Gość emjot Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Witam! W sumie od kupna samochodu, ponad rok temu walczę z układem chłodniczym, wygląda na to że wreszcie mam gada - chłodnica jest zamulona. Puszcza płyn tylko przy wyższych (ponad 3000 obr) obrotach. Przy normalnej jeździe i na postoju z lewej strony niemal parzy, z prawej zimna. Po przegazowaniu prawa strona robi się cieplejsza, a temperatura na wskaźnikach spada. Jeżdżę często na wentylatorze, na szczęście temperatura nie przekracza teraz 90 stopni. Płukałem chemią, pomogło tylko na chwilę. Zaczynam podejrzewać, że chodzi o temperaturę. Rano było -6st i zachowanie jak zwykle, tzn temperatura wody 90st i włączony na okrągło wentylator. Prawa strona chłodnicy zimna, lewa ukrop. Dzisiaj po południu było 5st na plusie. Wszystko ustąpiło. Po jeździe obie strony chłodnicy gorące, podczas jazdy 85-88stopni jak i w korku. Czyżby chłodnica "zapychała się" jedynie na mrozie? Ktoś miał podobne objawy? Co może być powodem? Płyn wymieniany na tą okoliczność już minimum 2 razy. Pompa wody, termostat zmieniane w zeszłym roku. Zeszłej zimy też miałem z tym problem, dałem na płukanie układu i pomogło. Problem powrócił w okolicach listopada 2010. Co to może być?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39198-dziwne-objawy-ze-strony-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sansei Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Hmm skoro wymieniałeś płyn... to wygląda, że to jednak nie był problem, że w chłodnicy znajdowała się niewymieszana woda, która gdzieś przymarzła i blokowała część chłodnicy?!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39198-dziwne-objawy-ze-strony-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-369946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Cały ukł. mógł być zanieczyszczony. Po płukaniu część zanieczyszczeń usunąłeś ale część mogła puścić w czasie późniejszej eksploatacji, a chłodnica i nagrzewnica to elementy w których z racji kanalików o małej średnicy małe "co nie co" się odfiltruje i stają się one jeszcze mniejsze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39198-dziwne-objawy-ze-strony-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-370022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emjot Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Nowe informacje o objawach... Problem jest związany z temperaturą, ale chyba tylko pośrednio! Bezpośrednio jest związany najprawdopodobniej z OGRZEWANIEM. Dzisiaj przy +5 stopniach patrzę, a tutaj znowu mi się grzeje, wiatrak włączony, chłodnica zimna - myślę co jest. Ubrałem się dzisiaj lżej, więc jechałem z grzaniem. Wyłączyłem na chwilę grzanie, a tutaj po ok. minucie patrzę że temperatura spada, chłodnica gorąca cała i wiatrak się wyłączył... sprawdziłem to jeszcze kilka razy. Generalnie przy włączonym grzaniu problem występuje, przy wyłączonym - nie - cały układ działa normalnie! Pośrednio jest to związane z temperaturą oczywiście... to mnie zmyliło! Grzanie włączone = silnik się grzeje, chłodnica zimna, wiatrak się kręci Grzanie wyłączone = silnik pracuje normalnie, chłodnica gorąca, wiatrak kręci się na chwilę i normalnie schładza obieg. Problem ma zatem chyba związek bardziej z nagrzewnicą niż chłodnicą. Chłodnica daje objawy, ale przyczyna leży w ogrzewaniu. Ale czy to jest zapowietrzanie się chłodnicy? Jaki to ma związek z włączeniem ogrzewania?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39198-dziwne-objawy-ze-strony-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-370315 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.