Skocz do zawartości

Sintra 2.2 16V- silnik kopci na siwo, bierze dużo oleju


Gość andrzejw411

Rekomendowane odpowiedzi

Gość andrzejw411

Jak w temacie. Zostały już wymienione pierścienie tłokowe, zmieniona uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworów i sprawdzona szczelność głowicy. Jednak nie widać zmiany. Nadal kopci i bierze olej. Czy wie ktoś co może być tego przyczyną? Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Zostały już wymienione pierścienie tłokowe, zmieniona uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworów i sprawdzona szczelność głowicy. Jednak nie widać zmiany. Nadal kopci i bierze olej. Czy wie ktoś co może być tego przyczyną?

A gładź cylindrów jak wyglądała-może pierścienie jeszcze się nie dotarły do cylindrów-a sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach po wymianie pierścieni?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ppskorpion

Witam serdecznie!

Posiadam ten sam problem z Sintrą 2.2 benzyna. Zużycie nasiliło się nagle około 1-2 miesięcy wstecz. Dzisiaj mam wizytę u znajomego "uzdrowiciela" z firmy Opel - zobaczymy jaka będzie diagnoza. Na pewno dam znać. Myślę że sprawdzenie odmy to jedna z pierwszych ważnych czynności, ale dojście do niektórych elementów silnika w sintrze to nie lada problem. Odezwę się po ustaleniach i dam znać o efektach napraw. Aktualnie zużycie to ok. 2 litry na 500 km. Porażka. Czekam też na sugestie innych użytkowników lub fachowców.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

Posiadam ten sam problem z Sintrą 2.2 benzyna. Zużycie nasiliło się nagle około 1-2 miesięcy wstecz. Dzisiaj mam wizytę u znajomego "uzdrowiciela" z firmy Opel - zobaczymy jaka będzie diagnoza. Na pewno dam znać. Myślę że sprawdzenie odmy to jedna z pierwszych ważnych czynności, ale dojście do niektórych elementów silnika w sintrze to nie lada problem. Odezwę się po ustaleniach i dam znać o efektach napraw. Aktualnie zużycie to ok. 2 litry na 500 km. Porażka. Czekam też na sugestie innych użytkowników lub fachowców.

Pozdrawiam.

Sprawdź najpierw czy na pewno olej spala się w silniku, może puściła jakaś uszczelka i wycieka?? Niema plam pod autem??

Jeśli spala olej a odma drożna to od razu rób głowicę i pierścienie.

ale dojście do niektórych elementów silnika w sintrze to nie lada problem

2,2 to pikuś, zrób coś przy V6 ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ppskorpion

Witam ponownie szanownych forumowiczów!!!

Problem zużycia oleju rozwiązał się w banalny sposób. Wystarczyło wjechać na kanał, do którego nie miałem dostępu wcześniej. Rozwiązanie - uszkodzony filtr oleju, który się po prostu rozszczelnił, gdyż zwyczajnie skorodował. Wyciek miał miejsce - co oczywiste - tylko podczas pracy silnika i skapywał na wahacz. Producent filtra wykonał go pewnie z materiału "bardzo dobrej jakości" /Made in Germany/. Ale to już żaden problem. Satysfakcjonujące było dla mnie to odkrycie. Oczywiście z ekonomicznego punktu widzenia. Nadal więc "kocham" moją Sintrę, która od trzech lat wozi moje "cztery litery" bezawaryjnie. I oby tak dalej, czego i Wam życzę.

Pozdrawiam!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności