Skocz do zawartości

silnik, zawieszenie i inne - corsa C 1.3 cdti - porady:)


Gość biokd

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mr.suchy

A ze robie przeglady albo w Oplu albo w Norauto to troche kasy idzie (zwlaszcza w Oplu).

Nie masz na co kasy tracić ? oba ww. punkty są drogie. Jak chcesz jechać na przegląd, bo coś skrzypi itp. to udaj się do stacji kontroli pojazdów. Powiedz czy ze robiłeś u nich przegląd i czy moga rzucić okiem. Zapłacisz 10, 20 zł albo za free. Jak obiecasz ze przyjedziesz do nich za rok. Jak naprawiać auto to u mechanika, zapytaj się znajomych czy nie znaja kogoś i czy nie mogą polecić.

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że ja przeglądy rejestracyjne robie w stacji kontroli pojazdow wlasnie, a jak cos zauwaze poza takim przeglądem to wole pojechac do opla i poprosic aby kazda pierdołę sprawdzili i wpisali mi do ksiazki serwisowej, mam rowniez kazda fakture, aby potem miec wszystko udokumentowane i aby dobrze sprzedac auto, skoro ja dostalem gwarancje np przebiegu i pozostalych parametrow to ja rowniez taka gwarancje chce dac kupcowi kiedys tam:)

 

Mnie np dziwi to ze inni dziwia sie ze po 6 latach auto ma tylko 81tys km przebiegu, przeciez nie kazdy musi w ciagu roku robic kilkudziesieciu tys km, a jesli ktos jest za leniwy aby wsiasc na rower aby dojechac 10km do pracy to potem sie moze dziwic tak niskim przebiegiem:P Mnie np dziwi po 3 latach przebieg 130tys, i nie kupilbym takiego "zjechanego" auta z tak krótkim "stazem":)

 

Sorry, ta uwaga nie jest do ciebie tylko generalnie w eter:) W kazdym razie dziekuję za radę, na pewno cześć rzeczy lepiej zrobic u mechanika ale i tak wole to miec potwierdzone, ale mechanik musi by z kolei zaufany i z referencjami, bo w ciemno nie dam nigdy nikomu grzebac przy aucie.

W oplu jest drogo bo maja wysokie marze, np znalazlem na sieci pompe wody o takim samy numerze producenta jaki podali mi w oplu, z tym ze ta pompa z netu oryginalna oplowska kosztuje 309zl a w oplu 450, wiec wole kupic za 309 zawiezc do opla i zaplacic juz z robocizna 450, bo w kilku innych miejscach samej pompy mi nie chca wymienic, chyba ze razem z rozrzadem.

 

Pompe wtryskowa z kolei znalazlem tez oplowska oryginalna za 3000 a nie za 4500 ale musze zadzwonic do boscha i zapytac o regeneracje bo wymieniac jej nie trzeba, jest tylko nieszczelna.

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie dziwi, że ktoś kupuje diesela po to aby stał. Na takie samochody sprowadzane nie licz, bo tylko u nas panuje przekonanie o dziadku emerycie właścicielu. Dziwi mnie też, że głupoty wygadujesz i z jakich mechaników korzystasz, skoro chcą wymieniać rozrząd przy wymianie pompy wody, która jest na pasku osprzętu a nie na łańcuchu rozrządu...

 

Auto sprowadzone... wiesz ile trwa operacja zmiany przebiegu w CC? góra 3min. Wiesz ile kosztuje gotowa książka serwisowa z wpisami? jakieś 100zł. Pompa paliwowa cieknie przy tak małym przebiegu? też ciekawa sprawa...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za informacje,kazda jest cenna. Nie kupilem diesla po to aby stał, bo jezdze nim sporo po kraju, bo uzywam go do celow sluzbowych, ale i tak nie jestem w stanie zrobic wiecej niz 30tys km rocznie, ale chyba tylko czystą przyjemnością jest przejechać się czasem do pracy nawet sporo kilometrow rowerem w cieplejsze dni niz autem nierzadko w korkach i czekac az brzuch urosnie, ok przyzwyczailem sie i bez samochodu jest czasem jak bez reki ale jesli mam mozliwosc jezdzic rowerem to zdecydowanie wole rower, po prostu dla przyjemnosci i zdrowia:)

 

A co do sprawdzania to nie jest przeciez problemem skontaktować się z miejscami z ksiazki w ktorych auto bylo serwisowane, dlatego wlasnie mam gwarancje przebiegu i moze i są sposoby na cofanie i nawet tak absurdalny jak zakup ksiazki serwisowej, szczerze mowiac to pierwsze o tym slysze, ale nawet nie interesuje sie tym bo po prostu nie mam zamiaru nigdy tego robic, bo nie naleze do typu Polaka cwaniaka, wiec nie twórzmy teorii spiskowych jak w amerykanskich filmach, bo na swiecie są tez uczciwi ludzie, wiec ja nie mam zamiaru kantowac nikogo na aucie jak bede go sprzedawal to calkiem szczerze wszystko o nim podam, nie wazne czy bedzie 80 tys czy 200 tys km, czy tez sluczki, porysowania itp. Dlatego też wole samochod serwisowac w Oplu, tym bardziej że mogę czasem sobie na to pozwolić. I jeszcze nikt nigdy (z róznych źródeł) nie powiedział aby z autem bylo cos kiedys kombinowane bo dziala niemalże perfekcyjnie, a przeciekanie pompy nie jest duzym problemem bo to jest bardzo niewielka nieszczelność, prawie niezauważalna jak mi powiedziano, a że ja się na technicznych sprawach nie znam dlatego pisze właśnie tutaj bo po to to forum jest, aby zasięgnąć opinii i z całym szacunkiem ale wazne że ja mam pewność że moj samochód jest na 100% sprawdzony, a jak inni myśla i jakie tworzą historie to już ich problem, taka natura niestety Polaka, że np jak jest mały przebieg to na pewno cos musialo byc kombinowane itp itd...

 

A co do wymiany pompy tylko z rozrządem to np w norauto mi powiedzieli, ale logicznym sie wydaje ze mozna to zrobic niezaleznie dlatego zaufanie mam do opla a jak bede mial sprawdzonego mechanika to nie omieszkam do niego zajechac i z nim również wspolpracowac.

 

Pozdrawiam i zycze smacznych pączków jeśli ktoś jeszcze ich nie jadł:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest snucie teorii spiskowych tylko rzeczywistość, bo lewe książki produkują na potęgę i to nawet już zagranicą jak Polak jedzie kupować auto i 90% ściąganych aut ma kręcone liczniki. Nikt nie twierdzi, że nie jesteś wyjątkiem i może miałeś to szczęście i mieścisz się w tych 10%. Auta z silnikiem diesela na zachodzie nie stygną praktycznie a jeśli mają nawet prawdziwy mały przebieg to zazwyczaj dlatego, że miały wypadek i stały na parkingu albo w ubezpieczalni długi czas. I tu nie chodzi o model cwaniaka itp. tylko o to, że naprawdę ciężko kupić sprawdzone auto a naiwnych, którzy uparcie tkwią w swoich przekonaniach, że auto ma tyle ile na blacie nie brakuje. Kombinatorem i handlarzem również nie jestem stąd w chwili obecnej wymieniam wiele rzeczy w swojej CC zanim ją sprzedam w najbliższych miesiącach, aby jej stan był w miarę przyzwoity.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość and111

Przeczytałem powyższą dyskusję. Jestem użytkownikiem Corsy 1,3 CDTI więc trochę dodam do tematu:

- odradzam korzystanie z któregokolwiek ASO OPLA w Krakowie: bylejakość, naciąganie na gigantyczne (zbędne) wydatki i niewiedza

- jeżeli chodzi o diagnostykę i mechanikę OPLI polecam firmę JA-RO z ul. Stoczniowców - tanio i fachowo

- problem z pompą paliwową - trzeba dać do uszczelnienia - w Krakowie profesjonalnie i tanio można to załatwić w firmie diesel -service na ul Centralnej. Mnie też straszyli w ASO wymianą pompy paliwowej za kilka tys. zł. W diesel -service za uszczelnienie (2 lata temu) zapłaciłem 180 zł (zawiozłem sama pompę żeby nie dopłacać za demontaż i montaż). Jeżeli wyciek paliwa trwa już długo to może okazać się że poza uszczelnieniami do wymiany jest wałek napędowy w pompie. Po uszczelnieniu pompy radzę sprawdzić stan węży gumowych od układu chłodznia poniżej pompy paliwa. Zdarza się że pod wpływem kapiącego paliwa guma ulega degradacji i węże w tym miejscu pękają.

- piersze słyszę że w silniku 1,3 CDTI razem z wymianą pompy wodnej zaleca się zrobić też rozrząd?! W tym silniku jest łańcuch (kolejni naciągacze...)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jeżeli chodzi o diagnostykę i mechanikę OPLI polecam firmę JA-RO z ul. Stoczniowców - tanio i fachowo

diagnostyka naktaniej wychodzi po kupnie na własność op-coma...

 

problem z pompą paliwową - trzeba dać do uszczelnienia

masz szczęscie że tak długo ci trzyma, bo niestety nie raz jest tak że uszczelnienie pomaga na chwilę i w końcu i tak najlepiej wymienić jest pompę....

 

piersze słyszę że w silniku 1,3 CDTI razem z wymianą pompy wodnej zaleca się zrobić też rozrząd?! W tym silniku jest łańcuch (kolejni naciągacze...)

w tym silniku pompa jest na pasku wielorowkowym i wypada z czasem ją wymienić po większym przebiegu....

A łańcuch jest ale niestety bardzo kiepskiej jakości....i spora część uzytkowników jest już po wymianie rozrządu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sprawdzania to nie jest przeciez problemem skontaktować się z miejscami z ksiazki w ktorych auto bylo serwisowane,

poozstaje bariera językowa i to całkiem spora...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności