Skocz do zawartości

Zawór EGR


Gość dudiwm

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem kolektor ssacy na nowy bo jak pisalem mialem uszkodzone klapy wirowe i dalej sie mulil i palila sie kontrolka od spalin.Czyscilem EGR i to nic nie dalo bo oprucz szyszczenia to EGR posiada elektronike i to ona czesto siada,kupilem nowy mechanik wymienil i teraz zeby nie zapeszyc to mam te 150 konikow bo wczesniej to mialem 150 ale zrebaków.Długo z tą utratą mocy walczylem bo na poczatku komputer nie wywalal zadnych bledow i ciezko bylo stwierdzic co to jest.Moj wniosek jest taki ze za brak mocy w najwiekszym stopniu jest odpowiedzalny EGR i jak komus zaczna sie problemy to niech zasznie od EGR.Czyszczenie tego zaworu to jest satysfakcja krotkotrwała bo mimo go wyczyscisz to trzeba bledy wykasowac na komputerze a usterka napewno dosc szybko sie powtorzy,nowy EGR orginalny Pirburg kupilem za 420 zeta a regeneracja okolo 200 zeta to sie chyba nie oplaca regenerowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość snowboarder

Te EGR to jest jedno WIELKIE ZŁO , niecaly rok temu wymienilem EGR , od ilus tam dni astra zachowywala sie na niskich obrotach jakbym wcale gazu nie wciskal , poprostu gorzej niz trabant, pod gorke jak ciezko bylo wyjechac , normalnie szkoda slow a zadne bledy na kompie sie nie pokazaly nawet.

 

Dzis sie wzialem za czyszczenie EGR ,ta rurke nad EGR, przepustnice .

Egr nie byl za duzo zasyfiony ,ale po wyczyszczeniu , zlozeniu wszystkie auto kompletnie inaczej pracuje niz przed czyszczeniem - czuc od razu moc na niskich obrotach.

 

TO juz bylo moje chyba 4 czyszczenie EGR , dzis zamontowałem catch tanka i zobaczymy czy dalej bedzie syf w EGR i przepustnicy .

Dodam ze wersja DTL ma EGR od Isusu i tam sa dwa waskie kanaliki ,ze tez nie mogli ich zrobic szerszych , jeden wielki maraz z tym EGR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie miałeś objawy, ze stwierdzono że masz uszkodzony egr? bo cały czas szukam przyczyny zamulenia samochodu, jedni wymyslaja własnie egr, inni przepływomierz, inni filtr paliwa

 

Moje uwagi na temat zaworu EGR. ( posiadam astrę H 1.9 110KW )

 

Rok temu pojawił się CHECK, samochód stracił moc na niskich obrotach. po wizycie w warsztacie okazało się że EGR do wymiany. ( tak na marginesie to dodam, że wpierw elektryk nie stwierdził uszkodzenia zaworu EGR, w czasie kiedy jeździłem od mechanika do mechanika w celu diagnozy zapchał się DPF - na lawecie odwieźli mnie do serwisu Opla. W serwisie Panowie podczas procesu wypalania stwierdzili, że doszło do rozerwania przewodu podciśnienia i uszkodzenia czujnika ( chyba w sunie ze 1500 zł ), DPF-u nie dało się wypalić więc został oddany do wymoczenia - pomogło . Zakupiłem nowy EGR i wszystko działało dobrze.

 

Od jakiegoś czasu ( dwa tygodnie ) moja astra 1.9 110kw była słabsza na niskich obrotach tzn. słaba dynamika przy przyspieszaniu. (od 2500 obrotów auto dobrze ciągnęło). Strasznie denerwująca sprawa, zwłaszcza, że ma się pod maską taką moc a samochód muli. Nie było żadnych błędów, sprawdzałem dodatkowo w pod komputerem ale nic nie wyszło.

 

Wpierw obstawiałem że to EGR lecz czyszczenie nic nie pomogło.

Następnie przepływka - podmieniłem na inną - nic nie pomogło .

Zaślepiłem EGR - samochód dobrze ciągnie od niskich obrotów - widać zdecydowaną poprawę.

Nie wiem czy ten zabieg czegoś nie uszkodzi, zwłaszcza że mam w samochodzie DPF.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Zaślepiłem EGR - samochód dobrze ciągnie od niskich obrotów - widać zdecydowaną poprawę.

Nie wiem czy ten zabieg czegoś nie uszkodzi, zwłaszcza że mam w samochodzie DPF.

A to napisz jeszcze czy silnik wchodzi w tryb wypalania filtra DPF jak zawsze, bo jak nie to masz gwarancję jego zapchania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu ok 50 -100 kilometrów od zaślepienia EGR-a, pojawiła się pomarańczowa kontrolka CHECK na zegarze z prędkościomierza.

Od razu wybrałem się do warsztatu pod komputer i okazało się, że wyskoczył błąd: za mały przepływ w zaworze EGR.

Jak pojawi się błąd to można również odczytać poprzez wciśnięcie pedału hamulca i gazu do oporu, następnie przekręcenia kluczyka, ale nie zapalania silnika.

Na wyświetlaczu pojawi się nr błędu. W moim przypadku buł to błąd 400SA.

Link do opisu jak samemu sprawdzić błąd: http://www.zafiraklu...topic.php?t=157

 

W moim przypadku komputer "nie chciał" wypalić DPF-a, gdyż jego nasycenie wynosi obecnie 39%. Uważam, że nie doszło by do wypalenia z świecącą kontrolką check. Już raz miałem taką sytuację i zapchał mi się DPF.

 

Wniosek - nie można zaślepiać całkowicie gdyż po pewnym czasie wygeneruje to błąd. Jedno jest pewne, że po zaślepieniu samochód bardzo dobrze jeździł - bardzo duża moc w niskim zakresie obrotów. ( w stosunku do stanu przed zaślepieniem EGR-a).

Obecnie założyłem zaślepkę z otworkami, - samochód jest wyraźnie słabszy, nie miałem czasu zrobić dokładnych testów. chyba mam zasyfiony EGR i się nie domyka.

 

Odnośnie czyszczenia i zaślepiania EGR

http://www.zafiraklu...B3%B1czenie+egr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności