Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość borys1966

Czy może mi ktoś napisać jak wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym? Czy to jest dużo roboty i czy wykonam to w garażu bez kanału.Troszku czytałem o kolektorach i podobno w tym typie silnika jest zmienny dolot czyli powinny być jakieś klapki. A ja patrząc przez przepustnicę żadnych klapek nie widziałem. Czy ten kolektor można jeszcze potem rozpołowić żeby go umyć w środku? Pytam bo mechanik stwierdził że szarpanie silnika pochodzi właśnie od nieszczelności kolektora. Autko było podpinane pod kompa wyszedł tylko błąd egr ( jest odpięty) była zmieniana listwa DIS świece i nic nie pomagało.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39409-wymiana-uszczelki-kolektora-ss%C4%85cego/
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27
Autko było podpinane pod kompa wyszedł tylko błąd egr ( jest odpięty)

Szarpanie może pochodzić od niesprawnego EGR. Po odpięciu nie pali się CE ? Jak samochód się zachowuje ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39409-wymiana-uszczelki-kolektora-ss%C4%85cego/#findComment-370931
Udostępnij na innych stronach

Gość borys1966

No więc kontrolka się świeci. Mam założony emulator EGR i wtenczas kontrolka gaśnie jednak błąd jest wywalany na kompie. EGR był zaślepiany i nic to nie dało. Poza egr-em jest błąd czujnika powietrza zasysanego tego w rurze miedzy filtrem powietrza a przepustnicą. Czujnik był tez wymieniany i dalej to samo. Znajomy mechanik posprawdzał posprawdzał posłuchał i stwierdził że jest syczenie gdzieś od strony kolektora ( ja to już dawno słyszałem) i zapadła decyzja wymiany uszczelki kolektora ssącego. Podobno tam bierze fałszywe powietrze i z tego wychodzą takie efekty. Jak szybko wcisnę pedał gazu to silnik zaczyna się ksztusić nie wchodzi na obroty dopiero po chwili dostaje kopa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39409-wymiana-uszczelki-kolektora-ss%C4%85cego/#findComment-370947
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość borys1966

No więc kontrolka się świeci. Mam założony emulator EGR i wtenczas kontrolka gaśnie jednak błąd jest wywalany na kompie. EGR był zaślepiany i nic to nie dało. Poza egr-em jest błąd czujnika powietrza zasysanego tego w rurze miedzy filtrem powietrza a przepustnicą. Czujnik był tez wymieniany i dalej to samo. Znajomy mechanik posprawdzał posprawdzał posłuchał i stwierdził że jest syczenie gdzieś od strony kolektora ( ja to już dawno słyszałem) i zapadła decyzja wymiany uszczelki kolektora ssącego. Podobno tam bierze fałszywe powietrze i z tego wychodzą takie efekty. Jak szybko wcisnę pedał gazu to silnik zaczyna się ksztusić nie wchodzi na obroty dopiero po chwili dostaje kopa.

Problem rozwiązany wina była po stronie listwy tzw. DIS.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39409-wymiana-uszczelki-kolektora-ss%C4%85cego/#findComment-383859
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności