Skocz do zawartości

Rozrusznik kręci, ale nie odpala 1.7 DI


Gość RYCHO580

Rekomendowane odpowiedzi

Gość RYCHO580

Moje Combo 2002r padło gwałtownie. Kręci ale nie pali. Zero błędów na diagnostyce więc chyba to nie sterownik. Zalalem bezpośrednio przewód paliwowy do pompy no i jak kręce to paliwo zaciąga więc pompa paliwowa działa ale na przewodzie przed wtryskiwaczem sucho. Czyli pompa wtryskowa odcięta. Czy tam jest jakiś elektrozawór który może tak zadziałać:beer: No bo nic innego mi do głowy nie przychodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość swider91

Zacznij od sprawdzenia pompy paliwa. Po włączeniu zapłonu na wysokości tylnej kanapy powinieneś usłyszeć delikatny szum, trzeba się bardzo wsłuchać bo pompa paliwa jest dość cicha. Jeśli szumi, znaczy że pracuje. Następnie przyjrzyj sie filtrowi paliwa. Odczep przewód powrotu paliwa do baku, ten z prawej strony jak patrzysz na niego stojąc przed maską. Po włączeniu zapłonu z króćca wychodzącego z filtra powinno lecieć paliwo i to dość mocno (jakieś 4 bary). Jak nie leci to popa już ma dosyć, inaczej zatarła się. Jesli leci, spróbój odpowietrzyć filtr. Zdejmij wszystkie przewody, odkręć go od podstawy, wylej z niego paliwo i ewentualne zabrudzenia, zalej go następnie ropą choć polecam zalać benzyną bo wtedy łatwiej ma zapalić tak na czas diagnozy. Nalej ile wlezie do filtra, aż się przeleje. Poskładaj wszystko szczelnie i spróbuj odpalić.

 

Jeśli dalej nic, to szukaj nieszczelności w przewodach. Może ciągnąć gdzieś powietrze, nawet bez widocznego wycieku paliwa. Sprawdź przewody przy pompie wtryskowiej, wszystkie powroty do filtra itd. żaden nie ma prawa mieć luzu. Ewentualnie niech ktoś ci pokręci a ty nasłuchuj ewentualnych świstów powietrza. Dokręć wszystkie nakrętki metalowych przewodów przy pompie i wtryskiwaczach, sprawdź też nakrętkę regulacyjną znajdującą się na pompie od strony przewodów biegnących do wtrysków. Jest dokładnie na środku, na klucz 12. Musi być dokręcona.

 

Jeśli nadal nic to odkręć jeden przewód z wtryskiwacza i pokręć silnikiem. Musi z niego dawać paliwo jeśli wszystko jest ok!

 

A co do elektrozaworu to jest odcięcia paliwa, ale to musi Ci wyjśc na diagnostyce. Najlepiej programem OP-com, poza tym świecilby Ci się chceck engine.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bodzio012

Jaki masz silnik oplowski czy isuzu??? Jeśli oplowski to sprubój dobrze odpowietrzyć, jeśli to nie pomoże to pompa a dokładniej sterownik, jeśli masz silnik isuzu to 99% sterownik który znajduje się w tylnej części silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RYCHO580

Sorry że dopiero teraz odpisuje. Silnik mam isuzu. Ale komputer diagnostyczny nie wykazał uszkodzenia sterownika. Więc jest jakoś dziwnie. A teraz do kolegi świdra w tym Combo podobno nie ma pompy paliwowej w zbiorniku tylko jest zabudowana w samej pompie wtryskowej. Tak to sobie japońce wymyślili. Stąd mój opis jak to paliwo jest zaciągane z przewodu paliwowego. Ale nie idzie na wtryski. Oczywiście stwierdziłem to odkręcając przewody od wtrysku. Także może jeszcze jakieś pomysły? Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość swider91

Faktycznie, zagalopowałem się. Twój silnik Y17DT faktycznie niema pompy podawczej w baku. Nie zwróciłem uwagi na 1.7DI w tytule i pomyślałem o silniku DTL. Sory za niedopatrzenie;)

 

Twoja pompa VP tak jak napisałeś zaciąga paliwo bezpośrednio z baku, więc jeśli masz pewność co do tego że ciągnie z wystarczającą wydajnością to ok.

 

Miałem do czynienia kilka razy z taką pompą. Opcji jest kilka: padł sterownik pompy (może nie wykazywać błędów przy diagnozie ECU), nie działa elektrozawór w pompie albo zawór przelewowy. W najgorszym wypadku pompa już się wysłużyła...

 

Co Ci mogę poradzić? Zwerbuj kogoś do pomocy, odkręć rurę z filtra powietrza, zapodaj jakiś samostart czy cokolwiek palnego w sprayu i próbuj zapalić. Musi zagadać, jeśli jakims cudem nie zgaśnie po chwili to jest to problem mechaniczny leżący w samej pompie - czyli pompa do regeneracji / wymiany. Jeśli za chwile zgaśnie, obstawiałbym sterownik lub elektrozawór.

 

Elektrozawór możesz połączyć kabelkami bezpośrednio z akumulatorem, może odpalić jeśli będzie sprawny a tylko się zaciął czy coś. Przemierz go miernikiem, jeśli wykaże przerwę to wiesz co robić, jeśli będzie opór szukamy dalej. Dobrze byłoby mieś na podmianę sterownik do tej pompy. Przełożyć i spróbować czy działa. Jeśli po tych dwóch próbach nie zadziała to niestety ale pompa do regeneracji.

 

Mógłbym Ci pomóc jeśli jesteś gdzieś ze śląska, chyba że mieszkamy zbyt daleko siebie to nic nie poradzimy razem;) Jakbyś czegoś potrzebował to pisz;p

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RYCHO580

No sorki. Faktycznie nie napisałem skąd jestem. Mieszkam w Bydgoszczy ale Combo jest zaparkowane w Glasgow w Szkocji gdzie pracuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość roberto233

Witam Panowie.

 

Mam podobny problem. Auto nie pali od kluczyka. Podjechałem na komputer i gość stwierdził że na 99% padł sterownik tem z tyłu silnika. Auto zostawiłem. Po trzech dniach okazało się że sterownik jest w porządku, a właściciel stwierdziła że to pewnie wtryski ale on nie może sprawdzić bo nie ma do tego sprzętu.

 

Od samostaru jak i na "popych" auto odpala bez problemu i po odpaleniu pracuje bez żadnych zastrzeżeń ( moc w porządku, obroty równe, nie dusi, nie dławi, nie gaśnie )jak by było zdrowe. Czyli albo pompa albo wtryski, tak ?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość marian14

Witam,

 

ja ze swoim szrotem mam podobnie dzień jeździ jakby nigdy nic a na drugi dzień szarpie a po rozgrzaniu nie chce odpalić po kilku minutach postoju pali na dotyk jakby nigdy nic.Wymieniłem już wszystkie filtry,olej.tłumik,czyściłem EGR ,robiłem sterownik,wymieniłem końcówki wtrysków bo auto czsem zadymi oczywiście zero błędów na komputerze i dalej nic auto nie jeździ stoi w garażu wszyscy załamują ręce nawet na tym forum pisałem już o swoim problemie ale niestety nikt niechce albo nie potrafi mi pomóc jestem zdruzgotany bo nie wiem co dalej robić,dodam że auto mam miesiąc. :(:help:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość TYGRYS 202

Witam.Kolego mam chyba podobny problem jak RYCHO58O.U mnie czy jest ciepły silnik czy zimny muszę kręcić rozrusznikiem jakieś 10 sek w tym czasie wydostaje się dym z wydechu i auto odpala,jak pochodzi jakis czas i zgaszę go to odpala raczej od razu jak postoi są problemy.Wymieniłem wszystkie filtry,rozrząd,przepływomierz i nic!Diagnostyka komputerem u trzech mechaników nic złego nie wykazała według nich sterownik pompy jest ok,obstawiają pompe,ale Ty piszesz,żeby sprawdzic elektrozawór-jak on wygląda i gdzie się dokładnie znajduje?Podobno na tej pompie sa jakieś zaworki jak to wygląda i czy można to samemu sprawdzić.Kolego proszę opisz mi to dokładnie i jak to robić od czego zacząć bo byłem u dwóch gości i każdy z nich mądrzejszy od drugiego i najlepiej wymienili by cały silnik,a może tak jak piszesz będzie to jakaś część elektryczna pompy którą da sie wymienić.Pozdrawiam.Jestem z Kielc.

 

Edytowane przez Kacper
zbędny cytat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności