Gość biokd Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Mam kilka pytan z różnych raczej dziedzin, a ze wiekszosc dotyczy silnika wiec pisze tutaj:) Postaram sie opisac o co chodzi:) 1. Juz pisalem o tym w innym wątku, czyli kontrolka olejowa z taka falka - skoro poziom oleju jest na srodku bagnetu to i tak lepiej dolac wiecej, chyba nic sie nie stanie, wiec tutaj raczej problem rozwiazany, bo wystarczy troche dolac. 2. Amortyzatory (tak mi sie wydaje) tylne zaczely skrzypiec na nierownej drodze. Jakies poltora roku temu ich zuzycie wynosilo 37%, auto ma teraz niecale 6 lat (81 tys km). Czy to cos powaznego (czy moze to nie amortyzatory)? I czy mozna je jakos naoliwic czy trzeba wymieniac? ciezko jest je dostac i jedynie oplowskie ktore kosztuja 600zl plus robocizna:/ 3. Co jakis czas slychac świszczenie pod maską tylko na niskich obrotach, tak jakby pasek klinowy, jesli to pasek to chyba wystarczy go bardziej napiąć, co nie? 4. Wydaje mi sie że silnik glosniej pracuje przy wiekszej predkosci, przy takich samych obrotach jak wczesniej, i wolniej sie rozpędza, moze to te mrozy... Niedawno mialem wymieniany zawor recyrkulacji spalin. Co to moze byc? a moze tylko mi sie wydaje ze jest wolniejszy i glosniejszy:) 5. Tutaj to juz nie moje podejrzenia, tylko wyszlo na przegladzie rejestracyjnym ze moge miec nieszczelny przewod paliwowy, chociaz nie widac duzego zuzycia ale gosc cos zauwazyl i mowil aby to sprawdzic. Robie przeglady czesto i praktycznie z kazda pierdołą jezdze do stacji, staram sie dbac o auto, za kazdym razem nic zlego nie zauwazono oprocz kosztownej wymiany tego zaworu. Auto generalnie cacy:) Niestety dziurawe drogi i czeste moje wyjazdy sprawiaja ze eksploatacja jest wieksza. A ze robie przeglady albo w Oplu albo w Norauto to troche kasy idzie (zwlaszcza w Oplu). Biorąc pod uwage najczarniejszy scenariusz, ile waszym zdaniem wynioslby mnie przeglad tego co zauwazylem (jesli w ogole to wazne) w Oplu z wymianami, naprawami (jesli konieczne)? Sorry za przynudzanie, dziekuje wytrwałym za rady i pozdrawiam Kris   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38888-silnik-zawieszenie-i-inne-corsa-c-13-cdti-porady/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość K1N0 Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Odp do 2pkt. Do wymiany!!! Reszta to nie wiem, jak byś dbał to byś amory 1,5 roku temu wymienił!. A nie bujał się z tym, różnice zobaczysz kolosalna po wymianie amorów!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38888-silnik-zawieszenie-i-inne-corsa-c-13-cdti-porady/#findComment-984 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 1. Olej musi być minimum 3/4 wskaźnika, bo napinacz musi spełniać swoje zadanie - inaczej rozrząd szybko się wykończy. 2. 6 lat 81tys? Jesteś pierwszym właścicielem? ciezko jest je dostac i jedynie oplowskie ktore kosztuja 600zlchyba żarujesz 3. Pasek wielorowkowy musisz wymienić. 4. Diagnoza dynamiczna, bloki pomiarowe - wtedy widać czy pracuje w normie silnik. 5. W którym miejscu jest nieszczelny i który przewód? Nie oplaca się serwisować w ASO, bo mają niejednokrotnie znikomą wiedzę a bardzo wysokie ceny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38888-silnik-zawieszenie-i-inne-corsa-c-13-cdti-porady/#findComment-982 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość biokd Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Odp do 2pkt. Do wymiany!!! Reszta to nie wiem, jak byś dbał to byś amory 1,5 roku temu wymienił!. A nie bujał się z tym, różnice zobaczysz kolosalna po wymianie amorów! No wlasnie w Norauto chcieli mi wymieniac, a jak zawiozlem do Opla na kontrole to wyszlo ze 37% dopiero i spokojnie mozna jeszcze pojezdzic i glupoty mi w Norauto opowiadali wiec dla mnie bardziej wiarygodny byl Opel a nie Norauto   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38888-silnik-zawieszenie-i-inne-corsa-c-13-cdti-porady/#findComment-980 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Bo tego typu serwisy to naciągacze naiwnych. Nie wymieniaj. Sprawdź wszystkie gumy, sworznie na wahaczach, drążki itp.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38888-silnik-zawieszenie-i-inne-corsa-c-13-cdti-porady/#findComment-973 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość biokd Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 1. Olej musi być minimum 3/4 wskaźnika, bo napinacz musi spełniać swoje zadanie - inaczej rozrząd szybko się wykończy.Dobrze wiedziec, dzieki, wiec tak zrobie 2. 6 lat 81tys? Jesteś pierwszym właścicielem? ciezko jest je dostac i jedynie oplowskie ktore kosztuja 600zlchyba żarujesz W Polsce pierwszym, kupilem go w grudniu 2008, jak mial 34tys, przebieg sprawdzony, wiec nie byl cofany, a ja na poczatku robilem niewiele bo ok 15 tys rocznie a teraz prawie 2 razy tyle. To ile tylne amortyzatory do 1.3 CDTI moga kosztowac? 3. Pasek wielorowkowy musisz wymienić. Ok a cenowo jak to wszystko wygląda? 4. Diagnoza dynamiczna, bloki pomiarowe - wtedy widać czy pracuje w normie silnik.Na czym to polega?? 5. W którym miejscu jest nieszczelny i który przewód?Tego dokladnie nie wiem ale gdzies z przodu pod maską, Nie oplaca się serwisować w ASO, bo mają niejednokrotnie znikomą wiedzę a bardzo wysokie ceny. Jakie miejsca w takim razie polecasz, a jesli jestes z Krakowa to proszę o szczegóły. Wielkie dzięki tak w ogole za odpowiedzi!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38888-silnik-zawieszenie-i-inne-corsa-c-13-cdti-porady/#findComment-971 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 poziom oleju jest na srodku bagnetu to i tak lepiej dolac wiecej, chyba nic sie nie stanie, wiec tutaj raczej problem rozwiazany, bo wystarczy troche dolac. w tym trupiaszczym silniku olej najlepiej mieć ciut ponad 3/4 bagnetu Amortyzatory (tak mi sie wydaje) tylne zaczely skrzypiec na nierownej drodze. Jakies poltora roku temu ich zuzycie wynosilo 37% to nie skrzypią amortyzatory, tylko tylne saentblocki, starczy popsikąc silikonem lub czymś podobnym i po kłopocie... czy mozna je jakos naoliwic czy trzeba wymieniac? ciezko jest je dostac i jedynie oplowskie ktore kosztuja 600zl plus robocizna:/ to mnie kolego zabiłeś, nawet w aso komplet amorów razem z odbojami i wszystkimi śrubkami kosztuje ok 410zł... a wymiana to dosłownie 15 minut... Co jakis czas slychac świszczenie pod maską tylko na niskich obrotach, tak jakby pasek klinowy, jesli to pasek to chyba wystarczy go bardziej napiąć, co nie? nie reguluje się napięcia paska, a świszczeć może kóło pasowe na alternatorze... a sam pasek np gates kosztuje ok 80zł...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38888-silnik-zawieszenie-i-inne-corsa-c-13-cdti-porady/#findComment-879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość biokd Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Dzięki wielkie za porady, podjade dzis i sprawdze pare rzeczy i potem popytam Was gdzie co polecacie jesli chodzi o wymiany, jeśli będą konieczne. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38888-silnik-zawieszenie-i-inne-corsa-c-13-cdti-porady/#findComment-852 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość biokd Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 I cóż się okazalo... 2. Amortyzatory sa sprawne, generalnie zawiesznie ok, jedyna rzecz do wymiany to łacznik stabilizatora 3. Paska nie trzeba wymieniac a to swiszczenie to wadliwa pompa wody, i ja trzeba wymienic dosc szybko bo ona wlasnie piszczy. Koszto pompy to 450zl 4. Silnik sprawny, dynamiczny, cos co mogloby go "spowalniac" to ten zawór EGR, ale on byl wymieniany niedawno wiec jest ok. Ale zauwazyli ze bardzo pilna rzecza do wymiany jest sprzeglo alternatora i to trzeba zrobic juz bo ledwo zipie. Koszt sprzegla to 300-500zl zalezy ktore kolo. 5. I ostatnia rzecz...ten wyciek to nieszczelna pompa wtryskowa, w najgorszym wypadku jej wymiana to ogromny koszt bo sama pompa to ok 4tys, ale mozna zrobic regeneracje, wymienic uszczelki i przeczyscic wtryskiwacze i powinno byc ok. Nie wiem jaki to koszt ale podali mi kto sie tym zajmuje. W kazdym razie po wyjezdzie cos mi strzelilo i zaczelo swiszczec przy przyspieszaniu wiec zawrocilem i maja to jutro sprawdzic. moze juz to sprzeglo nie wytrzymalo lub pompa, kij wie, mam nadzieje ze nic powaznego. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38888-silnik-zawieszenie-i-inne-corsa-c-13-cdti-porady/#findComment-649 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 ten wyciek to nieszczelna pompa wtryskowa, w najgorszym wypadku jej wymiana to ogromny koszt bo sama pompa to ok 4tys, ale mozna zrobic regeneracje, ciekawe skąd wzieli cene za pompę 4 tyś, bo oryginał w aso kosztuje ok 2600zł... przeczyscic wtryskiwacze i powinno byc ok te wstryskiwacze to szkoda czyścić póki wsszystko jest ok, a potem zawszze można wyczyścic i wymienić końcówki kosszt nie jest wysoki bo to bosch.... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38888-silnik-zawieszenie-i-inne-corsa-c-13-cdti-porady/#findComment-434 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.