Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Paweł Giżycko

Potrzebuję pomocy. Przy kilkukrotnym naciśnięciu na pedał hamulca zapala mi się engine check, po dodaniu gazu gaśnie. Sprawdzałem na kompie to problem z recyrkulacją spalin. Sprawdzałem pompkę vacum daje około 0,8 do 0,9. Ale podczas wciskania pedału hamulca ciśnienie spada i wtedy zapala się kontrolka. Po jakimś czasie ciśnienie wraca do normy tj. 0,8 do 0,9 i gaśnie. Pedał hamulca jest twardy ale hamowanie jest dobre choć kiedyś było lepsze. Już kiedyś miałem problem z recyrkulacją ale wtedy była padnięta pompa vacum natomiast teraz nie wiem. Podejrzewam właśnie tą pompkę vacum, zawór zwrotny lub serwo. Bardzo proszę o pomoc.

 

Sprawdź szczelność plastikowych przewodów złączek, oraz elektrozawory czy są sprawne i nie ma w nich oleju.

http://forum.opel24.com/topic/4497-problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel/

http://forum.samnaprawiam.com/opel-vf72.htm

 

Gość Paweł Giżycko

Wymieniłem pompę vacum, wyczyściłem cały układ włącznie z elektrozaworami, kolektorem i ERG. Dalej po podłączeniu wakumetra i naciskaniu pedału hamulca podciśnienie spada drastycznie. Bez wciskania hamulca podciśnienie jest - 0,9Bar. Teraz to wydaje mi się, że już tylko posostało serwo do wymiany. Proszę o podpowiedzi. Bardzo dziękuję.

 

Sprawdź przewód do serwa i zawór zwrotny na nim oraz serwo, tak jak napisałeś.

 

Gość Paweł Giżycko

Jak sprawdzić samo serwo, przy pompowaniu hamulca drastycznie spada podciśnienie. jak bym pompował cały czas to spadnie do 0. Odłączałem też przewód i zatykałem koniec przy pompie vacum następnie pompowałem i też się włączył check engine. To chyba ewidentne że padło serwo. Proszę o podpowiedź.

 

Gość Paweł Giżycko

Cześć koledzy. Ja mam problem z hamulcami polegający na włączaniu się checka po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca. Pompa daje prawie -0,9 bar, wszystkie przewody podciśnieniowe wymieniłem włącznie z tym do serwa wraz z zaworkiem. Ponadto wyczyściłem kolektor ssący zawór erg i wszystkie elektrozawory. Serwo sprawdzałem tak, napompowałem hamulec włączyłem silnik i pedał spadł o połowę. W dalszym ciągu jak silnik pracuje po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca robi się twardy i wywala checka. Nie wymieniałem płynu ani serwa. Serwo sprawdzałem a co do płynu to już sam nie wiem. Bardzo proszę o pomoc. Paweł z Giżycka.

 

Odepnij przewód od serwa i zaślep przy waku pompie, odpal silnik i naciśnij kilka razy pedał hamulca jeśli check nie wyskoczy to szukaj przyczyny przy serwie.

 

Czy zawór egr jest szczelny? Jest to ważne bo jak silnik wchodzi na wolne obroty to otwiera się wówczas zawór egr, czyli między zaworem egr a elektrozaworem jest podciśnienie i utrzymuje się nie długo wówczas zawór jest otwarty. Jeśli do tego naciśniesz kilka razy pedał hamulca to żeby serwo działało potrzebne jest podciśnienie. Jeśli któryś z elementów ma nieszczelność to podciśnienie szybko spada i wywala błąd. Sprawdź kolejno czy wszystkie elementy są na pewno szczelne.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności