Skocz do zawartości

Brak reakcji układu napędowego na zmianę biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Od kilku dni mam problem ze zmianą biegów w Zafirze 1.8 16V 2000r .

Dwa dni temu wyjechałem z domu i po 5 minutach jazdy samochód przestał reagować na zmianę biegów . Biegi oczywiście wchodziły bez problemu , jednak napęd nie był przenoszony na koła . Wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów .

Po zatrzymaniu , próbowałem wielokrotnie zmieniać położenie drążka zmiany biegów , niestety bezskutecznie .

Byłem zmuszony zadzwonić po znajomego żeby pomógł odholować moje auto i ku mojemu zdziwieniu , po około pół godzinie 'nic nie robienia ' wrzuciłem jedynkę i ... samochód ruszył . Sprawdziłem pozostałe biegi . Działały bez zarzutów . Przejechałem autem około 10 km , zatrzymując się po drodze kilkakrotnie i nie miałem żadnych problemów .

Przyjechałem do domu zadowolony że samochód doznał 'samouzdrowienia' niestety dzisiaj rano ( środa 23 lutego ) sytuacja powtórzyła się . Tym razem cieszyłem się działaniem około 2 minuty po uruchomieniu silnika . Zdążyłem tylko wyjechać z domu i ... to samo . Wrzucam kolejny bieg i samochód nie reaguje pomimo że biegi wchodzą bez najmniejszych problemów obroty silnika rosną . Zostawiłem auto przy ulicy i po kilku godzinach kiedy mój znajomy mechanik wsiadł do niego ... samochód zaczął reagować na biegi .

Odstawiłem samochód do domu jednak zanim oddam go w dobre ręce chciałbym zasięgnąć waszych opinii , może komuś z was przydarzyło się coś podobnego .

Tytułem uzupełnienia dodam że za pierwszym razem podczas postoju samochodu w oczekiwaniu na holowanie miałem wrażenie ze podczas pracy silnika na biegu jałowym słyszalny jest cichy szmer , tak jakby jakieś części ( zębatki ) ocierały się o siebie . Ten niezbyt głośny dźwięk był słyszalny po otwarciu drzwi .

 

Kilka miesięcy temu uległa zniszczeniu w moim samochodzie końcówka przegubu od strony skrzynki przekładniowej ( została ścięta pod ukosem ) . Mechanik który pokazywał mi ten element powiedział że mogło to być wynikiem 'zmęczenia materiału' . Kawałki metalu które wpadły do skrzyni biegów podobno wyciągnął co do sztuki magnesem . Miało to miejsce w październiku 2010 czyli 5 miesięcy temu .

Czy ten przypadek mógł mieć wpływ na to co się teraz dzieje ?

 

W jednym z postów przeczytałem że ktoś miał podobne problemy i powodem było wyskoczenie półosi z przegubu . W innym poście ktoś opisywał że ukruszyła się końcówka półosi .

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie w tym temacie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności