Skocz do zawartości

Astra III czy nie ma problemów z instalacją LPG


Gość fabianp

Rekomendowane odpowiedzi

A mam jeszcze jedno pytanie.

Znalazłem coś takiego w necie.

 

"Pytanie:

Od pewnego czasu zastanawiam się nad zamontowaniem instalacji LPG w swoim samochodzie. Jest to Opel Astra 3, 1.6 105 KM (Twinport) 2004 rok. Dlatego proszę radę w tej sprawie, o kilka słów, żeby mi nakreślić obraz jak to wygląda od strony technicznej w przypadku tego samochodu.

 

Odpowiedź:

W przypadku tego silnika można zastosować instalację IV generacji (sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej). Samochód będzie wtedy miał prawie identyczne właściwości jezdne jak na benzynie.

Pamiętać jednak należy o okresowej kontroli i ewentualnie regulacji luzów zaworowych. Dodatkowo przy montażu można zainstalować zestaw do lubryfikacji gniazd zaworowych, którego stosowanie ma na celu zmniejszyć ryzyko przedwczesnego zużycia głowicy. Spośród wielu marek instalacji dostępnych na rynku warto brać pod uwagę np.: AC STAG, Landi Renzo, Elpigaz, BRC."

 

Czy to dotyczy tylko silników 1,6 16v Twinport w starszych modelach??

Czy tak jest w silnikach Twinport i EcoTec po 2006 roku??

Czy jak w moim przypadku auto, które chcę kupić Astra III 1,6 16v 115KM rocznik 2007 mogę się tego spodziewać??

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fabianp nie kombinuj te silniki jak najbardziej nadają się do LPG. Wydaje mi się że te silniki mają hydraulikę zaworów. Co do lubryfikacji nie daje ona nić po za dobrym samopoczuciem i drenażem portfela. Znajdź dobrego gazownika nie żałuj kasy na montaż i graty wtedy unikniesz problemów. A skąd w ogóle jesteś? to może Ci kogoś polecę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fabianp nie kombinuj te silniki jak najbardziej nadają się do LPG. Wydaje mi się że te silniki mają hydraulikę zaworów. Co do lubryfikacji nie daje ona nić po za dobrym samopoczuciem i drenażem portfela. Znajdź dobrego gazownika nie żałuj kasy na montaż i graty wtedy unikniesz problemów. A skąd w ogóle jesteś? to może Ci kogoś polecę.

Jestem z Warszawy (Tarchomin).

Nie chodzi tu o kombinowanie.

Po prostu gdzieś znalazłem ten wpis.

 

Ale z tego co piszesz to niem na się czego bać przy instalacji...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętać jednak należy o okresowej kontroli i ewentualnie regulacji luzów zaworowych

 

 

to jest akurat prawda

tylko jak się nałoży na to druga prawdę: "dobrze dobrana mieszanka LPG nie powoduje wypalania zaworów" to będzie dobrze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warszawie bez problemu znajdziesz dobrego gazownika sam znam ze dwóch :wesoly: widzę ze zatakowałes też zanne forum LPG więc powinieneś być już poinformowany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jestem już odpowiednio poinformowany.

A czy możesz mi polecić jakiegoś dobrego gazownika w w-wie??

Starą instalację zakładałem na Targowej (Praga).

Ostatnio byłem na przeglądzie na Modlińskiej (Tarchomin) i tu najchętniej bym szukał kogoś do montażu instalacji.

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

fabianp nie kombinuj te silniki jak najbardziej nadają się do LPG. Wydaje mi się że te silniki mają hydraulikę zaworów. Co do lubryfikacji nie daje ona nić po za dobrym samopoczuciem i drenażem portfela. Znajdź dobrego gazownika nie żałuj kasy na montaż i graty wtedy unikniesz problemów. A skąd w ogóle jesteś? to może Ci kogoś polecę.

 

Heja koledzy. Ja akurat aktualnie mam CDTI ale planuje wrócić na LPG (ma lepszy dźwięk;). I z ego co się orientuje to 1,6 (105) ma na bank hydraulikę zaworów, a w 1,6 (115) Opel zrezygnował z tego i pozostają tylko "blaszki". Więc 105-ka wydaje się być bardziej odpowiednia pod gaz. Oczywiście to nie przekreśla 115-ki - jak będzie doby gazownik i dobierze odpowiedni sprzęt to na pewno będzie śmigać. Miałem okazję jechać 105 i 115 i przyznam że jest różnica (te 105km jak dla mnie to troszeczke za mało choć w zasadzie wystarcza).

Przyznam że sam miałem chrapkę na 1,6 (115) lub 1,8 (140) tylko te akurat nie mają tej hydrauliki i z tego co piszą na innych forach trzeba będzie co jakiś czas regulować zawory (częściej niż na PB). Pozostaje więc 1,6(105) lub 1,8(125)-która lubi paliwo.

Nie wiem jak z tą lubryfikacją, ale również uważam że to nie zły drenaż kieszeni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi zaraz pyknie 30tys od zalozenia (14m-cy temu) w Z16XER LPG - żadnych problemów

średnie (miasto50%/trasa50%) spalanie bez klimy 8,5l, z klima 9,5l

flash lube jest zalozony (na allegro mozna kupic 5l za okolo 220PLN a to starcza na 50tys więc koszt sie rozlozy w czasie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności