Gość p.zel Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Witam! Muszę wymienić sprężyny w mojej asterce chciałbym zapytać jakiej firmy sprężyny polecacie do astry f sedan?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39649-zawieszenie-ty%C5%82-astra-f/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skinek1991 Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 jak masz kase to KAYABA jak nie to jamex   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39649-zawieszenie-ty%C5%82-astra-f/#findComment-372584 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość p.zel Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 jak masz kase to KAYABA jak nie to jamex A te sprężyny jamex są w miarę dobre i trwałe? czy po roku znowu będę je musiał wymieniać... dodam że częściej jeżdżę sam niż w komplecie. I czy są one wzmocnione bo chwiałbym trochę usztywnić moją astrę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39649-zawieszenie-ty%C5%82-astra-f/#findComment-372586 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skinek1991 Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 włsnie je kupije, pierwwszy raz wiec sie nie wypowiem, sa wzmacniane tyle wiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39649-zawieszenie-ty%C5%82-astra-f/#findComment-372594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość p.zel Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 A może ktoś już miał z nimi do czynienia wcześniej? Może D&D lepsze by były? Z ego co czytam to jamexy pa roku robią się miękkie jak guma i strasznie szybko korodują?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39649-zawieszenie-ty%C5%82-astra-f/#findComment-373028 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robert_W Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Z mojego niewielkiego doświadczenia na przód polecam KAYABA, osobiście mam w Asterce G kombi/Z16XE KYB RH1156 z 8 m-cy i spisują się dobrze (nie dobija nawet przy pełnym obciążeniu, a prześwit przodu (mierzony na dole zderzaka zwiększył się o około 1,5cm względem oryginalnych sprężyn). Jednocześnie będąc niezadowolonym z tylnych w hatchbacku o oznaczeniu KYB RJ5135 - na dołkach dobija już przy jednej osobie na tylnej kanapie (ok 75 kg + zbiornik LPG 43L). Dla mniej wtajemniczonych, oznaczenie RJ mają sprężyny o zwężonej średnicy drutu na górze i na dole sprężyny (środkowa część jest grubsza), komfortowe ale siadają przy obciążeniu i nierównościach. Na przełomach na naszych drogach zdarza się obcierka o asfalt chlapaczami. W związku z tym jestem w rozterce czy kupić do Astry G hatchback-a na tył: - KYB RX5418 przeznaczone do hatchback-a ale wzmocnione - KYB RX5137 zwykłe do kombi - KYB RX5419 wzmocnione do kombi Czy może już ktoś z Was testował założenie do hatchback-a sprężyn od kombi? Mam na myśli odległość względem jezdni tylnego zderzaka na pusto i pod obciążeniem, dobijanie na dołkach, komfort jazdy. Pozdrawiam, Robert   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39649-zawieszenie-ty%C5%82-astra-f/#findComment-376616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robert_W Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Dziś już mogę sobie sam udzielić subiektywnej odpowiedzi - do Astry G hatchback Z16XE+LPG na tył założyłem JAMEX HD i w porównaniu do KYB RJ5135 są następujące różnice - KAYABA RJ5135 miękkie samochód siadał pod obciążeniem, komfortowo na dołkach super wybierały nierówności, na pusto odległość od najwyższej części opony do krawędzi nadkola około 2 cm, wysokość sprężyny 307 mm, drut 8mm na dole, około 12 mmm środek sprężyny, około 8 mm góra (cena za 2 szt 176 zł) - JAMEX HD, duża przerwa pomiędzy najwyższym punktem opony a krawędzią nadkola około 7-8 cm, reakcja na obciążenie prawa strona (pasażer+ładunek) razem około 130-140 kg z około 7-8 cm zrobiło się 5,5-6,5 cm.Trochę twardziej na nierównościach, ale nie ma efektu zardzewiałego resora. Tył się podniósł na pusto znacznie, ale w granicach mojej tolerancji. Wysokość sprężyny 307mm drut o stałej średnicy 12 mm (cena za 2 szt 110 zł) (na JAMEX-ach obecnie zrobione około 400 km pod obciążeniem, zobaczymy jak się spiszą długodystansowo) Reasumując jeśli w przyszłości będzie ktoś z klubowiczów zmieniał tylne sprężyny to polecam sprężyny z drutu o stałej średnicy (jak KAYABA to z oznaczeniem RX) - jeśli toleruje się trochę twardsze zawieszenie w imię większej nośności. Idąc za ciosem kupiłem od razu sprężyny JAMEX HD na tył do Astry F X16SZR 1998 r sedan + LPG (dziwne że te same są do Vectry A) i tu muszę przyznać że zrobiło się wysoko z tyłu (trochę przesadnie), sytuację poprawia pełna butla LPG i 1/2 zbiornika PB, przy takim obciążeniu + 1 pasażer z tyłu samochód stoi jak na fabrycznych sprężynach bez obciążenia z prawie pustymi zbiornikami, progi na drodze już nie są straszne chlapaczom :-) Pozdrawiam, Robert   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39649-zawieszenie-ty%C5%82-astra-f/#findComment-380022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.