Skocz do zawartości

Jakie Amortyzatory ?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość greg-mg

Posiadam vectre z 2003r 1.8benzyna wlasnie zaczynam naprawiac tylne zawieszenie ktore od dłuższego czasu stuka , dziś wymieniłem wahacze tylne i spreżyny poniewaz jedna pękła. I jak juz wymieniac to całą reszte też i teraz pora na amortyzatory tylko nie wiem jakie montuje orginalnie opel w tych modelach czy mają być gazowe czy olejowe i jakiej firmy szukac dodam ze nie jestem mechanikiem tylko lubie samemu o ile moge dawać sobie rade z naprawami.Dzieki za jakiekolwiek podpowiedzi !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam kolegów.

 

W grudniu miałem przegląd okresowy auta (SIGNUM 2006) i okazało się,że tylna oś jest już słaba - zdaniem diagnosty 44 i 40 procent kwalifikuje amorki do wymiany. Faktycznie, jak jechałem sam to na zakrętach na brukowanych drogach czułem jakby tył uciekał... jak jechałem autem obciążonym, to nic takiego nie odczuwałem.

 

Kilka dni temu wpadło mi trochę grosza i .. amorki kupione i wymienione na KYB553307. Przy okazji wymiana kół na letnie (225/45/R18).

 

I tu moje zdziwienie!

 

Warsztat po wyważeniu kół napompował opony do 2,9 atm i test amorków wykazał 53 i 43 procenty. Więc amorki mimo, że nowe, to niezbyt dobre.

Ale po ustaleniu ciśnienia na poziomie odpowiednim tj. 2,4 atm test amorków wykazał 64 i 54 procenty. Czyli ok. Podobno dopuszcza się różnicę rzędu 20 %.

 

W związku z powyższym - zastanawia mnie wpływ ciśnienia w oponach na pomiar zużycia amorków.

Łatwo można tu manipulować (np kontrola przed sprzedażą - pompujemy oponki bardzo mocno i pomiar będzie niekorzystny dla sprzedającego).

 

I jeszcze jedno - czy nowe amorki i optymalne ciśnienie i pomiar 64 i 54 procenty kwalifikują amorki do wymiany (no, może ten słabszy) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można sprawdzić to jeszcze na innej maszynie u innego diagnosty