Skocz do zawartości

Kontrolka "Motorelektronik,Wegfahrsperre"


Gość slawinek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawinek

Witam.

Czytałem na forum o tej kontrolce pod linkiem http://forum.opel24.com/co-oznacza-kontrolka-vt4522.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=kontrolki&start=0

Troszku tam popisano ale nie do końca mi rozjaśniło.

mam zafirkę benzynkę 1,8 XE 125 KM.Wyjechałem z rodzinka na wakacje i w czasie powrotu w czasie ulewy walnęło cos.jak sie okazało przestało doładowywać akumulatorek i oczywiście należało wymienić walnięty regulator napięcia ( 250 pln+100pln robota+2 dni oczekiwania na ten typ regulatora).

Ponieważ awarie musiałem naprawić w czasie powrotu z wakacji w połowie drogi do domu z przymusowym postojem,po naprawieniu regulatora pozostał jeden problem.Zapaliła się kontrolka jak na zalączonej fotce (w instrukcji niemieckiej opisana jako "Motorelektronik,Wegfahrsperre" .Musiałem kontynuować powrót domu więc około 220 km jechałem na zapalonej kontrolce.Po wyłączeniu i włączeniu jeszcze dość ciepłego silnika ta omawiana kontrolka zgasła za to zapaliła sie mi kontrolka auto z kluczem (coś jakby serwis-na fotce choć mało wyraźna to ta zaznaczona czarnym kolorem) nadal da się jechać i niby normalnie auto pracuje,choć miałem wrażenie że nieco osłabło.

 

czy wiecie co z tym robić:mrgreen:? , jechać do opla???? czy to rzeczywiście świeczka??pomocy będe bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto z kluczem

cały czas świeci,czy mruga?

czy to rzeczywiście świeczka

Świeczka nie,bo przeciez nie masz diesla.

Spróbuj sam odczytac błedy,to nie jest trudne,chyba,że się okaze brak pinu 6.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawinek

Cześć zibi.Dzięki za odpowiedź.Kontrolka auto z kluczem pali się cały czas.Mam wrażenie że auto nie ma pełnej mocy.

 

Może jakiś czujnik albo sonda Lambda - (mam dwie w aucie).Naprawdę nie wiem,umówię się na wizytę w oplu dzisiaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawinek

Cześć :mrgreen: Już wszystko jasne.Zapaliło tą kontrolkę bo w momencie kiedy walnął regulator napięcia ,wczytalo błedy że napięcia były nie halo na wejściu i wyjściu.Kompik zapamietał błąd sterownika skrzyni biegów i kilka innych rzeczy tam widziałem (chyba z 5 albo 6 pozycji).Obniżył mi moc autka.Zrobil to chyba tak na wszelki wypadek bo w serwisie wykasowali ten błąd przejechali sie autkiem i wyszlo że juz sie nie zapala i autko śmiga teraz normalnie.Chyba od tych złych napięc cos się porąbało w komputerze i tak te typy mają.Gostek z serwisu powiedział,że te zglaszane błędy to z rzeczywistościa zgadzają sie w 50 %.Mam szczęście że ten sterownik nie piknął bo by koszty były uffff.Skrzynia dziala normalnie (mam automacik + S)

Tak czy owak coś było i juz nie ma i niech moc bedzie z tą zafira jak najdłużej bo juz w tym sezonie mi styknie wydawania na części ???

Serwis Opla w Kaliszu

Pozdrufka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności