Skocz do zawartości

Problemy z EGR


Gość tery

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moze ktos z Was bedzie w stanie mi pomoc. Zaczne od samego poczatku.

Jakos miesiac temu auto zaczelo mi strasznie zamulac w niskim zakresie obrotow. Kilka dni pozniej wyskoczyla kontrolka silnika - pojechalem wiec na diagnostyke. Komputer pokazal 3 bledy

- pierwszy nie pamietam kodu ale dotyczyl EGR-a

- P2279 - wyciek powietrza w systemie

- P0100 - tez dotyczyl powietrza,

Mechanik stwierdzile ze to EGR jest odpowiedzialny za te bledy i nalezy go wymienic. Tak tez zrobilem. Kupilem z serwisu Opla nowy egr, wymienilem i wszystko super ... przez 2 dni :(

Zaczelo sie od bardzo delikatnego szarpania do 2 tys obrotow przy wolnym i rownomiernym przyspieszaniu. Pozniej pojawil sie rowniez dzwiek przypominajacy zasysanie lub wypuszczanie powietrza pod cisnieniem. Dzwiek ten pojawial sie przy zmienianiu biegu, gdy auto bylo na wysokich obrotach. Znajomy powiedzial mi abym odlaczyl EGR i zobaczyl co sie dzieje. Po odlaczeniu auto jezdzilo bez zastrzezen (zadnych szarpan czy dziwnych dzwiekow ale znowu pojawila sie kontrolka silnika-bycmoze dlatego ze egr nie byl podlaczony) Wymienilem wiec EGR na nowy. Podlaczylem i ... nic sie nie zmienilo - nadal szarpie i dzwiek powietrza tez jest. Tak samo jak ostatnio, po odlaczeniu wiazki od EGR-a silnik chodzi bez zastrzezen.

Totalnie zglupialem. Nie mam pojecia co to moze byc. Jesli ktos z Was mial podobny przypadek, poprosze o jakies wskazowki. Dzieki :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien mechanika

 

zlokalizuj nieszczelnosc dolotu

od tego zacznij

skoro swiszcze to gdzies dostaje lewizne

 

 

a 0100 to przeplywomierz

tez moze wariowac od lewego powietrza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno zmienie mechanika Gawlak.

Sprawdzalem czy mam jakies nieszczelnosci ale nic nie moge znalezc.

Jak dla mnie to wyglada ze wszystko jest ok

Tak sobie myslalem ze ten blad o nieszczelnosci moglbyc spowodowany tym, ze jak pierwszy raz wymienialem egr to 2 srubki od dolotu byly luzne...

Chyba bez wydania kolejnej kasy sie nie obedzie :(

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności