Skocz do zawartości

Dziwne Objawy Ze Strony Układu Chłodzenia


Gość emjot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W sumie od kupna samochodu, ponad rok temu walczę z układem chłodniczym, wygląda na to że wreszcie mam gada - chłodnica jest zamulona. Puszcza płyn tylko przy wyższych (ponad 3000 obr) obrotach. Przy normalnej jeździe i na postoju z lewej strony niemal parzy, z prawej zimna. Po przegazowaniu prawa strona robi się cieplejsza, a temperatura na wskaźnikach spada. Jeżdżę często na wentylatorze, na szczęście temperatura nie przekracza teraz 90 stopni.

Płukałem chemią, pomogło tylko na chwilę.

 

Zaczynam podejrzewać, że chodzi o temperaturę. Rano było -6st i zachowanie jak zwykle, tzn temperatura wody 90st i włączony na okrągło wentylator. Prawa strona chłodnicy zimna, lewa ukrop. Dzisiaj po południu było 5st na plusie. Wszystko ustąpiło. Po jeździe obie strony chłodnicy gorące, podczas jazdy 85-88stopni jak i w korku. Czyżby chłodnica "zapychała się" jedynie na mrozie? Ktoś miał podobne objawy? Co może być powodem? Płyn wymieniany na tą okoliczność już minimum 2 razy. Pompa wody, termostat zmieniane w zeszłym roku. Zeszłej zimy też miałem z tym problem, dałem na płukanie układu i pomogło. Problem powrócił w okolicach listopada 2010.

 

Co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm skoro wymieniałeś płyn... to wygląda, że to jednak nie był problem, że w chłodnicy znajdowała się niewymieszana woda, która gdzieś przymarzła i blokowała część chłodnicy?!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Cały ukł. mógł być zanieczyszczony.

Po płukaniu część zanieczyszczeń usunąłeś

ale część mogła puścić w czasie późniejszej eksploatacji,

a chłodnica i nagrzewnica to elementy

w których z racji kanalików o małej średnicy

małe "co nie co" się odfiltruje

i stają się one jeszcze mniejsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe informacje o objawach...

Problem jest związany z temperaturą, ale chyba tylko pośrednio!

Bezpośrednio jest związany najprawdopodobniej z OGRZEWANIEM. Dzisiaj przy +5 stopniach patrzę, a tutaj znowu mi się grzeje, wiatrak włączony, chłodnica zimna - myślę co jest.

Ubrałem się dzisiaj lżej, więc jechałem z grzaniem. Wyłączyłem na chwilę grzanie, a tutaj po ok. minucie patrzę że temperatura spada, chłodnica gorąca cała i wiatrak się wyłączył... sprawdziłem to jeszcze kilka razy.

Generalnie przy włączonym grzaniu problem występuje, przy wyłączonym - nie - cały układ działa normalnie! Pośrednio jest to związane z temperaturą oczywiście... to mnie zmyliło!

 

Grzanie włączone = silnik się grzeje, chłodnica zimna, wiatrak się kręci

Grzanie wyłączone = silnik pracuje normalnie, chłodnica gorąca, wiatrak kręci się na chwilę i normalnie schładza obieg.

 

Problem ma zatem chyba związek bardziej z nagrzewnicą niż chłodnicą. Chłodnica daje objawy, ale przyczyna leży w ogrzewaniu. Ale czy to jest zapowietrzanie się chłodnicy? Jaki to ma związek z włączeniem ogrzewania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności