonić do sprzedawcy albo niech ci daje kasę na remont albo niech zabiera samochód

 

ps ja jakies 2 lata temu kupiłem sierre miała byc igła po przegladzie buhaha przejechałem jakies 50km i wał mi odpad nie dosc ze koles oddał kase to jeszcze w maske dostał od ojca (oczywiscie wezwałem policje pod dom jak juz byłem reklamowac towar)

 

ojciec ma astre 1.8 16v z gazem oleju to mu moze 0,8l na 15tys bierze przebieg 140tys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dodatek to dziala tylko kiedy jest wlany - musialbys przy kazdej wymianie to zalewac - moze byl wlasnie wlany przed sprzedaza aby sprzedac samochod.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

moja astra brała już prawie litr oleju na 1000km (półsyntetyk GM), w desperacji wlałem preparat BILSTEIN i o dziwo pomogło, teraz łyka ok. 0,3 litra na 1000 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam szanowne towarzystwo !

I od razu pytam:

Astra II prawdziwy przebieg 60 tys km i bierze olej jak smok czyli 400-500 gram na każdy 1000km coś jak silnik w motocyklu ;)

Wymiana pierscieni, uszczelniaczy w tak nowym silniku mnie czeka :wesoly:

Czy przy wymianie pierscieni zrobić szlif cylindrów oraz wymienić tłoki na nad wymiarowe remontowe ?

Kurde a tak dbałem o ten silniczek ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27

Astra II prawdziwy przebieg 60 tys km i bierze olej jak smok czyli 400-500 gram na każdy 1000km

Jeżeli to silnik 16V to zupełnie normalne, nawet poniżej normy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STYX, uzupełnij profil o rodzaj silnika, łatwiej

będzie Ci odpowiedzieć na Twoje pytanie :wesoly:

Ale jeżeli to jest 1,6 16V to Kolega asterix27, ma

rację te silniki są znane ze swojej łapczywości na olej.

I nie ma w tym nic nadzwyczajnego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności