Skocz do zawartości

Urwany czujnik


Gość radekk3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość radekk3

Witam Panowie wyciągałem cewkę a jak to wiadomo w 2.5 V to tragedia z dostępem i urwało się jakieś gniazdo nie mam pojęcia od czego to ale wygląda jakby już wcześniej ktoś coś przy nim robił .

Kabel który idzie do tego gniazda wychodzi z wiązki elektrycznej co jest koło korka oleju następna wtyczka za s.krokowym nawet tak samo wygląda i idzie do jakiegoś plastiku do którego jest podłączone kilka wężyków w tym czymś jest właśnie gniazdo za silnikiem , które się urwało jest dwu pinowe w środku ma jakiś rezystor i co ciekawsze ma zmostkowane drucikiem te obydwa piny od środka tak jakby już ktoś tu kiedyś grzebał . W środku tego gniazda nie widać żeby się z czymś łączyło.

Dla mnie wygląda to tak jakby to miało być tylko tak zmostkowane a tam z niczym się w środku nie łączy tylko to jest jakaś obudowa ale za pewne się mylę poniżej wrzucam zdjęcia .

 

Co to jest?

Ile może kosztować ?

czy da to się naprawić ?

 

Poskładałem wszystko i wpiąłem te urwane gniazdo z tym rezystorem we wtyczkę o to sobie teraz wisi,samochód normalnie odpalił nie pokazuje żadnego błędu więc teraz pytanie dla czego to jest tak zmostkowane ??

Czy ktoś coś przy tym już kombinował i jaki mógł być tego cel ?

 

Z góry dzięki za odp.

post-7310-0-19232400-1299676685_thumb.jpg

post-7310-0-07882000-1299676868_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest?

 

Mam 2,0xev i coś podobnego ( tyle że czarne ) jest u mnie przy zbiorniczku wspomagania . Z tego co co wyczytałem to ma raczej coś wspólnego z EGR ( może daromv6 zaplącze się na dział i udzieli konkretnej odpowiedzi ) . Też mam urwaną tą wtyczkę i autko śmiga , więc nie martwiłbym się tym . Jeśli to jest on sam - zawór EGR - to cena wynosi bodajże 350 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Zaworek podciśnienia sterujący bodaj gruszką klapy "dyfuzora" (czapki kolektora, a tą należało zdemontować i dojście byłoby lepsze do cewki)

w całości wygląda tak: http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/64/49/85/1464498500

 

nowy (jedynie w oryginale) to koszt około 1,5 stówki

używka - połowę z tego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mi tłumaczył ,że ktoś to wcześniej mostokował po to aby oszukać czujnik i że cały czas podaje informacje do komputera o zimnym silniku i ma to wpływ na większe spalanie ale szybciej nagrzewa się silnik ? jest tu coś prawdy ? chociaż troszkę ?.

Można trochę na tym pojeździć ? bo na razie doinwestowałem zawieszenie i przewody WN .

Po wypłacie wymienię go na jakąś używkę

Dzięki Panowie za odpowiedź pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można trochę na tym pojeździć ?

 

Ja odziedziczyłem urwaną wtyczkę po poprzednim właścicielu ( nie wiem jak długo tak jeździł) , zrobiłem już tak ok 6ts. km - więc można . Co do paliwka to 10,5 l na stówkę ( ok 30 % jazdy po mieście ) , w trasie 1-1,5 l mniej - w trasie 110 -120 km/ h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mi tłumaczył ,że ktoś to wcześniej mostokował po to aby oszukać czujnik i że cały czas podaje informacje do komputera o zimnym silniku i ma to wpływ na większe spalanie ale szybciej nagrzewa się silnik ? jest tu coś prawdy ? chociaż troszkę ?.

Czysta fantazja mechanika...

To jest zwykły zaworek elektromagnetyczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki za jak zwykle fachowe odpowiedzi .Wsadziłem go na swoje miejsce złapałem na gumkę i niech sobie siedzi .

Ps.Świece i przewody wymienione a spalanie dalej 26L/100km do tego nie da się przyzwyczaić :blink: to boliii :placze:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i przewody wymienione a spalanie dalej 26L/100km

 

Co prawda w 2,5 nie mam doświadczenia , ale powinieneś sprawdzić błędy - u ciebie chyba się sprawdza metodą gaz+hamulec . Jeśli błędów nie ma , to do jakiegoś kumatego gaziarza ( jeśli masz gaz). Jak nie masz gazu , to muszą być błędy .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u ciebie chyba się sprawdza metodą gaz+hamulec

nie, drucikiem albo kompem

 

a paliwo może gdzieś wycieka (choćby np podłączenie filtra paliwa, itd.)

może sondy popadały

może coś innego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności