Skocz do zawartości

Opel Astra II X17DTL - zgrzytanie przy pierwszym biegu


Gość truckman

Rekomendowane odpowiedzi

Gość truckman

Witam ostatnio nabyłem Astre 1,7 disel 98 rocznik. I drażni mnie jedna sprawa. Jadąc np 2-10km/h (np dojeżdzajac do pasów, skrzyżowania) chce wrzucić jedynke w tym momencie słychać zgrzyt. Pytanie moje brzmi:

1. Czy zgrzytanie jest normalne ten typ tak ma i "jedynki się nie wrzuca jak jedziesz"?

2. Sprzegło może mieć już dość?

3. Moze podciagnąć jakoś sprzęgło, lecz tam chyba nie ma linki jak dobrze kojarze?

4. Czy może cięgna są już na tyle wyrobione, że biegi nie wchodza precyzyjnie?

 

Proszę o odpowiedz użytkowników takowego autka czy u nich też tak się dzieje czy ja mam szukać przyczyny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mati8867

Witam

 

Niestety przy tym silniku skrzynia jest tak skonstruowana, że wrzucenie jedynki podczas toczenia się jest bardzo trudna - u siebie mam podobnie, przy czym ja w ogóle podczas toczenia się nie mogę wbić pierwszego biegu - dopiero jak się zatrzymam.

Swoja drogą jest to troszkę wnerwiające - bo silnik jest słaby i nieraz prędkość dla drugiego biegu jest za mała, a pierwszego jeszcze nie można wbić i trzeba się zatrzymać.

Może u Ciebie poprzedni właściciel na siłę wbijał bieg i stąd te zgrzyty.

Niestety X17DTL posiada sprzęgło hydrauliczne i nie podlega ono regulacji.

Możesz jeszcze profilaktycznie wymienić olej w skrzyni (co prawda Opel twierdzi, że jest to skrzynia bezobsługowa - ale wymiana oleju jest możliwa i na pewno nie zaszkodzi - robi się to odkręcając dekiel mechanizmu różnicowego - a nowy zalewa przez odpowietrznik lub po wykręceniu czujnika światła wstecznego).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość truckman

Dzięki za odpowiedz, czyli przypuszczenia się potwierdziły. Co do regulacji i włączanie I biegu. Jak dla mnie temat zamknięty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jam taki sam silnik i nie ma problemu z wrzuceniem pierwszego biedy podczas toczenia. Sprzęgło jest faktycznie hydrauliczne. Możesz sprawdzić jeszcze czy czasem nie cieknie ci wysprzęglik (sprawdź czy nie masz wycieku płynu hamulcowego pod skrzynią, lub czy nie masz niskiego stanu płynu w zbiorniczku)

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności