Skocz do zawartości

Jakie Amortyzatory ?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość greg-mg

Posiadam vectre z 2003r 1.8benzyna wlasnie zaczynam naprawiac tylne zawieszenie ktore od dłuższego czasu stuka , dziś wymieniłem wahacze tylne i spreżyny poniewaz jedna pękła. I jak juz wymieniac to całą reszte też i teraz pora na amortyzatory tylko nie wiem jakie montuje orginalnie opel w tych modelach czy mają być gazowe czy olejowe i jakiej firmy szukac dodam ze nie jestem mechanikiem tylko lubie samemu o ile moge dawać sobie rade z naprawami.Dzieki za jakiekolwiek podpowiedzi !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam kolegów.

 

W grudniu miałem przegląd okresowy auta (SIGNUM 2006) i okazało się,że tylna oś jest już słaba - zdaniem diagnosty 44 i 40 procent kwalifikuje amorki do wymiany. Faktycznie, jak jechałem sam to na zakrętach na brukowanych drogach czułem jakby tył uciekał... jak jechałem autem obciążonym, to nic takiego nie odczuwałem.

 

Kilka dni temu wpadło mi trochę grosza i .. amorki kupione i wymienione na KYB553307. Przy okazji wymiana kół na letnie (225/45/R18).

 

I tu moje zdziwienie!

 

Warsztat po wyważeniu kół napompował opony do 2,9 atm i test amorków wykazał 53 i 43 procenty. Więc amorki mimo, że nowe, to niezbyt dobre.

Ale po ustaleniu ciśnienia na poziomie odpowiednim tj. 2,4 atm test amorków wykazał 64 i 54 procenty. Czyli ok. Podobno dopuszcza się różnicę rzędu 20 %.

 

W związku z powyższym - zastanawia mnie wpływ ciśnienia w oponach na pomiar zużycia amorków.

Łatwo można tu manipulować (np kontrola przed sprzedażą - pompujemy oponki bardzo mocno i pomiar będzie niekorzystny dla sprzedającego).

 

I jeszcze jedno - czy nowe amorki i optymalne ciśnienie i pomiar 64 i 54 procenty kwalifikują amorki do wymiany (no, może ten słabszy) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można sprawdzić to jeszcze na innej maszynie u innego diagnosty

lub po prostu wjechać autem odwrotnie - czasami problem tkwi w "telepawce" (jednej str.pomiaru).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem to na dwóch stacjach diagnostycznych.

Z usług jednej z nich (na niej byłem gdy stwierdzono uszkodzenie amorków) korzystam od pięciu lat.

Nigdy mnie w konia nie zrobili.

 

I teraz pytanie:

To samo auto, te same amorki, ta sama stacja i warunki pomiaru ale zmieniamy koła z np. 205/55/R16 na 225/45/R18.

Jedne i drugie koła napompowane nominalnie.

 

Na których kołach amorki będą słabsze?

Czy zmiana kół nie wpłynie na wynik pomiaru?

Jak sądzicie?

 

Sprawdził bym to ale z wymianą kół z lata na zimę jest sporo roboty. Może ktoś już to sprawdzał?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził bym to ale z wymianą kół z lata na zimę jest sporo roboty

20 minut ??

to sporo ??

 

btw ja nigdy nie daje wiary w te testy amorkow

stare metody sa najlepsze

auto sie buja po nacisnieciu naroznika

to na bank sa do wymiany ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank nie bujał się wcześniej i nie buja się teraz.

Zauważyłem po wymianie,że jak pokonuję "policjanta" to tył przeskakuje gładko i znacznie lepiej niż na starych amorkach.

 

20 minut?

To wymiana kół. Potem dojazd do stacji diagnostycznej, pomiar, powrót i ponowna zamiana kół.

Naprawdę brak mi na to czasu. Dlatego też wymianę amorków zleciłem firmie choć to podobno zajmuje około 1 godziny.

 

Teraz na skręcie auto prowadzi się lepiej. Tył już nie ucieka na bruku i innych poprzecznych nierównościach.

 

Ale pytanie jest następujące: czy profil opony ma wpływ na tłumienie amorków tzn.: niższy profil to gorsze tłumienie.

Wydaje mi się, że taka zależność istnieje.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności